Toon posts:

[LCD] Humax LGB 23DC verschillende specs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik ben naar een nieuwe tv aan het kijken en de Humax LGB 23DC leek me wel een goede voor op de slaapkamer. Nu zit ik een beetje naar specs te kijken en het viel me op dat op de officiële Humax site http://www.myhumax.nl/TV's/specs23inchLCDTV.pdf het contrast 7000:1 en de Max. helderheid 500 cd/m2 is, en op bijna alle andere sites, zoals kieskeurig http://www.kieskeurig.nl/...3dc/specificaties/269189/ en 4launch http://www.4launch.nl/shop/get/p-4-productid-068962 het contrast 1200:1 en de max.helderheid 450 cd/m2. Verdere verschillen waren me nog niet opgevallen, maar zover ik weet zijn het toch dezelfde tv's?

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:42
Zijn dezelfde TV's ja. Maak je niet te druk om die getalletjes. Het is maar een 'slaapkamer' TV en verwacht niet al te beste kwaliteit. Met de ingebouwde tuner kun je zowieso geen HD zenders kijken, dus de kwaliteit zal nooit top zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo niet?? Er zit toch een digitale tuner ofzo in (DVB-C). Nou ja voor mij hoeft de kwaliteit ook niet super te zijn. Ik zag overigens wel goede reviews op kieskeurig. Binnenkort maar eens even in het echt bekijken. Heeft iemand hier deze tv ook en/of is er een topic over op GoT? En weet iemand waar ik hem kan bekijken? Of zal die in de Mediamarkt/Saturn etc sowieso wel staan

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:42
Ik heb zelf deze tv, en moet zeggen dat hij voor een slaapkamer TV wel aardig presteerd. Toch heb ik het gevoel dat hij de ingebouwde tuner niet al te best is. Ik heb het nog nooit vergeleken met een andere ontvanger maar ga het binnenkort toch eens proberen. Al met al, een leuke tv voor op de slaapkamer, maar niet woonkamer waardig.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft ook niet woonkamer waardig te zijn dus dat komt mooi uit. Waar heb je hem gekocht/bekeken?

edit: Ik zie op de upc site dat er meerdere toestellen aansluitbaar zijn met 1 abonnement. Nu hebben we beneden een kastje staan met een UPC kabelabonnement voor digitale tv. Ik kan dus dit kastje met die tv boven verbinden? En hoe doe ik dat dan?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 02:43 ]

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Deze TV heeft een tuner voor digitale kabeluitzendingen (geen HD, alleen SD), met een slot voor irdeto smartcards.
Helaas voor jou gebruiken ongeveer alle nederlandse kabelaars het irdeto-syteem, behalve UPC.
De digitale tuner zul je in UPC-gebied dus niet kunnen gebruiken.
Misschien bestaan er ook TV's, speciaal voor UPC, Anders zul je waarschijnlijk op de slaapkamer nog een losse decoder nodig hebben, i.c.m. willekeurig welke slaapkamerwaardige TV. (Zo werkt het tenminste bij Ziggo)

Verwijderd

Topicstarter
Dus deze tv kan ik eigenlijk wel vergeten? En wat als ik gewoon niet-digitaal wil kijken? Kan dat?

En wat bedoel je met tv's speciaal voor UPC

Verwijderd

Topicstarter
maar ik snap het nog steeds niet hoor... kan ik niet gewoon met zo'n splitter die tv boven dan verbinden met de upc decoder beneden

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Ik dacht aan een TV met ingebouwde decoder, maar dan geschikt voor de manier waarop UPC de uitzendingen codeert (i.p.v. irdeto.) Maar ik begrijp inmiddels dat UPC alleen werkt met de decoders die zij zelf leveren (mediabox).

Je kunt natuurlijk het kabelsignaal (niet gedecodeerd) splitten en naar de slaapkamer voeren, dan kun je daar analoog kijken (of een tweede mediabox neerzetten..) Maar de decoder van de LGB 23DC kun je dan niet gebruiken, en een andere TV is dan waarschijnlijk goedkoper.

Het gedecodeerde signaal gaat (neem ik aan) met een scart of HDMI verbinding van de mediabox naar de TV.
Daar bestaan misschien ook wel splitters voor, maar de afstand naar de slaapkamer is waarschijnlijk te lang voor een echt goede verbinding, en je zou dan altijd op beide tv's dezelfde zender hebben.

(Voorbehoud: dit alles is gebaseerd op mijn eigen kennis van hoe het werkt bij Ziggo. Bij UPC zal het waarschijnlijk wel ongeveer hetzelfde zijn, maar 100% garantie geef ik je niet.)

PS: zie ook hier: http://service.upc.nl/ind...geID=1415&cid=268&aid=456

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zit dus echt vast aan UPC, tenzij ik bijvoorbeeld nog een abonnement neem van KPN of zo?

Maar wat als ik nu zomaar een tv krijg, kan ik dan tv kijken of moet eerst nog dat signaal gesplit worden vanaf de decoder beneden? Een 2e mediabox 9 euro per maand ofzo vind ik wel best duur voor zo'n slaapkamertvtje. Dezelfde zenders op de 2 tv's is absoluut niet de bedoeling.

Ook zeg je dat een andere tv waarschijnlijk goedkoper is. In de pricewatch zijn de andere 22/26 inch echter vaak 300 euro of duurder. Ook op andere sites kan ik geen goedkopere vinden.

En trouwens ontzettend bedankt voor je tijd om dit uit te leggen het begint door te dringen, haha

edit: Ik lees net nog een stukje bij die extra mediaboxen:

* Alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 p/m) en het door u gekozen abonnement UPC Digitale TV. Prijswijzigingen voorbehouden.
Alle digitale zenders en mogelijkheden van uw huidige abonnement UPC Digitale TV kunt u dan op de extra mediabox bekijken (uitgezonderd Film1, Sport1 of Film1Sport1).

Dat zou dus betekenen dat ik boven alle zenders van het TV pakket Royaal van UPC beneden zou kunnen kijken, voor 4 euro per maand. Heb ik dat goed? Als dat het is en dat ik dan als ik een willekeurige tv koop gewoon al die zenders kijken zonder verder nog iets aan te hoeven schaffen dan wil ik die 4 eu per maand best betalen. Zou dat een goede deal zijn voor me?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 00:17 ]

Pagina: 1