7.1 op Xfi XtremeGamer Fatal1ty Pro

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik krijg hopelijk morgen een goedkope Xfi (ligt eraan hoe snel de post is en wanneer torrie666 hem verstuurd).
Het schijnt dat je bij deze kaart op 3 uitgangen 7.1 kaan aansluiten.
Nu wil ik graag mijn mooie Inspire T6100 uitbreiden met nog twee extra speakers, zodat ik echt surround heb (op dit moment zitten mijn rear speakers aan de muur, omdat ik ze niet verder naar achter krijg, beetje lastige kamer hiervoor)
Het probleem is dus dat ik binnenkort 4 stereo 3,5 mm jacks heb, terwijl de kaart er maar drie heb.
Blijkbaar heeft de XtremeGamer Fatal1ty dus op één uitgang iets bijzonders. Ik wil dit bijzondere dan waarschijnlijk splitten.
Maar ik weet niet exact hoe die kaart werkt of waar ik dan naar moet gaan vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Amanoo op 27-07-2009 17:11 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Niemand?
Ik ben misschien te veel uit geweid over mijn probleem.
In feite moet ik gewoon een 4 plugs 7.1 set op een Xfi met drie outputs zetten (en ja, je kan er gewoon 7.1 op doen, dat wordt ondersteund, de outputs zijn alleen wat anders dan op de gemiddelde geluidskaart, maar de 3 outputs geven op een of andere manier toch 8 kanalen).

Verwijderd

Ik denk dat de output van de XFI hetvolgende is, 2x 3 kanalen en 1x 2 kanalen.

Mogelijk dat je dan een probleem krijgt met de T6100 die 4x 2 kanalen heeft.

edit: Geef even aan welke XFI precies. Er zijn namelijk meerdere versies, ook met 4 uitgangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 18:13 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Mogelijk dat je dan een probleem krijgt met de T6100 die 4x 2 kanalen heeft.
Om precies te zijn een T6100 5.1 surround + een 2.0 setje, wat normaal samen 4 jacks heeft en gewoon als 7.1 kan worden behandeld. Al vaker dergelijke set-up gehad, toen steeds meer speakers van mijn vroige set gingen overlijden.
edit: Geef even aan welke XFI precies. Er zijn namelijk meerdere versies, ook met 4 uitgangen.
Zie titel van dit topic.

Verwijderd

Je hebt hiervoor een Creative Home Theater Cable nodig.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Het is idd éénmaal 3-pool, plus tweemaal 4-pool zo te zien op dat plaatje. Moet ik eens mijn vader vragen wat hij heb. Misschien kan ik met een beetje diy'ing zelf aan een stel kabels komen.
Of ik moet die kabel krijgen, maar ik kan hem niet in Nederlandse shops vinden.
Nou ja, op specifications staat mooi hoe die kabel in elkaar zit, dus dat zou vast moeten lukken, ik ga alleen een stel RCA-3,5mm Female plugs er ook nog bij nodig hebben.
Moet lukken.
Pagina: 1