Toon posts:

Samsung HDTV als monitor, resolutie vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb paar dagen geleden een Samsung LE32B550 Full HD tv gekocht. Nu wil ik deze tv als monitor gebruiken of als extra.
Ik heb als videokaart de Ati Radeon HD4870 (sapphire) 1024mb, met hdmi aansluiting.
Maar als ik de resolutie van me normale monitor 1440x900 instel laat die alles zien, maar als ik overschakel naar 1920x1080 verdwijnt me menubalk en nog een deel in de zwarte omlijting van mijn tv.

Heeft iemand hier enige ervaring mee en hoe ik dit kan oplossen?
Ik dacht dat die dit automatisch gewoon goed zet.

B.v.d.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik had ditzelfde probleem met de 2333hd, daar heb ik hem via een HDMI-DVI adapter aangesloten, dus wel via een HDMI kabel, via dvi werkt het bij mij wel :)

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:11

the mod man

iets van beeldmaker

Scaling goed staan? op 0% of juist maximaal. Verder op welk scherm verdwijnt de taakbalk?

Scaling staat redelijk goed verstopt in ccc volgens mij van derde 'tab' (van boven) en daar weer de onderste van.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
the mod man schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:51:
Scaling goed staan? op 0% of juist maximaal. Verder op welk scherm verdwijnt de taakbalk?

Scaling staat redelijk goed verstopt in ccc volgens mij van derde 'tab' (van boven) en daar weer de onderste van.
Ik heb hem op 0% staan, maar is dat normaal dat ik die eventueel moet veranderen? Want bij 1440x900 staat alles gewoon gelijk goed:S

Hij verdwijnt in de omlijsting van de tv zelf, ik kan hem wel gewoon gebruiken maar zie em niet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 16:15 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:52 ]

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad en na veel gedoe met instellingen, nieuwe drivers installeren et cetera bleek het gewoon één van de tv instellingen te zijn. Stond op automatisch breedbeeld in plaats van 16:9...tsja, daar sta je dan als tweaker 8)7

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:49
Hoe zit het met het switchen van resoluties, kan de TV verschillende resoluties aan, of krijg je dan gedoe met niet fullscreen weergave, stukken die wegvallen, niet ondersteunde resoluties en dergelijke?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:28:
Hoe zit het met het switchen van resoluties, kan de TV verschillende resoluties aan, of krijg je dan gedoe met niet fullscreen weergave, stukken die wegvallen, niet ondersteunde resoluties en dergelijke?
Nou als ik de resolutie op 1440x900 (monitor res) laat staan geeft die hem gelijk goed weer. Daarom vond ik het ook zo raar dat ik dan weer instellingen moet veranderen als ik hem op 1920x1080 zet.
Normaal gesproken, lijkt me dan, moet die gewoon gelijk automatisch goed staan

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-04 18:33
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:44:
[...]

Nou als ik de resolutie op 1440x900 (monitor res) laat staan geeft die hem gelijk goed weer. Daarom vond ik het ook zo raar dat ik dan weer instellingen moet veranderen als ik hem op 1920x1080 zet.
Normaal gesproken, lijkt me dan, moet die gewoon gelijk automatisch goed staan
Bij mij LE32B650 moest ik de schermformaat aanpassen van 16:9 naar full screen. Als je op de HDMI kanaal zit en je druk op tools(afstandbediening). Dan krijg je een menu waarbij je het kanaal kan aanpassen naar smaak :)

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:56:
[...]

Bij mij LE32B650 moest ik de schermformaat aanpassen van 16:9 naar full screen. Als je op de HDMI kanaal zit en je druk op tools(afstandbediening). Dan krijg je een menu waarbij je het kanaal kan aanpassen naar smaak :)
Ik heb de optie gevonden alleen hij stond in het menu:P In ieder geval bedankt, dat hielp, na veel moeite komt het erop neer dat het weer 1 klein simpel dingetje is.

• NoepZor
Gebruik je het scherm echt als PC monitor, dus als in: je zit er een meter vanaf?

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen op dat vlak, ik had hier onlangs een topic over geopend maar daar werd het afgeraden. Dit echter door mensen die hier geen ervaring mee hadden.

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:18:
Gebruik je het scherm echt als PC monitor, dus als in: je zit er een meter vanaf?

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen op dat vlak, ik had hier onlangs een topic over geopend maar daar werd het afgeraden. Dit echter door mensen die hier geen ervaring mee hadden.
Nou kijk, ik zal het gewoon grootste deel gebruiken voor films, in dit geval worden het dan hd films, en eventueel gamen, als het spel de resolutie aan kan. Maar verder zal ik het gewoon houden op de normale monitor.

En het is niet egt slim om er een meter vandaan te zitten, mag wel iets verder want anders is het niet lekker kijken:P

En het spelen van sommige spellen op een groter scherm is wel leuk, als je geen playstation 3 of xbox360 heb;)

• NoepZor
Ok ik was namelijk aan het twijfelen tussen een 32" Full HDTV en een Samsung T260HD (PC monitor met ingebouwde tuner). Als ik het zo lees, en wat anderen al hadden verwacht is het te groot voor PC gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:58:
Ok ik was namelijk aan het twijfelen tussen een 32" Full HDTV en een Samsung T260HD (PC monitor met ingebouwde tuner). Als ik het zo lees, en wat anderen al hadden verwacht is het te groot voor PC gebruik.
Ik was aan het begin ook aan het twijfelen maar toen dacht toch van, ja ik heb een oude tv, ik moet toch een nieuwe hebben. Dus toen toch maar voor een tv gekozen omdat ik dan "voordeliger" uit was.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 19:51
Waarom koop je een Samsung FullHD TV die je vervolgens als monitor wilt gaan gebruiken als Samsung een aantal hele puike modellen monitoren heeft die prima dienst doen als FullHD TV?

Ikzelf heb bv de Samsung T260HD.

26 inch monitor die zowel als monitor als tv prima dienst doet.

Misschien een beetje offtopic, maar ik vroeg het me gewoon af. Je zoekt problemen op die vooraf makkelijk te voorkomen waren geweest als je gezegd had, okay, ik wil een scherm kopen en die moet dienst kunnen doen als tv en als monitor en dan was je geheid bij het juiste scherm uitgekomen denk ik.

:)

• NoepZor
Nou 26" is iets beter geschikt voor internetten, 32 is vet voor films, games en tv kijken vanuit bed. Zo gek is die keuze dus niet. Ik sta echter voor hetzelfde dilemma, de T260HD spreekt me aan maar een 32" HDTV ook.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 19:51
Ik kijk ook HD films op die T260HD en dat gaat prima.
Sterker nog, ik denk dat het beeld net zo groot is, misschien wel groter, want je zit er met je neus bovenop.

Ik zet mn bureaustoel weg en draai de bank om. En dan zit ik er pal voor zegmaar.
Anyway, ga het scherm eens bekijken in de winkel zou ik zeggen.

Ik ben er 100% tevreden over en ik had hem veel eerder moeten kopen! :)

• NoepZor
Ik zit er max 2,5 meter vanaf, dus een 26" zou nog kunnen voor tv en films. Mijn oma heeft een LCDTV van 26" in de woonkamer daar kun je nog redelijk naar kijken. Na de vakantie maar eens kijken.

Pagina: 1