Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xbox geluid digitaal aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn Xbox altijd via HDMI op mijn tv aangesloten gehad. En via een digitale kabel op mijn surround versterker.

Nu is de HDMI van mijn TV kaduuk. Weet iemand of ik hem ook via de gewone scart snoertjes kan aansluiten en dan toch via digitale kabel naar mijn surround versterker kan sturen? Of kan dit alleen als je de HDMI kabel gebruikt?

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 17:58

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

ik zou zeggen probeer het...

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Waarom probeer je het niet gewoon?
De 360 stuurt zijn geluid zowel via de digitale (spdif) uitgang als via je televisiekabel (scart in jouw geval) uit ;)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:49
Uit de TS van Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 62

En hoe sluit ik 'm dan aan op m'n monitor/TV/LCD/beamer/whatever?
De X360 heeft een generieke A/V uitgang waarop je een divers aantal kabels kunt aansluiten. Bij het Core System zit standaard een composiet kabel dus met SCART adapter, waardoor je hem op iedere TV aan kunt sluiten. Los verkrijgbaar en standaard bij de Premiumversie zit de HD-kabel met zowel component- als composietaansluitingen waarmee je beamers, LCD- en plasma-TV's kunt aansluiten. Voor aansluiting op een computermonitor heb je de los verkrijgbare VGA-bekabeling nodig.

Alle kabels behalve de Advanced SCART bevatten 2 stereo-jacks voor audio, en alle kabels behalve de Composite van de Core hebben een optische aansluiting voor 5.1 surroundgeluid. De optische aansluiting zit op de connector aan de kant van de X360, met een reguliere TOSLink plug onder een klepje.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Component aansluiten indien mogelijk (neem aan dat je component hebt als je ook HDMI hebt/had), en dan gewoon de optical cable gebruiken ja.
Pagina: 1