IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dat laat natuurlijk niet onverlet dat we liever geen spam hebben, ook niet op de tweakblogs, dus we gaan er zeker eens over nadenken hoe we dit eventueel aan kunnen pakken.
Never underestimate the power of stupid people in large groups

Dit gewoon plaatsen linksbovenin en een andere omschrijving eraan koppelen. Of is dat tever gezocht?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik vind het eigenlijk niet zo'n geweldig idee om content (!) van onze gebruikers naar een of andere 3rd party te sturen... Met nog eens bijkomend nadeel dat er dan gewacht moet worden op een beoordeling van een service aan de andere kant van de wereld als je post, en er dus al gauw een halve seconde wachttijd bij komt (of meer...).Nielsvr schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:37:
Ik gebruik tweakblogs zelf niet, maar kunnen jullie niet iets fabriceren met Akismet (http://akismet.com/)? Dat werkt echt super.
Recaptcha als vervanger voor onze huidige lijkt me dan een eenvoudigere en iets (privacytechnisch) veiligere oplossing.
De mogelijkheid om per reactie aan te geven dat die spam is en het ip-adres en/of e-mailadres van de betreffende reactie in een database te gooien die te gebruiken om reacties vanaf die adressen te weren, is waarschijnlijk een omslachtige oplossing?
En een ban functie pleit ik al langer voor, bijvoorbeeld voor epic.fail die onnodige reacties plaatst.
Naar mijn inzien is het oneerlijk om dergelijke moderaties in de handen van je gebruikers (vaak abonnees) te leggen.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Waaromlink0007 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:45:
Naar mijn inzien is het oneerlijk om dergelijke moderaties in de handen van je gebruikers (vaak abonnees) te leggen.
We laten gebruikers juist vrij daar om te doen wat ze zelf willen, met die vrijheid komt ook verantwoordelijkheid om zelf je straatje schoon te vegen. Sterker nog: in plaats van dat je moet wachten totdat een moderator 'jouw' topic/weblog schoon komt vegen, kun je het zelf doen. Als jij alle positieve reacties weg wilt halen, alle reacties van mannen, ga vooral je gang. Dat is wat wij beoogt hebben met de tweakblogs. Het is geen extensie van de fp/got.
Geachte Redactie -> Lieve Adjes
[ Voor 4% gewijzigd door moto-moi op 28-07-2009 08:32 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Idd, NOFI maar ik hoef echt geen modjes of andere users die reacties gaan lopen moderen op m'n blog. Ook zie ik een 3rd party askimet service oid niet zitten. Stel dat hun servers eruitliggen of op een dag er mee besluiten te stoppen of de servers gehackt worden dan zit je gelijk met gezeik. Ik vind het prima zo, enkel pas als (geautomatiseerde) spam op de blogs een grootschalig probleem wordt zal ik aan de bel trekken bij Tweakers. Je moet Tweakblogs gewoon zien als iedere andere blogservice en geen onderdeel van de rest van het beleid van Tweakers hoor.moto-moi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:32:
[...]
Waarom
We laten gebruikers juist vrij daar om te doen wat ze zelf willen, met die vrijheid komt ook verantwoordelijkheid om zelf je straatje schoon te vegen. Sterker nog: in plaats van dat je moet wachten totdat een moderator 'jouw' topic/weblog schoon komt vegen, kun je het zelf doen. Als jij alle positieve reacties weg wilt halen, alle reacties van mannen, ga vooral je gang. Dat is wat wij beoogt hebben met de tweakblogs. Het is geen extensie van de fp/got.
Geachte Redactie -> Lieve Adjes
In de aangehaalde voorbeelden zal dat prima werken.
Ik denk dat onze devvers genoeg verstand van zaken zouden hebben om niet eeuwig te gaan lopen wachten op die third party service.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:58:
[...]
Stel dat hun servers eruitliggen of op een dag er mee besluiten te stoppen of de servers gehackt worden dan zit je gelijk met gezeik.
Het is in die zin wel vervelend dat je hier niet zoveel mee kan. De spam in het voorbeeldbericht is een jaar na het posten van die blogpost geplaatst. Ik kan me voorstellen dat de eigenaar van het blog daar niet meer actief op gaat lopen screenen.moto-moi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:32:
[...]
Waarom
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.