Toon posts:

Leopard: Shared 'Virus' in Finder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Toen ik zojuist in mijn finder keek, zag ik het volgende;

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/15816rr.jpg

Wat is dit voor device onder 'shared'? Ik weet dat het waarschijnlijk geen virus is, maar ik heb geen andere devices aan mijn netwerk hangen. Ik werk met een Ethernet (kennisglas) verbinding, en vraag me dan ook af hoe er een shared device in mijn lijst kan komen te staan? Ik zit verbonden met een kabel tussen een kastje in de muur en mijn macbook, dus er is niets wireless aan de hele verbinding. Misschien handig om te weten, in mijn iTunes vind ik soms ook shared libraries. Mijn vragen; Is dit 'gevaarlijk' voor de veiligheid van bestanden op mijn macbook? en kan ik dit 'sharen' uitzetten?

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 01:00 . Reden: ik was zo slim om mijn voor en achternaam in de pic te hebben ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Hihi :) dat is geen virus nee, het is een andere computer met de naam Virus. Het kan zijn dat kennisglas het filesharing doorlaat (de meeste providers doen dat niet) en dat je daarom andere computers kunt zien. Zelfde verhaal is met iTunes. Het is op zich niet gevaarlijk, maar wees je er wel van bewust dat als jij iets deelt (in iTunes of in het voorkeurenpaneel Delen) dat anderen buiten jouw huis dit ook kunnen zien. Als je dit allemaal niet wilt zul je een firewall moeten installeren, of de firewall van je Mac aanzetten.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Little snitch is aan te raden om alle verbindingen in de gaten te houden, daarmee kun je dergelijke dingen ook blokkeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties heren