Windows Journal Alternatief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik ben in blij bezit van een tablet pc en maak graag aantekeningen met kleine schetsjes en zo voorts op het ding in Windows Journal. Dit programma kan bijna net genoeg: het slaat penbewegingen als vector op, heeft verschillende kleuren/diktes voor pennen, markers en gum en kan enkele vormen perfect maken (lijn, rechthoek, circel).
Het is een licht en eenvoudig programma dat nagenoeg perfect is voor wat ik er mee wil.

Precies, bijna. Opslaan is alleen mogelijk als .jnt, specifiek voor journal. Ook is het aanpassen van eenmaak getekende lijnen niet mogelijk, hoewel het netjes vectoren zijn.

Nou zijn er natuurlijk wel alternatieven:
Onenote, de grote broer en een onderdeel van MS office. Kan naar wat ik wil veel te veel, en is voor zover ik kon zien geen held in vector editen
CorelDraw is natuurlijk wel weer perfect voor vector editen, maar volgens mij werkt dat weer voor geen meter als notes programma.
Jarnal, Gournal, Xournal en NoteLab kunnen voorzover ik kon nagaan ongeveer hetzelfde als Windows Journal.

Ik ben dus op zoek naar een aantekening-programma waarin ik kan schetsen en waarin ik de geschetse vectoren achteraf een beetje recht kan trekken. Heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorelDraw en OneNote samen gebruiken?
Ik denk dat je in OneNote wel een mogelijkheid hebt om de CorelDraw bestanden te importeren, net zoals je kan doen met Excel en Word, etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik heb Bluebeam PDF revu gevonden, volgens mij kan dat precies wat ik wil.
Het grote probleem met verschillende programma's gebruiken is dat ik een tablet pc gebruik, dus zonder toetsenbord. Schakelen tussen applicaties is dan niet echt een feest en het liefst heb ik een oplossing waarbij alles wat ik wil in een programma kan.