Toon posts:

Welke speakers bij de Infinity Delta 70

Pagina: 1
Acties:
  • 1.590 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over 2 Infinity delta 70 front speakers. Zijn van die grote jongens.

Welk ander merk/serie speakers passen daar qua klank het beste bij. Ik heb namelijk een bijpassende rear en centre speakers nodig.

Uiteraard moet je gaan luisteren, maar als ik weet wat het beste bij past, kan ik gerichter gaan luisteren.

Verwijderd

Uhm infinity delta en kappa series. Kijk even op marktplaats, staan volgens mij wel een paar tweede hands te koop.

Verwijderd

Ik zou het maar bij Delta houden, Kappa is een geheel andere serie met een andere speaker configuratie. Als je wel voor kappa series gaat zou ik je delta's wegdoen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:46:
Ik zou het maar bij Delta houden, Kappa is een geheel andere serie met een andere speaker configuratie. Als je wel voor kappa series gaat zou ik je delta's wegdoen :)
Ligt er natuurlijk aan welke kappa serie je bedoeld.
Het is idd wel een andere serie dan de delta, maar ze komen wel het dicht bij de delta serie (mocht je hier niet meer aan kunnen komen.) er zijn kappa series die namelijk ook de emit-r tweeter aan boord hebben. Vandaar mijn opmerking dat je deze serie ook nog wel kan aanschaffen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:49:
[...]

Ligt er natuurlijk aan welke kappa serie je bedoeld.
Het is idd wel een andere serie dan de delta, maar ze komen wel het dicht bij de delta serie (mocht je hier niet meer aan kunnen komen.) er zijn kappa series die namelijk ook de emit-r tweeter aan boord hebben. Vandaar mijn opmerking dat je deze serie ook nog wel kan aanschaffen.
Hmmm en dan de Polydome vergeet je even, nou ik kan je vertellen dat het een wereld van verschil is ... heb hier beide staan en ik weet wel wat ik mooi vind ;)

Ware het niet dat je wel een serieuze versterker moet hebben, dit geld zelfs tot de latere kappa series 60 ~ 100. Er zijn maar weinig merken welke deze speakers kunnen aansturen. Een AV versterker is al helemaal uit den boze aangezien de meeste geen speakers onder de 6 ohm kunnen aansturen, NAD is hierin nagenoeg de enige in het lagere audio segment.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 22:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:00:
[...]

Hmmm en dan de Polydome vergeet je even, nou ik kan je vertellen dat het een wereld van verschil is ... heb hier beide staan en ik weet wel wat ik mooi vind ;)

Ware het niet dat je wel een serieuze versterker moet hebben, dit geld zelfs tot de latere kappa series 60 ~ 100. Er zijn maar weinig merken welke deze speakers kunnen aansturen. Een AV versterker is al helemaal uit den boze aangezien de meeste geen speakers onder de 6 ohm kunnen aansturen, NAD is hierin nagenoeg de enige in het lagere audio serment.
Mijn eerste advies is gewoon de delta series aanhouden. Je kan wel uitwijken naar de laatste kappa 70-100 serie (er is geen 60). De kappa series zijn idd moeilijk aan te sturen, maar deze kun je (t/m de 80) wel op een goede AV receiver/amp aansluiten (niet 4 stuks dan he).

Ik begrijp niet wat je bedoeld met die polydome, ik gok de middentoner, maar die is geloof ik niet aanwezig op de kappa center. Als surrounds zou je nog kunnen uitwijken naar een ander merk/type aangezien je daar minder naar de klank kleur luisterd, als center zou ik toch een speaker nemen met de emit-r tweeter.

Verwijderd

Topicstarter
Welk ander merk dan Infinity komt in de buurt van de infinity (delta) klank?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:59:
Uiteraard moet je gaan luisteren, maar als ik weet wat het beste bij past, kan ik gerichter gaan luisteren.
Als je weet wat het beste past, hoef je niet meer te luisteren ;) Je gaat juist luisteren om erachter te komen wat jij het beste vind passen. Wat anderen daarvan vinden is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Jij moet er uiteindelijk tevreden mee zijn!

Daarom dus: eerst naar de winkel, en dan pas vragen stellen d:)b

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.