Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN InternetPlusBellen geleverd zonder adapter...

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het probleem is als volgt.

Mijn vader heeft op zijn kantoor altijd ISDN gehad. Nu is hij overschakeld naar InternetPlusBellen van KPN.
Toen we dit pakket vandaag installeerden en alle kabels goed hadden e.d. kwamen we op het eind er achter dat de bijgeleverde adapter voor de router/modem (Thomson speed-touch, weet niet het type-nummer) niet de juiste was, en past dus niet in de modem.
Dit zal normaal niet zo'n groot probleem zijn op een Zondag, maar het probleem is dat we morgen vertrekken voor vakantie voor een periode van 4 weken. In deze periode is er dus geen telefoon aansluiting beschikbaar en dat zal erg zonde zijn. Personeel heeft niet de kennis om dit zelf te doen.

Na te hebben gebeld met KPN voor een oplossing hebben we te horen gekregen dat er gewoon een nieuw pakket opgestuurd zal worden, maar zoals eerder verteld zal dit te laat zijn.

Omdat het kantoor nogal ver van de woonplaats van mijn ouders huis is, vraag ik hier even om wat extra informatie.
Omdat er volgens de gebruiksaanwijzing gebeld moest worden met een 16** nummer om het ISDN signaal om te zetten naar een analoge was het niet mogelijk om het telefoonsnoer direct in de telefoon te stoppen.
Volgens KPN is dit al gebeurd, maar is het niet duidelijk bij ons geworden of het nu dan mogelijk is om toch een telefoonsignaal te krijgen.

Hopelijk is er zo wat informatie, veel heb ik net door gekregen van mijn vader over de telefoon dus hoop ik het een beetje te hebben onthouden. Missen er wat stukken die belangrijk zijn en men moet weten, zeg het dan even dan weet ik het vast wel te vertellen ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Waarom zou het isdn signaal naar analoog zijn overgezet?
Adsl over isdn is ook gewoon mogelijk. Weet je zeker dat isdn is omgezet naar analoog?

En wat bedoel je precies met adapter welke in de modem moet?
In de modem steek je de telefoon kabel, geen adapter.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 26-07-2009 20:28 ]

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 13:59
Je stelt niet echt een vraag, nou ja je wil meer informatie maar welke is onduidelijk... Maar misschien moet je toch maar door een van jullie medewerkers laten bellen met de KPN helpdesk zodra alles binnen is. Als je dit echt niet vertrouwd qua goede afloop zou je ook een installeur kunnen overwegen, óf van de KPN óf van een lokale ICT onderneming.

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 13:59
job schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:27:
Waarom zou het isdn signaal naar analoog zijn overgezet?
Adsl over isdn is ook gewoon mogelijk. Weet je zeker dat isdn is omgezet naar analoog?

En wat bedoel je precies met adapter welke in de modem moet?
In de modem steek je de telefoon kabel, geen adapter.
Misschien om kosten te besparen overgestapt naar analoog?
Adapter is waarschijnlijk het kastje dat de modem van spanning voorziet?
(Lijkt me op zich beide redelijk voor de hand liggend)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als ik jou was zou ik alles juist aansluiten, op de adapter na. Als het nieuwe pakket dan komt, steekt iemand van het personeel de adapter in, en voila: je kunt weer bellen. Mocht er een ander type modem nodig zijn, kunnen ze alles op dezelfde manier aansluiten als je huidige modem. Gewoon de gekleurde stekkertjes op dezelfde plaatsen insteken, daar hoef je echt niet erg technisch voor te zijn.

Het internet zelf (mailinstellingen en dergelijke) moet je dan als je terugkomt wel nog instellen, maar voorlopig is bellen het belangrijkste, toch?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:48:
Als ik jou was zou ik alles juist aansluiten, op de adapter na. Als het nieuwe pakket dan komt, steekt iemand van het personeel de adapter in, en voila: je kunt weer bellen. Mocht er een ander type modem nodig zijn, kunnen ze alles op dezelfde manier aansluiten als je huidige modem. Gewoon de gekleurde stekkertjes op dezelfde plaatsen insteken, daar hoef je echt niet erg technisch voor te zijn.

Het internet zelf (mailinstellingen en dergelijke) moet je dan als je terugkomt wel nog instellen, maar voorlopig is bellen het belangrijkste, toch?
De adapter die verkeerd is, is inderdaad voor de router/modem die door KPN is geleverd.

De vraag is of iemand weet of het mogelijk is om de lijn 'uit de muur' direct is aan te sluiten op de telefoon? Toen dit gister werd geprobeerd kreeg je, volgens mijn vader, fax-geluiden. Nu is er volgens KPN al een omzetting plaatsgevonden, wat normaal met een 16** nummer moest.... De afstand is te groot om zo even te proberen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je ISDN had, is je DSL nu ook Annex-B (dus over een ISDN lijn)

Je experiabox heeft echter geen ISDN uitgangen. Je zal je analoge apparatuur op de experiabox moeten aansluiten. Die kun je niet direct in de wand pluggen, dat is immers ISDN.

Na het bellen van dat 16xx nr wordt je ISDN signaal erafgehaald, en blijft DSL over. Daarna is je nr bereikbaar via de experiabox. Tot die tijd kun je wel bellen, maar niet gebeld worden op je experiabox (met 16xx laat je het omschakelen)

Als je ISDN apparatuur hebt, heb je pech, dat kun je niet gebruiken. Je moet dus wel analoge zut aansluiten op je experiabox, en opletten dat je niet teveel toestellen aansluit.

persoonlijk vind ik het inruilen van een betrouwbare isdn2 lijn voor een brakke consumenten IPB oplossing een absolute no-go voor zakelijk gebruik

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Merijn70 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:34:
Adapter is waarschijnlijk het kastje dat de modem van spanning voorziet?
Oh :) zo'n adapter...
Dat dat ding verkeerd geleverd zou zijn was ik nou nooit opgekomen :D
Heb er ook nog nooit van gehoord. Ik kon me niet bedenken wat TS nou met een adapter bedoelde (ging ervanuit dat hij het een verkeerde naam gaf), maar het is dan gewoon echt de adapter.
Pagina: 1