Toon posts:

Raid 0 herkent de rest van grote schijf niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views

Verwijderd

Topicstarter
Mag worden verwijderd.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 01:15 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, wanneer je meerdere schijven van verschillende grote in een RAID opstelling zet wordt er standaard gewerkt vanuit de kleinste hardeschijf, maar begrijp ik het goed dat je een 500GB hardeschijfin RAID0 hebt gezet met een SSD? Dit is toch kompleet onzin, je haalt de snelheid van de SSD kompleet onderuit door de 500GB hardeschijf.

Overigens zijn er wel RAID oplossingen welke door gebruik vanspecifiek meegeleverde software je de mogelijkheid bieden de rest van de "grote" hardeschijf toch te kunnen gebruiken, maar dat ligt aan de controller en meegeleverde softwareoplossing.

In jouw geval lijkt mij dit geheel overbodig omdat je beter de SSD zijn werk alleen kunt laten doen, tenzij je een tweede SSD gaat gebruiken.

Verder raad ik je aan de RAID FAQ eens door te lezen in de FAQ's van dit subforum voordat je verder gaat met RAID, om eventuele verder terleurstellingen te voorkomen.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 27-07-2009 00:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Als ik het goed heb, werkt RAID0 zo:
capaciteit = aantal schijven * capaciteit kleinste schijf
, dus is het logisch dat het maar 120GB is, immers 2*60GB. ;)

Is het trouwens een soft- of een hardware-RAID? :)

EDIT: Te laat. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 00:10 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

raid 0 met een ssd en standaard 7200 rpm hd 8)7

Lees inderdaad de faq nog eens even goed na want dit is werkelijk onzinnig.

wat had je gedacht er mee te bereiken trouwens ?

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 27-07-2009 00:11 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Slablaadje, heeft klaarblijkelijk zijn gehele openingspost verwijderd, het heeft dan ook geen zin dit topic open te houden, bij deze sluit ik het topic dan ook.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.