Toon posts:

[SBS2008] HTTPS authenticatie OWA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een probleempje met ISS en OWA.

Als ik intern vanaf mijn SBS server (intern) probeer in te loggen bij OWA kom ik gewoon in de webinterface van OWA. Als ik extern in probeer te loggen bij OWA krijg ik een scherm met de volgende melding:

"Server (servernaam) op HTTPS access vereist een gebruikersnaam en wachtwoord"

Normaal gesproken zou je de webinterface moeten krijgen. Kort gezegd heb ik dus te maken met een verkeerde authenticatie.

Heb alle instellingen met een guide van internet teruggezet, en alles opnieuw ingesteld, maar steeds log in nog niet op een normale manier in. Tevens heb ik mijn andere servers (waar OWA vlekkeloos op draait) instellingen één op één overgezet. Tot dusver geen enkel resultaat.

Waarschijnlijk is het een lullige instelling in ISS, maar weet iemand van jullie welke?

Verwijderd

forms based authentication waarschijnlijk.. Even aan zetten dus.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk moet je naast "Integrated Windows Authentication" ook "Basic Authentication (Password is sent in clear text) aanvinken.

Of inderdaad forms auth aanzetten, dat zal ook wel helpen.. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 27-07-2009 13:38 ]

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 00:13
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:34:
forms based authentication waarschijnlijk.. Even aan zetten dus.
Dit doe je onder 'Administrative Groups->First Administrative Group->Servernaam->Protocols->HTTP->Exchange Virtual Server' in Exchange System Manager.

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik de instellingen die jullie hadden aangegeven doorgevoer, maar vooralsnog geen goed resultaat. Ik blijf dit onderstaande vervelende scherm krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marijnkonterman/jtr.JPG

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 00:13
Heb je IIS herstart, na het wijzigen? Commando 'iisreset /noforce'.

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Overigens zou ik op een SBS server zoveel mogelijk via de Wizards (in dit geval IECW) proberen te doen. Die is standaard al voorbereid op het kunnen bieden van wat jij wilt als een van de wizard stappen!

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou nu even de Fix My Network wizard draaien, goede kans dat die nog wel eea aan fouten vindt, en anders SBSBPA :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Als je Form-based authenticatie activeert (ASP.NET authenticatie) moet je in IIS anonymous authentication activeren. Je moet als externe gebruiker anoniem het login-formulier kunnen opvragen. De reden dat je nu die authenticatie-melding krijgt is omdat de anonieme internetgebruiker geen leesrechten heeft in IIS op de OWA virtual directory.

Zie ook dit artikel

Note Because forms authentication does not rely on IIS authentication, you should configure anonymous access for your application in IIS if you intend to use forms authentication in your ASP.NET application.

[ Voor 13% gewijzigd door Robbeke op 30-07-2009 15:33 . Reden: beetje toevoegen ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost. Met een wizard op internet heb ik alle iss instellingen teruggezet, en alles opnieuw ingesteld. Problem solved
Pagina: 1