7 inch 800x480 lcd scherm met Analog RGB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Ik ben even aan het rondspieken op internet voor 7 inch 800x480 lcd scherm.
Het bijzondere is dat het over Analog RGB moet beschikken, want te aansluiten apparaat heeft die signaal.

Ik heb wel paar gevonden, maar eentje die dichtst in de buurt zit is Digtal RGB. Ik heb wel chip gevonden die analog naar digital kan omzetten maar dat maakt wat complex doordat chip klein en veel aansluitingen heeft.
En paar met TTL signaal, maar wat je ermee kan doen tegenover Analog RGB weet ik niet. Volgens mij is TTL geheel digitaal.
En 18bit RGB is er ook veel aanwezig bij 7 inch.

Ik kijk nu naar de LCD fotolijsten. Het schijnt dat sommige fotolijsten over LCD scherm beschikken met Analog RGB.

Ik wou de scherm op mijn mobiele DVD spelertje vervangen door andere scherpere scherm. :) Ik moet alleen eentje met Analog RGB vinden, dan kan ik verder.

Is Analog RGB beetje te vergelijken met RGB in de scart kabel? Of komt er toch meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Moet zeggen dat ik nog nooit van "Analog RGB" gehoord heb, maar het kan vanalles betekenen.
Meestal betekend dat er 3 lijnen zijn voor kleur (R, G en B) en 1 of 2 sync lijnen.

Wat voor scherm je eraan kan hangen hangt vooral af van het signaal wat erover moet gaan.

RGB Scart is bijvoorbeeld 50Hz 720i met composite sync.
Een computermonitor is tussen de 60 en 120Hz meestal met losse h en v sync, of in enkele gevallen ook composite sync.

Het hangt dus vooral van de bron af wat je ermee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik denk dat Analog RGB en 800x480 resolutie heel moeilijk zal zijn. Ik ga even kijken welke fotolijsten het doen, maar de kans zal klein zijn.
Analog RGB is eenvoudige interface dat alleen kan bij 480x240 schermen. die zie je heel vaak op mobiele DVD spelers met 7 cm scherm.

Mogelijk zal ik een converter board moet zoeken, zo klein mogelijk zodat het in de behuizing kan.
Andere alternatief is lilliput, die is 7 inch en heeft converter aan boord voor analog rgb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Mm, lees je post net nog eens goed.

Ik zou gewoon proberen om er een rgb scart aan te hangen en voor test eens een gewone tv aangooien, weet je snel zat of het PAL via rgb is.

Denk het wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het gaat dus om deze apparaat:
Q-Media QPD-708 (mobiele dvd speler)

RGB kabel loopt binnendoor tussen mainboard naar LCD scherm. Lijkt beetje lastig om eraf te tappen op signaal controle. :)