Acer Empowering Tecnology, BIOS wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Hallo Iedereen,

Mijn vader heeft gister een nieuwe latop gekocht, en binnen een uur is hij al onbruikbaar.

Bij het opstarten wordt er "enter CURRENT password :?" gevraagd...

Ik was er niet bij dus ik weet niet precies wat er in welke volgorde is gebeurd:

- 1e gebruik dus allerlij handige tooltjes die je verder leiden, vooral "Empowering Technology" waar meerdere wachtwoorden ingevuld moesten worden ( die natuurlijke allemaal ook opgeschreven waren)
- verwijderen van oa Mcafee,Office en meer "gratis" probeerversies.

Alle reboots gingen goed tot McAfee verwijderd was.
Nu dus de vraag om een wachtwoord, alles geprobeerd maar geen van de wachtwoorden wordt geaccepteerd.

Op het net heb ik de volgende problemen gevonden:

- Alle wachtwoorden komen in hoofdletters (ook al worden ze normaal ingetoetst).
- Alleen de 1e acht tekens worden onthouden.

Dus nogmaals zijn lijstje langs, helaas weer zonder resultaat.

Heeft er hier nog iemand eenzelfde ervaring?

(PS niet op zoek naar "illegale" tips, liever een rechtstreeks tel nr. van de 2e lijn )

Acer support SUCKS, na 4 minuten betaald wachten mag je een voicemail inspreken, nu dus al aan het wachten vanaf zaterdag!!!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Neem contact op met de winkel of ga daar langs? Doe een recovery met de CDs/DVD die je gemaakt hebt voor je dingen begon te veranderen?

om welke laptop gaat het? Typenummer zou handig zijn, ook Windows versie etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:33
Zie je het boot menu?
gambieter schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:25:
Doe een recovery met de CDs/DVD die je gemaakt hebt voor je dingen begon te veranderen?
Ben bang dat die er niet is.

[ Voor 84% gewijzigd door Bobmeister op 27-07-2009 13:26 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Had je mijn sluitmessage niet gelezen ofzo?
GENETX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:05:
Helaas, we kunnen niet verifiëren of je vader, of jij, de rechtmatige eigenaar is van de notebook. Aangezien je het BIOS-password er af moet slopen is dit hetzelfde als een beveiliging kraken. In het geval dat de notebook niet van je vader is ben je bezig met een criminele activiteit. Dat is iets waar wij niet aan meewerken.

Ik gooi je topic dus op slot.
Het is niet nodig om nog een topic te openen op dit onderwerp.

Je zult je gewoon tot Acer of de winkel waar je de notebook vandaan hebt moeten wenden. Daar kan men in ieder geval middels een bon wel verifiëren dat je de rechtmatige eigenaar bent.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 27-07-2009 13:42 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
En weer open nu de TS weet waardoor het is gekomen en om anderen te behoeden voor dit veelvoorkomend probleem.

Dit topic is gesloten.