Asus striker II extreme voltage settings

Pagina: 1
Acties:

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Beste Tweakers,

Aantal maanden geleden heb ik een nieuwe pc inelkaar gezet. Mijn configuratie:

processor: QX9770
Mobo: asus striker II extreme
Vid kaart: asus gforce 98GTX+
geheugen: corsair 2x2gig 1600mhz
Harddisk: seagate 1.5 gig
voeding: corsair 520 W

Koelen gebeurd met fans, dus geen waterkoeling. En verder heb ik NIET overgeklokt.

Het probleem is, is dat m'n pc elke dag wel een paar keer helemaal vast loopt en met een harde reset opnieuw opgestart moet worden. Middels googlen ben ik er achter gekomen dat er nogal wat mensen zijn die hier ook last van hebben.

Het geheugen schijnt in de meeste gevallen het probleem te zijn. Sommige hebben het opgelost door de voltage te verhogen, andere hebben het moeten RMA-en. Heb het geheugen een paar keer getest met windows geheugen test. Geen problemen gevonden.

Heb de modules van slots gewisseld en de crashes zijn toen een stuk minder geworden, namelijk om de paar dagen een keer en soms wel 3 keer per dag. Daar voor heen zeker 10 keer per dag.

Het leek er op dat het probleem dan waarschijnlijk in het 2e module zit. Weer memory test gerund maar geen problemen gevonden.

Ik ging toen maar eens rond snuffelen op de forums van asus.com. Het schijnt zo te zijn dat je het bord moet configureren door hier en daar met voltages te spelen en de timingsettings van het geheugen om het stabiel te krijgen.

Ong 2 maanden geleden heb ik dit gedaan. In sommige gevallen kwam ik niet door de cmos test heen en andere gevallen kwam ik windows niet 'binnen'.

Had de settings toen maar weer terug op 'auto' gezet en gelaten voor wat het is...

Vandaag ben ik er toch maar weer aan begonnen. Trek het niet meer! Ben vandaag inmiddels alweer 3 keer gecrasht :'(

Ik heb een aantal voltages verandert:

NB = 1.4
RAM = 1.8
CPU vCore = 1.4

Ben succesvol opgestart en in windows gekomen.

Heb de voltages van deze spreadsheet overgenomen:
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=pZN-j0txIa5hVpNX4BUNyTQ

Mijn vraag is, zijn deze voltages wel veilig? Meen me te herinneren dat je ze ook te hoog kunt hebben staan wat niet goed schijn te zijn.

Alvast bedankt!

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Verwijderd

Als je geheugen ddr2 is mogen ze rustig zonder dat je bang bent 2.2volt hebben.
1.6 is dan nog steeds weinig zeker voor OCZ geheugen( Die hebben Standaard al 2.2 nodig volgens mij).(Nogmaals alleen bij DDR2 geheugen.)

Blijft het probleem bestaan ;) per reepje gaan testen. Krijg je een reboot reepje er uit
andere er in. Geven ze op alle twee fouten dan weer kijken naar je settings.

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Dag thasims2,

Het is DDR3 geheugen. Heb ook de modules 1 voor 1 er in gedouwt, maar geen problemen ondervonden.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...