Toon posts:

Telefoon in VS aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik breng volgende weken door in de VS (hoofdzakelijk DC en NY) en ben toe aan aan nieuwe mobiele telefoon. omdat de consumentenelectronica doorgaans wat goedkoper is ginder, wacht ik nog even tot ik er daar ééntje kan aanschaffen.

Nu hoor en lees ik allerlei tegenstrijdige berichten mbt het aanschaffen in de VS. 'Altijd' Sim-lock, amerikaans social security number nodig, moeilijk zonder abonnement te verkrijgen ...
Ik weet dat er al heel veel topics hierover gemaakt zijn maar deze gaan ofwel over de iPhone (welke ik niet wil kopen) of zijn al redelijk 'oud'. Ik ben nog wat in dubio welke telefoon het zal worden (Nokia of HTC) maar daar kom ik zelf wel uit ;) .

Mijn vragen zijn:
  1. Is het überhaupt mogelijk en aan te raden om een telefoon te kopen in de VS? (dus ook zonder abonnement)
  2. *knip* Het is niet de bedoeling om hier hulp te vragen/krijgen omtrent unlocken
  3. Indien het wel de moeite loont, kent er iemand een goede winkel hiervoor in Washington DC of New York?

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 28-07-2009 11:44 ]

Verwijderd

Telefoons in je USA vind ik persoonlijk niet bijzonder veel goedkoper, daarnaast wordt er vaak verkocht i.c.m. een (USA) abbonnement. Dat laatste is doorgaans niet zo interessant.

*knip* Het is niet de bedoeling om hier hulp te geven omtrent unlocken, ook al is het een relatief vage hint.

[ Voor 52% gewijzigd door Orion84 op 28-07-2009 11:45 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → SF

Wat betreft je tweede vraag; we helpen op GoT niet bij het unlocken van je toestel. Hoe dat moet mag je dus zelf uitzoeken. Hier is er geen plaats voor.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De meeste telefoons daar zijn zonder simlock, mits je ze niet in een providershop koopt maar gewoon bij een warenhuis.

Je kunt ze daar dus probleemloos los kopen, net als in NL, alleen zijn de prijzen niet veel lager dan hier, zeker niet als je de tax meerekent. Als je er iets langer bent en de beschikking hebt over een adres ter plaatse, kun je wel voordelig online bestellen. Alleen sturen heel veel webshops niet naar een adres dat afwijkt van het adres dat aan de creditcard is gekoppeld, of ze accepteren buitenlandse creditcards in het geheel niet. Amazon en Tiger Direct zijn uitzonderingen die dat wel doen.

In kleinere achterafwinkeltjes (vergelijkbaar met de typische belwinkels in de grote steden in Nederland) hebben ze vaak wel goedkopere telefoons, maar daar is de kans dat je als Europeaan wordt opgelicht wel erg groot. Het lijkt allemaal erg mooi, een telefoon voor minder dan $100, tot je erachter komt dat je voor de standaard bijgeleverde batterij, oplader, handleiding en doos moet bijbetalen. En dan krijg je ook niet de originele Nokia-batterij, maar een third party, die volgens de verkoper veel beter is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Let overigens ook even op dat je niet per ongeluk een CDMA toestel meeneemt O-).

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 20:25

-d-

En dat de UMTS frequentie anders (als in niet ondersteund) kan zijn dan in Nederland/Europa.

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:25:
Let overigens ook even op dat je niet per ongeluk een CDMA toestel meeneemt O-).
QFT.

Zo'n telefoon is compleet onbruikbaar in Europa :+ .

Ze zijn herkenbaar aan het R-UIM slot ipv SIM. Die kaartjes lijken trouwens heel erg op elkaar :p .

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 09:02
*knip* Laat het bepreken van unlockmogelijkheden a.u.b. gewoon achterwege, zoals RoD al aangaf is dat hier niet de bedoeling.

[ Voor 77% gewijzigd door Orion84 op 28-07-2009 11:46 ]

Pagina: 1