Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC naast koelkast

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij het op papier indelen van mijn nieuwe kamer stuit ik op een potentieel probleempje. De ideale plaats voor mijn pc is naast de ideale plaats voor de koelkast. Afhankelijk van de opstelling komt mijn pc dan vlak naast de koelkast tot max. 2 meter er vanaf te staan. Ik vroeg mij af of dit ook schadelijk kan zijn voor mijn pc?

Ik lees wel dat een koelkast spanningsdipjes kan veroorzaken, dus hopelijk kan mijn voeding (A-merk) daar tegen. Ook zendt een koelkast bij het aanslaan volgens mij een soort straling af (wat je bijv. merkt door kraakjes door de boxen). Zou dat ook schadelijk kunnen zijn als je pc er vlak naast staat? Kraakjes door de boxen kan ik nog mee leven, omdat ik die niet altijd aan heb staan, maar iemand ook ervaring met andere negatieve gevolgen?

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:28
Ik zit hier met hetzelfde probleem, maar ik denk dit op te lossen door een UPS met accu tussen mijn PC spullen en het stopcontact te zetten omdat zowel mijn vriezer als mijn kantoor op dezelfde groep zitten.
Die accu haalt de spanningsdipjes er dan hopelijk uit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

titeltypofixje.

Een UPS lijkt me niet onverstandig (sowieso kan dat handig zijn op een kamer waarbij de stroomvoorziening niet geweldig is, ik weet niet hoe dat in jouw geval zit natuurlijk). Verder is een afstand van 2 meter op zich meer dan zat, het voornaamste probleem zal komen door de stroom die een koelkast trekt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mag in theorie geen kwaad kunnen .. kraakjes in de boxen getuigt waarschijnlijk eerder van een slechte voeding in je boxjes

Iperf

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

die kraakjes is net hetzelfde als met een gsm te dicht komt, niks speciaals aan.
wat je wel voor de zekerheid kan doen is (geen gewone UPS) een smart-ups aanschaffen, die monitreert constant de netspanning en zorgt ervoor dat je pc geen piekspanningen en te lage spanningen krijgt.

Een koelkast kan inderdaad voor een beetje spanningsvaratie veroorzaken tijdens het aanslaan, maar normaal levert dit geen problemen op.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Palomar
  • Niet online
aha ok, dan moet ik het anders gewoon maar een tijdje proberen en kijken of de pc niet plotseling vaak vastloopt door die dipjes in het stroomnet. Ik vertrouw er dan eerst maar even op dat mijn Seasonic-voeding daar goed mee omgaat.
Waar ik vooral bang voor was is dat die (elektromagnetische?) straling misschien mijn harddisk oid kan slopen. Maar dat zal wel meevallen dus.

Ben er alleen nog niet helemaal over uit of de opstelling zo wordt, want een brommende koelkast vlak naast me is voor de oren ook weer niet ideaal... ;) Maargoed, dat is niet iets voor dit topic ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh .. je magnetisme hoef je je niet echt druk over te maken.

je kan de meeste harde schijven 10* met hun eigen magneet ophangen

Iperf

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Palomar schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:11:
(wat je bijv. merkt door kraakjes door de boxen). Zou dat ook schadelijk kunnen zijn als je pc er vlak naast staat? Kraakjes door de boxen kan ik nog mee leven, omdat ik die niet altijd aan heb staan, maar iemand ook ervaring met andere negatieve gevolgen?
Als je een mobieltje bij (dat soort) boxen houd terwijl die gebeld wordt zul je ook gekraak horen. Toch heeft dat nog geen chashes veroorzaakt bij een PC voorzover ik kan beoordelen.

Gewoon aansluiten dus, Evt op ander stopcontact.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Palomar
  • Niet online
Heb alles al een tijdje ingedeeld. PC staat links van het bureau, koelkast rechts. Zit dus ong. 1.5 meter tussen pc en koelkast. PC draait gewoon stabiel, maar af en toe heb ik wel dat 1 van mijn 2 monitoren (aangesloten via DVI) even kort uitvalt als de koelkast aanspringt, of dat het geluid kort wordt onderbroken (heb het sindskort digitaal via spdif/coaxiaal aangesloten op mn versterker).

Zou hier nog iets aan te doen zijn? UPS vind ik weer een beetje overkill, omdat de overlast ook weer niet extreem is. Maar tips om het simpel te verhelpen hoor ik graag.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

dat komt door een kortstondige spanningsdip, zoals al reeds meerdere keren is voorgesteld kan je 2 dingen doen, ofwel je pc niet op de zelfde contactdoos als je koelkast steken, of een smart UPS plaatsen die spanningsdips opvangt.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:23
In mijn studeerkamer staat ook een koelkast. Vlak naast de pc ( <1M). Het enige gevaar dat kan optreden is dat je te vaak een biertje pakt. ;)
Palomar schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:27:
Heb alles al een tijdje ingedeeld. PC staat links van het bureau, koelkast rechts. Zit dus ong. 1.5 meter tussen pc en koelkast. PC draait gewoon stabiel, maar af en toe heb ik wel dat 1 van mijn 2 monitoren (aangesloten via DVI) even kort uitvalt als de koelkast aanspringt, of dat het geluid kort wordt onderbroken (heb het sindskort digitaal via spdif/coaxiaal aangesloten op mn versterker).

Zou hier nog iets aan te doen zijn? UPS vind ik weer een beetje overkill, omdat de overlast ook weer niet extreem is. Maar tips om het simpel te verhelpen hoor ik graag.
Indien je koelkast op hetzelfde stopcontact zit, een verlengsnoertje naar een ander stopcontact?

[ Voor 73% gewijzigd door Lumics op 05-10-2009 22:12 ]

Pagina: 1