Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik ga binnenkort met twee vriendinnen een aantal foto's maken waarbij ik onder andere foto's wil maken in de stijl van een reclame die toevallig ook nu op tv is (die van Omo). Hierin staan kinderen ver weg waarbij het lijkt alsof ze staan op een object dat juist dichtbij staat. Zo lijkt het alsof een mini kindje een normaal kin omhoog kan houden door op de wip te staan, terwijl het kind een 30 meter verder staat op het gras.

Nu was ik niet van plan om met een wip te gaan werken en naast de paar ideeen die ik zelf had wilde ik wat "inspiratie" op doen. Alleen vind ik het moeilijk hier voorbeelden van te vinden. Heeft deze specifieke truuk misschien een naam waaronder ik makkelijker voorbeelden kan vinden?

Verder heb ik alvast geprobeerd hoe ver ik ga komen, en als ik een klein diafragma aan houdt kom ik een heel eind met scherpstellen alhoewel het waarschijnlijk twee foto's gaan worden die ik in elkaar moet photoshoppen. Of zijn er nog tips van dingen waar ik aan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo idioot veel scherptediepte heb je niet eens nodig hoor? Moet prima in 1 foto kunnen. Anders kan je net zo goed aan montage gaan doen. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Eerste wat in mij op kwam is het gebruik van zoveel mogelijk tele om de foto in elkaar te drukken en zelf zoveel mogelijk afstand houden. De rest zal je zoals je zelf aangeeft met je diafragma moeten doen.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet gewoon vlak kunnen kijken , met elke camera en lens kan je dat soort fotos maken.
vroeger deden we dat ook vaak op lange landweggetjes en dan net doen alsof je aan een tak hangt. ben je opeens een klein mensje aan een tak.

misschien is er wel een aparte flickr groep voor dat soort truc fototjes in perspectief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
ppx17 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:32:
Eerste wat in mij op kwam is het gebruik van zoveel mogelijk tele om de foto in elkaar te drukken en zelf zoveel mogelijk afstand houden. De rest zal je zoals je zelf aangeeft met je diafragma moeten doen.
Goede tip, toen ik het las dacht ik "ja natuurlijk". Hopelijk geeft dat het goede resultaat.

Maar heeft dit soort dingen dus geen specifieke naam? Tot op heden maar weinig foto's zoals dat gevonden. Waarschijnlijk kom ik wel op meer ideeen als we gaan. Maar ik ga graag enigzins voorbereid weg. Als ik de verzamelnaam vind laat ik het hier weten.

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 10:58
De naam is "forced perspective". Probeer dit maar eens uit in Flickr ;)

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 15:39

bobcom

Dedicated dabbler

De ergste variant:
Afbeeldingslocatie: http://www.ite.sc.edu/dickey/Italy/EdPisa.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 08:51
Je zou de film 'Lord of the Rings' (of de 'making of' daarvan) eens kunnen bekijken. En dan de scenes met Hobbits en andere, grotere, personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
maikel schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:10:
Je zou de film 'Lord of the Rings' (of de 'making of' daarvan) eens kunnen bekijken. En dan de scenes met Hobbits en andere, grotere, personen.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/wa...ure=player_embedded#t=171
Pagina: 1