tweakblogs spam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ik zag net deze blog: Robin.log: Music using *only* sounds from Windows XP and Windows 98

en viel me op dat er spam comments opstonden. Misschien tijd voor wat betere moderaties en beveiligingen tegen ongewenste activiteiten? Een report functie zou bijvoorbeeld al handig zijn :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:13
Zolang het niet de spuigaten uitloopt vermoed ik dat het ip vanwaar de spam is gepost wordt geband en de reacties zelf zullen wel verwijderd worden (door de gebruiker of een mod weet ik niet).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

rob_erwt

What does this button do?

In principe is het de verantwoordelijkheid van de tweakblogger zelf. Tweakers bemoeit zich zo weinig mogelijk met de inhoud van de tweakblogs. Qua reporting kun je dus het beste even contact op nemen met Robin (in dit geval).

Dat laat natuurlijk niet onverlet dat we liever geen spam hebben, ook niet op de tweakblogs, dus we gaan er zeker eens over nadenken hoe we dit eventueel aan kunnen pakken.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 12:17
Ik gebruik tweakblogs zelf niet, maar kunnen jullie niet iets fabriceren met Akismet (http://akismet.com/)? Dat werkt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif
Dit gewoon plaatsen linksbovenin en een andere omschrijving eraan koppelen. Of is dat tever gezocht?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nielsvr schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:37:
Ik gebruik tweakblogs zelf niet, maar kunnen jullie niet iets fabriceren met Akismet (http://akismet.com/)? Dat werkt echt super.
Ik vind het eigenlijk niet zo'n geweldig idee om content (!) van onze gebruikers naar een of andere 3rd party te sturen... Met nog eens bijkomend nadeel dat er dan gewacht moet worden op een beoordeling van een service aan de andere kant van de wereld als je post, en er dus al gauw een halve seconde wachttijd bij komt (of meer...).

Recaptcha als vervanger voor onze huidige lijkt me dan een eenvoudigere en iets (privacytechnisch) veiligere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Nouja je kunt ook overdrijven, akismet is nou niet een of andere dubieuze site maar een groot anti spam bedrijf dat onder andere de blogs op www.wordpress.com beschermt, ik kan zelf zeggen dat het erg goed werkt trouwens, maar recaptcha is natuurlijk ook prima :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik daar met * Roelant over gehad en die zei dat er naar gekeken zou worden, dacht ik (wat er exact verteld werd weet ik niet meer :+). Het zal ook deels komen doordat je alleen een naam en e-mail adres in hoeft te vullen en er niet gecheckt wordt of het e-maildres geldig is. Weblogs horen in mijn ogen op te staan voor iedereen, dus gebruik ik liever zo min mogelijk checks.

De mogelijkheid om per reactie aan te geven dat die spam is en het ip-adres en/of e-mailadres van de betreffende reactie in een database te gooien die te gebruiken om reacties vanaf die adressen te weren, is waarschijnlijk een omslachtige oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
captcha's zijn altijd wel handig, alsmede een report functie ;)

En een ban functie pleit ik al langer voor, bijvoorbeeld voor epic.fail die onnodige reacties plaatst.

Naar mijn inzien is het oneerlijk om dergelijke moderaties in de handen van je gebruikers (vaak abonnees) te leggen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

link0007 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:45:
Naar mijn inzien is het oneerlijk om dergelijke moderaties in de handen van je gebruikers (vaak abonnees) te leggen.
Waarom :?
We laten gebruikers juist vrij daar om te doen wat ze zelf willen, met die vrijheid komt ook verantwoordelijkheid om zelf je straatje schoon te vegen. Sterker nog: in plaats van dat je moet wachten totdat een moderator 'jouw' topic/weblog schoon komt vegen, kun je het zelf doen. Als jij alle positieve reacties weg wilt halen, alle reacties van mannen, ga vooral je gang. Dat is wat wij beoogt hebben met de tweakblogs. Het is geen extensie van de fp/got.
Geachte Redactie -> Lieve Adjes

[ Voor 4% gewijzigd door moto-moi op 28-07-2009 08:32 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:32:
[...]

We laten gebruikers juist vrij daar om te doen wat ze zelf willen, met die vrijheid komt ook verantwoordelijkheid om zelf je straatje schoon te vegen. Sterker nog: in plaats van dat je moet wachten totdat een moderator 'jouw' topic/weblog schoon komt vegen, kun je het zelf doen. Als jij alle positieve reacties weg wilt halen, alle reacties van mannen, ga vooral je gang. Dat is wat wij beoogt hebben met de tweakblogs. Het is geen extensie van de fp/got.
Geachte Redactie -> Lieve Adjes
Idd, NOFI maar ik hoef echt geen modjes of andere users die reacties gaan lopen moderen op m'n blog. Ook zie ik een 3rd party askimet service oid niet zitten. Stel dat hun servers eruitliggen of op een dag er mee besluiten te stoppen of de servers gehackt worden dan zit je gelijk met gezeik. Ik vind het prima zo, enkel pas als (geautomatiseerde) spam op de blogs een grootschalig probleem wordt zal ik aan de bel trekken bij Tweakers. Je moet Tweakblogs gewoon zien als iedere andere blogservice en geen onderdeel van de rest van het beleid van Tweakers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Waarom niet het aantal links beperken? < xxx karakters en x+ links = comment niet posten
In de aangehaalde voorbeelden zal dat prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:58:
[...]

Stel dat hun servers eruitliggen of op een dag er mee besluiten te stoppen of de servers gehackt worden dan zit je gelijk met gezeik.
Ik denk dat onze devvers genoeg verstand van zaken zouden hebben om niet eeuwig te gaan lopen wachten op die third party service. ;)
moto-moi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:32:
[...]

Het is in die zin wel vervelend dat je hier niet zoveel mee kan. De spam in het voorbeeldbericht is een jaar na het posten van die blogpost geplaatst. Ik kan me voorstellen dat de eigenaar van het blog daar niet meer actief op gaat lopen screenen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1