doodsverwensingen naar tweakers leden op eigen blog..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Wat is de policy van tweakers als mensen vrij 'graphische' doodsverwensingen naar leden van tweakers op hun blog plaatsen?
Als een post als onderstaande op tweakers zelf gepost word dan lijkt het me duidelijk een geval van een ban...
Maar dit is geplaatst op het blog van die persoon:
Secondly there was that whole Tweakers forum massacre. The first two days when I resumed posting there were quite pleasant, with people at least expressing their sympathy for my unfortunate situation. Then the trolls came, with even people who I had met last year in real life saying downright horrible things about me, things they would never have said to my face. I quit going there now, but for a few days I would keep visiting that place full of trepidation, only to keep having my worst fears confirmed.
Many people accused me on that forum of being unable to listen to or consider the opinions of others, but if anything I listen too much to others, much like my mother. Coming up for myself is something I had to learn the past few years, but even today I'm still extremely sensitive to criticism. Certain posts and things said on the Tweakers forum made me feel absolutely miserable, or pretty much convinced that there is indeed something wrong with me. I began to look differently at myself, even collapsed emotionally a few times during which I found myself disgusted by this twisted... thing that is my body. Let's just say that it's a good thing there aren't many sharp objects within reach from my bed. Just punching and scratching myself is bad enough already.
I won't be closing or wiping this blog, if only because it would provide a detailed story of my last moments of sanity and I wouldn't want to leave the few friends I have behind without them knowing at least what happened to me. The trolls who love to make fun of my life and already think I'm insane can go die in a fire for all I care, or prepare to get stabbed to death by bleeding if I ever meet them in real life again.
bron:http://mayaposch.blogspot.com/

Persoonlijk heb ik zulke mensen dus liever niet in de tweakers community. Ongeacht wat er gezegt en gedaan is in dat topic (daar wil ik dus eigenlijk ook niet inhoudelijk op ingaan, topic is immers met een goede reden gesloten) vind ik zo'n verhaal als dit (sociaal) onacceptabel en nog net niet crimineel...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

't Is iemand die emotioneel instabiel is en gewoon inderdaad nogal met harde hand benaderd is in het betreffende topic; en bovendien iemand die heeft gezegd hier nooit meer terug te komen. Wat denk je met een ban te bereiken? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is het originele topic eigenlijk waar dit om gaat?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Volgens mij gaat het om dit topic (SG toegang vereist):
Kan ik de hulp van de medische tuchtcommissie inroepen?

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 27-07-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je toch bij Blogspot moet klagen als je hier mee zit. Misschien is het iemand die veel geplaagd wordt en dan kun je zulke dingen gaan zeggen. Aangezien er geen namen genoemd worden lijkt het me niet echt een bedreiging, tenzij je jezelf onder de trollen schaart.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

de "downright horrible things" moeten van De Bij zijn: De Bij in "Kan ik de hulp van de medische tuchtcomm..."

Zwaar overtrokken dus :/ In haar topic is het al vaak gezegd: ze moet niet op GoT zijn, maar bij een psycholoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:15:
Persoonlijk heb ik zulke mensen dus liever niet in de tweakers community. Ongeacht wat er gezegt en gedaan is in dat topic (daar wil ik dus eigenlijk ook niet inhoudelijk op ingaan, topic is immers met een goede reden gesloten) vind ik zo'n verhaal als dit (sociaal) onacceptabel en nog net niet crimineel...
Persoonlijk heb ik zulke 'trollers' ook niet op het forum, die random tekst neertrashen 'omdat het toch maar tekst' is. Helaas, in beide gevallen, ze bestaan, klaar.

En zijn ze klaar, dan nog een stapje verder met zulke acties, 'crimineel' noemen? Iemand is in een niet-normaal-denkend-emotionele staat, laat het toch lekker.

Zal me verder dan niet verbazen dat er weer aantal zullen zijn die nog even flink gaan trashen op haar/zijn blog, laatste stukje waar ze/hij nog wat kan luchten. Laat het lekker, topic is closed, case closed. Hier was niet de juiste plek, dat is duidelijk, maar ga er dan niet achteraan om er nog even flink na te trappen, win je niets mee.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 27-07-2009 11:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:31:
[...]

Persoonlijk heb ik zulke 'trollers' ook niet op het forum, die random tekst neertrashen 'omdat het toch maar tekst' is. Helaas, in beide gevallen, ze bestaan, klaar.

En zijn ze klaar, dan nog een stapje verder met zulke acties, 'crimineel' noemen? Iemand is in een niet-normaal-denkend-emotionele staat, laat het toch lekker.

Zal me verder dan niet verbazen dat er weer aantal zullen zijn die nog even flink gaan trashen op haar/zijn blog, laatste stukje waar ze/hij nog wat kan luchten. Laat het lekker, topic is closed, case closed. Hier was niet de juiste plek, dat is duidelijk, maar ga er dan niet achteraan om er nog even flink na te trappen, win je niets mee.
persoonlijk vond ik de inhoud de post waarop gereageerd werd nog redelijk meevallen.. ok niet taktisch nee, maar zeker geen trollen... gezien de history van deze persoon denk ik dan heel veel mensen zich behoorlijk hebben lopen inhouden en als je hun prive vraagt wat ze er van denken dat de beerput dus pas echt open gaat.

Het is iid een instabiele persoon, maar dat geeft je toch niet het recht dit soort dingen naar het hoofd van een ander te gooien?

En wat een ban teweeg brengt? dat deze persoon iig niet meer in de besloten gedeeltes van tweakers kan EN dat het een signaal is dat dit soort gedrag niet gewenst is..
Marzman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:27:
Ik denk dat je toch bij Blogspot moet klagen als je hier mee zit. Misschien is het iemand die veel geplaagd wordt en dan kun je zulke dingen gaan zeggen. Aangezien er geen namen genoemd worden lijkt het me niet echt een bedreiging, tenzij je jezelf onder de trollen schaart.
goed idee, niet eens aan gedacht..
HATEFUL CONTENT: Users may not publish material that promotes hatred towards groups based on race or ethnic origin, religion, disability, gender, age, veteran status and sexual orientation/gender identity.

VIOLENT CONTENT: Users may not publish direct threats of violence against any person or group of people.
http://www.blogger.com/content.g

Waarschijnlijk is het borderline... maar misschien idd wel de moeite om ze er op attent te maken..

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 27-07-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:41:
[...]

persoonlijk vond ik de inhoud de post waarop gereageerd werd nog redelijk meevallen.. ok niet taktisch nee, maar zeker geen trollen... gezien de history van deze persoon denk ik dan heel veel mensen zich behoorlijk hebben lopen inhouden en als je hun prive vraagt wat ze er van denken dat de beerput dus pas echt open gaat.

Het is iid een instabiele persoon, maar dat geeft je toch niet het recht dit soort dingen naar het hoofd van een ander te gooien?

En wat een ban teweeg brengt? dat deze persoon iig niet meer in de besloten gedeeltes van tweakers kan EN dat het een signaal is dat dit soort gedrag niet gewenst is..
De persoon heeft zich niet misdragen op Tweakers, nog is het een serieuze bedreiging gericht aan specifieke personen. Het is niet eens uitvoerbaar want als ze die personen in het echte leven tegenkomt dan zijn het geen usericons, toolkitten of marzmannen. Het is een stukje tekst van iemand die zich onbegrepen voelt.

Je zou de persoon ook kunnen vragen de tekst weg te halen als je er mee zit.
[...]
Waarschijnlijk is het borderline... maar misschien idd wel de moeite om ze er op attent te maken..
Als de persoon daar open voor staat wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 27-07-2009 11:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:47:
[...]

De persoon heeft zich niet misdragen op Tweakers, nog is het een serieuze bedreiging gericht aan specifieke personen. Het is niet eens uitvoerbaar want als ze die personen in het echte leven tegenkomt dan zijn het geen usericons, toolkitten of marzmannen. Het is een stukje tekst van iemand die zich onbegrepen voelt.

Je zou de persoon ook kunnen vragen de tekst weg te halen als je er mee zit.
niet helemaal waar.. het was duidelijk (mede) rericht op 'de bij' en die heeft ellendan in het echt ontmoet en waarschijnlijk hebben ze elkaars details dus ook...
Dus het is (potentieel) meer dan alleen een online scheldpartij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Signaal naar wie? Ons? Niemand ziet afaik welke mensen hier bans krijgen, en al helemaal niet waarom.

Pak voor de grap eens fok erbij en lees eens wat zij over 'ons' vertellen, dat is dan allemaal goed?

Stuur blogspot een mailtje, laat hun lekker oordelen erover en hou het verder zo. En zijn hier genoeg mensen die het schijnbaar 'leuk' vinden erg denigrerend te reageren, meeste mensen kunnen dit makkelijk hebben maar in dit geval niet. Aannames dat het zou gaan om 1 specifiek persoon, er worden geen namen genoemd dus kan je er weinig mee.

Maargoed, zoals ik eerder zei, het is buiten tweakers en niemand heeft hier (in)direct last van, maar het is wachten tot er iemand van 'hier' toch een reactie gaat plaatsen op haar/zijn blog, die mag van mij per direct een ban krijgen.

Maar snap nog steeds niet waar je je nu zo druk om maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 27-07-2009 11:51 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:47:
[...]
Als de persoon daar open voor staat wel.
voor de duidelijkheid: ik bedoelde bordeline blogspot policy overscheiding.. niet bordeline syndroom (daar wil ik geen uitspraak over doen want ik wil oorspronkelijke topic niet oprakelen..)
SinergyX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:49:
[...]

Signaal naar wie? Ons? Niemand ziet afaik welke mensen hier bans krijgen, en al helemaal niet waarom.

Pak voor de grap eens fok erbij en lees eens wat zij over 'ons' vertellen, dat is dan allemaal goed?

Maar snap nog steeds niet waar je je nu zo druk om maakt.
mijn punt is dat ik geen mensen in 'mijn' community wil (en al helemaal niet als ze toegang hebben tot besloten gedeeltes) die elders verkapte levensbedrijgingen en toewensingen als dood steken en in de brand steken naar mede leden doen...
Dat gaat IMHO tegen het principe van community spirit in..

Als ze ons op FoK uitschelden, prima... dat is wat anders dan een (instabiel) mede lid die je de dood in wenst op heel specifieke manieren...

[ Voor 54% gewijzigd door ToolkiT op 27-07-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Persoonlijk heb ik zulke mensen dus liever niet in de tweakers community.
Request je nou serieus een ban voor uitlatingen van iemand op een ander stukje op 't internet?
Ongeacht wat er gezegt en gedaan is in dat topic (daar wil ik dus eigenlijk ook niet inhoudelijk op ingaan, topic is immers met een goede reden gesloten) vind ik zo'n verhaal als dit (sociaal) onacceptabel en nog net niet crimineel...
Daar zit nou net de crux.... Als jij je terecht aangevallen / bedreigd voelt, dan moet je stappen ondernemen en kan je aangifte doen bij de politie. Omdat dit een community is waar je zelf oordeelt deel van te zijn, betekent niet dat je automatisch in een democratie bent beland.

^ ^ ik zeg dit nu heel kort door de bocht, maar dat maakt de discussie wellicht wat makkelijker. :)

Even in z'n algemeenheid:

Ik wordt langzamerhand wel een beetje moe van "het community" gevoel... Ja, dit is een community waar users graag bij elkaar komen en in elkaars topic reageren of leuk doen in de HK of elkaars auto's opgeilen in VV of elkaar op de hoogte houden over nieuws in NST. Maar dat betekent niet dat je automatisch rechten verwerkt op 't niveau van aanzien. We hebben (ook voor jou als user) een banbeleid en als je daar doorheen bent krijg jij ook gewoon een perm ban (even als voorbeeld genomen ;)). Als ik naar de laatste "rellen" kijk, dan is het steeds een groepje tegenover 1 of meerdere users en dat is nou net niet een community ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 27-07-2009 12:07 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:50:
Als ze ons op FoK uitschelden, prima... dat is wat anders dan een (instabiel) mede lid die je de dood in wenst op heel specifieke manieren...
Veelal dus omdat je niet weet dat diezelfde personen ook hier zitten. Enkel dat je zelf ook actief ben geweest in het topic en je weet dat zij/hij zowel hier als daar post, is het opeens zo erg?

Iedereen die dat topic uberhaubt niet heeft gezien zal dit topic ook totaal niet interesseren, beetje online game persoon krijgt toch wel een 10 voud aan doodswensingen per jaar.

En praten over een 'community', vind ik wel erg scheef - het ging hier over een selectief groepje dat reageerde in zijn/haar topic, de rest van de 'community' heeft hier niets mee te maken. Vooralsnog zie ik niemand anders die jou mening deelt hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:56:
[...]

Request je nou serieus een ban voor uitlatingen van iemand op een ander stukje op 't internet?

[...]

Daar zit nou net de crux.... Als jij je terecht aangevallen / bedreigd voelt, dan moet je stappen ondernemen en kan je aangifte doen bij de politie. Omdat dit een community is waar je zelf oordeelt deel van te zijn, betekent niet dat je automatisch in een democratie bent beland.

^ ^ ik zeg dit nu heel kort door de bocht, maar dat maakt de discussie wellicht wat makkelijker. :)
voor de duidelijkheid, ik voel me zelf niet bedrijgd, ik was al lang uit die discussie gestapt omdat het toch een hopeloze zaak was IMHO..
Maar waar ik over val is dat het blijkbaar ok is dat het zolang het niet op tweakers is je totaal niet koschere dingen naar elkaars hoofd kan gooien en de tweakers policy is dat het genegeerd word...
Als ik ga bloggen dat BtM909, NMe etc maar neergestoken, verbrand etc etc moeten worden (EN ik ken ze IRL ook) dan vraag ik me af of er zo nog steeds gedacht word dat ik volkomen welkom ben hier...

Tweakers is toch een community met een moraal? dat is juist de kracht van tweakers vind ik.. dat het kwalitatief boven andere forums staat. Daarbij hoort IMHO ook dat als gedrag van een lid onacceptabel is dat die persoon word gevraagd daarmee te stoppen of dat hij de toegang word ontzegd...
Dat betekend niet dat bij schelden etc men meteen op de bres moet springen, maar IMHO is in dit geval de grens wel overschreden..

Maar ik vrees dat ik in de minderheid ben... misschien ligt het er ook wel aan dat ik me al een tijd erger aan de houding van Ellendan en dat ik misschien overgevoelig voor zijn/haar uitlatingen geworden ben...

Anyway, misschien maar beter om het te laten rusten.. hopelijk trekt het weer bij en loopt het niet verder uit de hand.. mijn zegje is gezegd.. ik vond het over een ongeschreven grens gaan en ik vond dat ik daar wat van moest zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:09:
Maar waar ik over val is dat het blijkbaar ok is dat het zolang het niet op tweakers is je totaal niet koschere dingen naar elkaars hoofd kan gooien en de tweakers policy is dat het genegeerd word...
Als ik ga bloggen dat BtM909, NMe etc maar neergestoken, verbrand etc etc moeten worden (EN ik ken ze IRL ook) dan vraag ik me af of er zo nog steeds gedacht word dat ik volkomen welkom ben hier...
Mjah, wij kunnen niet de hele fscking wereld proberen te verbeteren hoor 8)7

Als jij last hebt van die posting moet je daar bij blogspot.com over klagen. Niet bij ons, want wij kunnen er helemaal niets aan doen en hebben ook niet de illusie dat we dat willen. Wat dat betreft is deze discussie ook compleet zinloos.
Verder of hem/haar/het: zodra die te lastig wordt gaan we die echt wel bannen, maar tot die tijd, #care..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dat is in die zin anders dat je in dat geval mensen bij naam noemt en het bovendien terug te herleiden is naar de modfunctie die we vervullen. Indien dat nodig geacht wordt steunt T.net bij dat soort dreigementen ook zijn medewerkers en vrijwilligers op elke mogelijke manier. En da's ook wel nodig, we hebben moderators gehad die gestalkt en bedreigd zijn (via de telefoon). Maar da's toch net even van een andere orde dan een vrij anonieme blogpost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
moto-moi schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:22:
[...]

Mjah, wij kunnen niet de hele fscking wereld proberen te verbeteren hoor 8)7

Als jij last hebt van die posting moet je daar bij blogspot.com over klagen. Niet bij ons, want wij kunnen er helemaal niets aan doen en hebben ook niet de illusie dat we dat willen. Wat dat betreft is deze discussie ook compleet zinloos.
Verder of hem/haar/het: zodra die te lastig wordt gaan we die echt wel bannen, maar tot die tijd, #care..
haha mijn moeder zei laatst al dat ik als kind al een vergroot rechtsvaardigheids gevoel had, ze had blijkbaar gelijk ;)

FYI ik heb de betrefende post al gerapporteerd bij blogspot hoor...

Ik snap jullie posititie ook wel, ik ben zelf ook mod in een groot forum en daar hebben we ook wel eens rellers gehad die op een andere site allerlei stront aan het gooien waren (incl. naar mij en de andere mods) en dat hebben we toen ook genegeerd.. maar dat was wel op een ander nivo.. bij dit soort explisite doodverwensingen ga je bij mij gewoon te ver..
Maar ja gezien de rest van dat blog lees ik er misschien te veel in (ik hoop het)...
NMe schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:25:
[...]

Dat is in die zin anders dat je in dat geval mensen bij naam noemt en het bovendien terug te herleiden is naar de modfunctie die we vervullen. Indien dat nodig geacht wordt steunt T.net bij dat soort dreigementen ook zijn medewerkers en vrijwilligers op elke mogelijke manier. En da's ook wel nodig, we hebben moderators gehad die gestalkt en bedreigd zijn (via de telefoon). Maar da's toch net even van een andere orde dan een vrij anonieme blogpost. :)
OK er werden geen mensen bij naam genoemt, maar er werden wel individuen aangewezen (o.a. 'de bij') die IRL ook wel eens contact met de poster gehad hebben.
Dus het was niet zo anoniem/algemeen als je denkt... dat is ook een van de redenen waarom ik er over val..

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 27-07-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]
Tweakers is toch een community met een moraal? dat is juist de kracht van tweakers vind ik.. dat het kwalitatief boven andere forums staat. Daarbij hoort IMHO ook dat als gedrag van een lid onacceptabel is dat die persoon word gevraagd daarmee te stoppen of dat hij de toegang word ontzegd...
Dat betekend niet dat bij schelden etc men meteen op de bres moet springen, maar IMHO is in dit geval de grens wel overschreden..

Maar ik vrees dat ik in de minderheid ben... misschien ligt het er ook wel aan dat ik me al een tijd erger aan de houding van Ellendan en dat ik misschien overgevoelig voor zijn/haar uitlatingen geworden ben...

Anyway, misschien maar beter om het te laten rusten.. hopelijk trekt het weer bij en loopt het niet verder uit de hand.. mijn zegje is gezegd.. ik vond het over een ongeschreven grens gaan en ik vond dat ik daar wat van moest zeggen..
Ik denk dat het prima is dat je dit aankaart. Hiermee kan je hier gewoon even peilen wat de meningen zijn en afstemmen met de rest. Ik weet niet zo goed of hier echt ingegrepen moet worden, aan de andere kant kan ik me wel weer voorstellen dat iemand vand de SG crew hier een mailtje aan waagt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
JvS schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat het prima is dat je dit aankaart. Hiermee kan je hier gewoon even peilen wat de meningen zijn en afstemmen met de rest. Ik weet niet zo goed of hier echt ingegrepen moet worden, aan de andere kant kan ik me wel weer voorstellen dat iemand vand de SG crew hier een mailtje aan waagt.
precies.. ik ben niet op zoek naar een publieken schandpaal en deze post was de aanleiding, maar dit topic was wat algemener bedoeld (vandaar ook dat ik niet te diep op de oorspronkelijke draad in wil gaan).

Een conversatie achter de schermen is idd een goede oplossing.
Ik wou alleen aankaarten dat ik vond dat in dit geval de grens van goed gedrag imho duidelijk overscheden was en peilen hoe de rest er over dacht...
Als forum ben je immers verantwoordelijk voor wat er binnen je forum gebeurt.. maar soms maken invloeden van buiten daar ook impact op...
Wat altijd een erg lastige afweging blijft (been there, done that) maar het kan geen kwaad om er over na te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

voor de duidelijkheid, ik voel me zelf niet bedrijgd, ik was al lang uit die discussie gestapt omdat het toch een hopeloze zaak was IMHO..
Dan roep je dingen die te herleiden zijn naar personen en dan zal ik (gesterkt door Tweakers.net) daar actie op ondernemen. Nu is 't zo vaag dat 't iedereen zou kunnen aangaan.
Op Tweakers.net ja; vandaar m'n voorbeeld over ons banbeleid. Daarbuiten mag je doen en laten wat je wilt zolang 't geen Nederlandse wetgeving overschrijdt en betrekking heeft op een persoon. Wat ik niet wil begrijpen is dat je zelf een grens aangeeft en iedereen die die grens overschrijdt toegang wilt ontzeggen... Je gaat toch geen topic aanmaken als ik zeg dat NMe :* :* in 't weekend in vrouwenkleding op een miniatuurtrein door de Amsterdamse bossen rijdt?

Ik denk dat 't verstandig is om soms te realiseren dat 't maar een internetdiscussie is.... In the heat of the moment is het natuurlijk wel lastig, maar uiteindelijk heb je jezelf er maar mee. Als je idd overgevoelig begint te raken, dan is t tijd om even je aandacht ergens anders op te vestigen.
ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:29:
[...]
Ik snap jullie posititie ook wel, ik ben zelf ook mod in een groot forum en daar hebben we ook wel eens rellers gehad die op een andere site allerlei stront aan het gooien waren (incl. naar mij en de andere mods) en dat hebben we toen ook genegeerd.. maar dat was wel op een ander nivo.. bij dit soort explisite doodverwensingen ga je bij mij gewoon te ver..
Maar ja gezien de rest van dat blog lees ik er misschien te veel in (ik hoop het)...
Het is dus niet expliciet benoemd geweest :)
OK er werden geen mensen bij naam genoemt, maar er werden wel individuen aangewezen (o.a. 'de bij') die IRL ook wel eens contact met de poster gehad hebben.
Dus het was niet zo anoniem/algemeen als je denkt... dat is ook een van de redenen waarom ik er over val..
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Elledan 't over de Bij had.... Men weet niet hoeveel IRL meetings Elledan heeft gehad waar Elledan zich achteraf niet prettig bij heeft gevoeld.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:39:
[...]
Op Tweakers.net ja; vandaar m'n voorbeeld over ons banbeleid. Daarbuiten mag je doen en laten wat je wilt zolang 't geen Nederlandse wetgeving overschrijdt en betrekking heeft op een persoon. Wat ik niet wil begrijpen is dat je zelf een grens aangeeft en iedereen die die grens overschrijdt toegang wilt ontzeggen... Je gaat toch geen topic aanmaken als ik zeg dat NMe :* :* in 't weekend in vrouwenkleding op een miniatuurtrein door de Amsterdamse bossen rijdt?
Tuurlijk niet dat is al jaren publiek geheim ;) maar alle gekheid op een stokje, ik snap wat je bedoeld, en bij schelden etc.. vind ik het niet netjes maar ala... maar bij doodverwensingen gaat het me net een stap te ver...
Maar dat ik mijn persoonlijke morele kompas... dat verschilt per persoon denk ik..
[...]

Dan roep je dingen die te herleiden zijn naar personen en dan zal ik (gesterkt door Tweakers.net) daar actie op ondernemen. Nu is 't zo vaag dat 't iedereen zou kunnen aangaan.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Elledan 't over de Bij had.... Men weet niet hoeveel IRL meetings Elledan heeft gehad waar Elledan zich achteraf niet prettig bij heeft gevoeld.
in theorie zou het ook een andere kunnen aangaan.. maar aangezien er geen andere posters in kwestie waren die er onder zouden kunnen vallen acht ik die kans verwaarloosbaar klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:44:

[...]

in theorie zou het ook een andere kunnen aangaan.. maar aangezien er geen andere posters in kwestie waren die er onder zouden kunnen vallen acht ik die kans verwaarloosbaar klein...
Ik beredeneer even vanuit bijvoorbeeld Tweakers.net of zelfs de politie.

Als ik de blogpost zo lees, dan is 't een schreeuw om aandacht aangezien Elledan ook weet dat de helft van de posters haar blogposten doorleest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De hele crux is denk ik dat Elledan juist op aandacht uit is. Dat lijkt me duidelijk voor iedereen die het hele verhaal gevolgd heeft. Door haar hier weer op aan te spreken geef je juist weer die aandacht. Lijkt me alleen maar averechts werken. Niemand neemt die doodsbedreigingen serieus volgens mij, dus de beste 'remedie' is laconiek reageren, relativeren, en verder geen aandacht aan besteden. (daarom ook in a sense jammer dat dit topic onstaan is. Wel je goed recht overigens hoor ;) ).

[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 27-07-2009 12:55 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
LuNaTiC schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:55:
De hele crux is denk ik dat Elledan juist op aandacht uit is. Dat lijkt me duidelijk voor iedereen die het hele verhaal gevolgd heeft. Door haar hier weer op aan te spreken geef je juist weer die aandacht. Lijkt me alleen maar averechts werken. Niemand neemt die doodsbedreigingen serieus volgens mij, dus de beste 'remedie' is laconiek reageren, relativeren, en verder geen aandacht aan besteden. (daarom ook in a sense jammer dat dit topic onstaan is. Wel je goed recht overigens hoor ;) ).
heb je helemaal gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:58
LuNaTiC schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:55:
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:44:
[...]

Ehm, ik weet heel zeker dat er meer meetings zijn geweest tussen Elledan en Tweakers. Er zijn daar posts over geweest in het topic zelf namelijk. ;)
[...]

Je gaat toch geen topic aanmaken als ik zeg dat NMe :* :* in 't weekend in vrouwenkleding op een miniatuurtrein door de Amsterdamse bossen rijdt?
Hee! Ik dacht dat dat geheim veilig was bij jou. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
NMe schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Ehm, ik weet heel zeker dat er meer meetings zijn geweest tussen Elledan en Tweakers. Er zijn daar posts over geweest in het topic zelf namelijk. ;)
klopt, maar niet in de tijdsspanne waar op gereageerd werd (afaik)... dus vandaar mijn conclussie..

Anyway zoals al gezegt is, is negeren misschien de beste oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eens gekeken in dat topic. Het gaat inderdaad helemaal niet om De Bij en degene waar het wel om gaat schrijft dat hij wel kan lachen om het betreffende stukje. Dus waar hebben we het over hier? :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je er problemen mee hebt omdat je het letterlijk neemt moet je bij blogspot zijn. Die hebben daar policies/gebruikersvoorwaarden voor.

Als het echt om een hate site ging dan maak je echt geen kans op tweakers.net om je ideeën te geven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:40:
Eens gekeken in dat topic. Het gaat inderdaad helemaal niet om De Bij en degene waar het wel om gaat schrijft dat hij wel kan lachen om het betreffende stukje. Dus waar hebben we het over hier? :)
verrek je hebt gelijk het ging ook om een ander.. helemaal overheen gelezen dat die ook een IRL meeting gehad heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

voor zover ik weet zijn(waren?) De Bij en D3NN1S een koppel dus het zal wel over hun alletwee gaan ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat wist ik niet. In ieder geval is de helft van dat koppel niet erg onder de indruk en schenkt de andere helft er geen aandacht aan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LuNaTiC schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:53:
voor zover ik weet zijn(waren?) De Bij en D3NN1S een koppel dus het zal wel over hun alletwee gaan ;)
En dan over mij in het specifiek ;)

Maarja ach. Ik kan er eigenlijk wel om lachen. :)
Het is zo zwaar overtrokken en lachwekkend dat ik er geen moment serieus over na heb gedacht (die "bedreiging" van hem op z'n blog).
Maar ik vind het inderdaad alles behalve netjes. Maar om hiervoor nu maatregelen te treffen of iets dergelijks mwoaah... In het geval dat het een minder labiel persoon had geweest zou ik onmiddelijk JA! hebben geroepen. Maar daar het hier een persoon betreft welke al minimaal 15x op z'n blog heeft geroepen een eind aan z'n leven te maken of nooit meer te bloggen, msn'en, t.net te bezoeken etc etc. maakt de 'bedreiging' eerder lachwekkend dan serieus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
LuNaTiC schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:53:
verrek, aan die optie had ik nog niet gedacht.. ik wist wel dat de Bij + vriend IRL contact hadden gehad.. en las net dat D3NN1S dat ook had, maar had nooit de link gelegd...

Anyway D3NN1S heeft waarschijnlijk gelijk...als het om een ander geval was gegaan was het een potentieel probleem geweest, nu waarschijnlijk een blaffende hond..
Ik blijf erbij dat het uitermate niet netjes is (om het maar even PC te zeggen)... maar meer aandacht geven maakt het geval alleen maar erger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:47:
[...]

verrek, aan die optie had ik nog niet gedacht.. ik wist wel dat de Bij + vriend IRL contact hadden gehad.. en las net dat D3NN1S dat ook had, maar had nooit de link gelegd...
Ach... zo leer je iedere dat wat bij hè? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
D3NN1S schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:57:
[...]

Ach... zo leer je iedere dat wat bij hè? ;) :P
een dag niet geleerd is een dag niet geleefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nou dan zal ik mijn reactie ook geven.
Ik heb in eerste instantie contact gezocht met Elledan omdat ik dacht dat het een eenzaam meisje was dat net in Almere woonde. Uit sympatie wilde ik samen met haar wat gaan ondernemen. Toen ik net in Almere woonde voelde ik mij ook behoorlijk eenzaam. Gaande weg onze afspraak kwam ook haar blog in beeld. Vanaf die tijd heb ik geen persoonsgegevens gegeven. Althans niet mijn adres, wel telefoonnummer van mijn mobiel geloof ik. Ik ben daar thuis op visite geweest, en een keer naar de kroeg.
Dus ik ben ook niet bang dat er opeens op mijn deur wordt gebonst. Gewoon weer een roep om aandacht.

check mijn webshop!

Pagina: 1