Toon posts:

Data op dynamische disk niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op een oude computer met windows xp prof heb ik vista 64 bit geinstalleerd, dit lukte pas nadat ik de 2e harddisk eruit had gehaald.Nu begrijp ik waarom: het blijkt een dynamisch geformatteerde hd te zijn, blijkbaar heb ik een paar jaar geleden niet beseft wat de consequenties waren...
Nu mijn probleem: hij staat offline onder vista, onder apparaatbeheer staat de hd als correct werkend maar: mijn data is niet meer te benaderen!
Kan iemand mij adviseren om deze data op een simpele en goedkope manier weer toegankelijk te maken..ik ben er al wat uren mee zoet geweest helaas.

Tinoz

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Lees de faq van deze site, daar staat "harddisk recovery" in. Of zoeken op deze site.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 13:19

LegacyCode

De crack van de division

Je moet simpelweg die disk importeren/activeren. Windows beschouwt de disk momenteel als een foreign disk.
Zie verder http://technet.microsoft....81%28WS.10%29.aspx#BKMK_6
In Disk Management, right-click the disk and then click Reactivate Disk to bring the disk back online. If the disk status remains Offline, check the cables and disk controller, and make sure that the physical disk is healthy. Correct any problems and try to reactivate the disk again. If the disk reactivation succeeds, any volumes on the disk should automatically return to the Healthy status.

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, uiteraard heb ik eerst het eea doorgelezen wat er al op het forum staat, alleen ik weet nu niet wat een snelle oplossing is. Er zijn allerlei data recovery methodes voornamelijk bedoeld voor na crashes, virusaanvallen etc maar deze harddisk is technisch 100%. Welke software kun ik nu het beste inzetten, dat is mijn vraag.

Legacy code: zo simpel is het helaas niet. De enige optie is de schijf te converteren naar een standaard schijf, maar dan ben ik de data kwijt. Er is ook geen stationsletter toegewezen.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Tinoz, als je 1 partitie op die dynamische schijf hebt staan dan kun je met testdisk die partitie zonder verlies van data omzetten naar een normale partitie. Heb je er meer op staan word het iets lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
Xorsist,
Ik had maar 1 partitie op de schijf en ik heb het programma gedraaid en zag iig mijn bestanden in een lijst staan..altijd fijn!
Moet ik de hd als primary of primary bootable aanmerken en add partition kiezen? Mijn kennis reikt niet zo ver helaas.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Als het een data schijf is kun je hem gewoon primary maken en daarna wegschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
het programma geeft aan:
no partition
0 0 30401 254 63 488408130

ik weet niet wat ik hiermee moet? ik zag ook ergens write <partition table> staan..geen idee hoe nu verder.

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders een oplossing?

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-02 14:06
LegacyCode schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:49:
Je moet simpelweg die disk importeren/activeren. Windows beschouwt de disk momenteel als een foreign disk.
Zie verder http://technet.microsoft....81%28WS.10%29.aspx#BKMK_6

[...]
Heb je deze tip nou al geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, de disk staat op ongeldig ipv offline zie ik nu. Ik heb de MBR vernieuwd met het bovenstaand progje maar het heeft me niet verder geholpen.

A basic or dynamic volume's status is Failed.
Cause: The basic or dynamic volume cannot be started automatically, the disk is damaged, or the file system is corrupt. Unless the disk or file system can be repaired, the Failed status indicates data loss.

File systeem is corrupt dus. Ik denk dat ik naar data recovery moet gaan?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 10:28 ]

Pagina: 1