Piet400 aller eerst welkom op GoT, in dit forum gaan wij er vanuit dat een ieder ook enig eigen initiatief toond. Topic's welke direct in een zin te bevatten is als deze: "wat moet ik kopen?", worden niet echt op prijs gesteld. Daarnaast is dit een onderwerp welke al vaker is behandeld ook is er genoeg informatie te vinden over de verschillend hardescijven in de verschillende topic's. Uit jou topic start kan ik niet opmaken dat je enige moeite hebt gedaan de zoekfunctie van dit forum te gebruiken, daarom sluit ik dit topic dan ook.
Wel wil ik je het volgende meegeven; De F1 serie is niet echt aan te raden in een RAID opstelling, dit had je kunnen weten als je dit vrij populaire topic eens doorgenomen had:
[HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er! Verder ben je in een NAS niet dergelijk snelle hardeschijven nodig, in een NAS (met name voor thuis gebruik) is de hardeschif namelijk niet de vertragend factor.
Het is economiser om een energie zuinige hardeschijf te nemen zoals bijvoorbeelde de Green of GP hardeschijven van Western Digital of de Eco (F2) uitvoering van Samsung. Overigens heb ik met deze laatste zelf geen ervaring, dus ik durf ook niet te zeggen of de F2 dezelfde RAID problemen kent als de F1.
Het verstandigst is ook om op de HCL (Hardware Compatibility List) te kijken van de NAS die je wilt gaan aanschaffen, op deze manier ben je er zekerder van dat de combinatie niet voor problemen gaat zorgen.
[
Voor 3% gewijzigd door
_Dune_ op 26-07-2009 21:02
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/