Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer start niet goed door, recovery CD vindt hdd niet? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit in de problemen met een HP XW4300 werkstation.

Kan opstarten in veilige modus, geen probleem
Bij gewone opstart, kan ik inloggen, die ik desktop met icoontjes behalve de start-knop en tijdsbalk rechts (deze zijn blauw gekleurd)
Ook taakbeheer kan ik in geen geval oproepen.
Ik denk dat er een probleem is met de explorer maar zeker ben ik niet?!.

Ik wil mbv HP restore Plus! CD proberen de boel te herstellen, maar ik krijg als melding dat hij geen Harde schijf vindt!

Wat nu?

Formatteren en compleet herbeginnen is bijna onmogelijk, graag hulp.

Tim

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Ik ben bang dat die cd een backup is van de fabrieks af verse install en geen reparatiemogelijkheden bied.

Ik denk dat je het beste eerst via linux of een bootable cdtje met recovery virus format etc tools moet kijken naar virussen, eventueel proberen met een XP cdtje de R (reparatie) optie toe te passen, en anders middels linux/bootcdtjemetfilemanager allereerst maar eens je bestanden veilig stellen mocht het wel op een format aankomen.

Een format hoeft geen ramp te zijn als je belangrijke bestanden bewaard zijn toch?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de cd is het een reparatie cd.

Backups maken is geen probleem.

Volgende problemen:

ik zit met 4 hardwaresleutels die telefonisch geactiveerd moeten worden.
hopen softwareprogramma's (stuk of 60)
PC mag maximaal twee uur offline gaan (ik controleer op afstand machines, contractueel verbonden)

alles is natuurlijk haalbaar, maar met mss een ingreep vanuit veilige modus kan dit opgelost worden?

kan explorer.exe opnieuw aanemaakt worden vanuit safe mode?
Virusscanner kaspersky vindt niets, ook het register is met registry mechanic hersteld/op orde gezet.

TIM

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de restore plus cd laat opstarten, kan ik bij snel drukken op F6 externe drivers toevoegen.
Is het zo dat SATA schijven sowiezo standaard niet compatibel zijn met de cd? Ik heb F6 gedrukt en kan externe SCSI mass storage drivers toevoegen.

Via de HP site vind ik deze drivers niet vinden, of zoek ik het te ver.

Het komt erop neer dat de cd restore geen vaste harde schijf vind (omwille van SATA??)

Verwijderd

Topicstarter
de laatste pogingen stranden op het enkel zien van de bureauachtergrond, niets meer.

Kan nog steeds goed opstarten in safe mode.

ctrl alt del doet niets

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum. Wil je in het vervolg je laatste bericht aanpassen, ipv je topic telkens te kicken door een nieuwe reactie te plaatsen? Welke Windows versie gaat het hier over?

HP restore Plus! CD > Computer start niet goed door, recovery CD vindt hdd niet? *
CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uiteraard heb je als beheerder al geprobeerd of je dit ook bij een nieuwe useraccount met een schoon userprofile hebt? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk :)

zonder resultaat

ik ben redelijk ten einde raad met die klote computer.

Ik laat hem in veilige modus draaien voor het moment en hoop op een reddende hand.

De Hp hater (voor het moment toch)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien een sfc /scannow ?

[ Voor 49% gewijzigd door Turdie op 27-07-2009 21:10 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Heel stom iets, maar het zou zo maar kunnen, probereen in het account dat nu niet goed werkt de resolutie is te verlagen?
(kleine kans dat dit helpt, maar ook een kleine moeite)

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1