Hulp bij aansluitingen Receiver

Pagina: 1
Acties:

• Denominator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2022
Hallo allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes.
Ik ben van plan om een Harman Kardon AVR 145 te kopen.
Alleen nu heb ik een paar vraagjes want ik moet er een:
- PC ( als dat mogelijk is bij deze receiver is geen must )
- Playstation 3
- TV die beeld krijgt via de satteliet waar ik een HD Receiver voor heb ( De Inverto Scena 5 )
Op aan sluiten

Nu vroeg ik mij af of ik dit allemaal wel kan aansluiten op de receiver want ik heb zelf vrij weinig verstand van alle aansluitingen die nodig zijn.

Alvast bedankt :)

Links

Inverto Receiver:
https://www.cardwriter.nl...e_AND_{EOL}&categoryId=42

AVR 145
http://www.kieskeurig.nl/...145/specificaties/264669/

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02 19:22
PC kan via minijack - Tulp worden aangesloten
Playstation kan volgens mij optisch worden aangesloten, want HDMI heeft je versterker niet
Receiver kan via tulp - tulp worden aangesloten

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:51
Yvad schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:58:
PC kan via minijack - Tulp worden aangesloten
Playstation kan volgens mij optisch worden aangesloten, want HDMI heeft je versterker niet
Receiver kan via tulp - tulp worden aangesloten
De receiver kan ook met optisch of coaxiaal

• Denominator
yorroy schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:03:
[...]

De receiver kan ook met optisch of coaxiaal
Ja klopt alleen wat is de beste manier van aansluiten waarbij je de beste kwaliteit houd? Optisch?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Denominator schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:05:
[...]
Ja klopt alleen wat is de beste manier van aansluiten waarbij je de beste kwaliteit houd? Optisch?
Maakt niet echt uit:
Beide is digitaal en dezelfde bandbreedte en dergelijke.

Als ik zou moeten kiezen zou ik eerder voor coaxiaal gaan.
Reden is dat coaxiale kabels minder kwetsbaar zijn voor buigingen en bochten.
Als je een optische kabel wat te scherp knikt bestaat de kans dat de interne glasvezel breekt en dan ben je dus je signaal kwijt. Coaxiale kabel heeft hier minder last van en heeft vandaar mijn voorkeur. Maar als je goede optische kabels koopt dan is de mantel wat dikker en dan kan je wel wat buigen, maar nog steeds niet te ver. En moet "goed" bedoel ik dus niet een kabel van €4,95, maar eerder iets van €20 - €30. Dus geen Monster Cable of Profigold van €99,- de meter...
  • Dus zoals gezegd kan je voor die Inverto IDL 5550 kiezen voor optisch of coaxiaal.
  • PS3 zit je aan optisch vast aangezien deze geen andere digitale output heeft welke je receiver ook aan kan. Al kan je optisch wel omzetten naar coax, maar dat zou ik niet doen als het niet nodig is.
  • De PC kan ik weinig over zeggen. Als je een gewone geluidskaart (of onboard) hebt kan het met mini-jack 3,5mm naar tulp stekkers. Maar meeste nieuwe moederborden hebben tegenwoordig ook optische en coaxiale uitgangen. Maar dat weet je zelf het beste wat je moederbord heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Denominator
FeaR1986 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:08:
[...]

Maakt niet echt uit:
Beide is digitaal en dezelfde bandbreedte en dergelijke.

Als ik zou moeten kiezen zou ik eerder voor coaxiaal gaan.
Reden is dat coaxiale kabels minder kwetsbaar zijn voor buigingen en bochten.
Als je een optische kabel wat te scherp knikt bestaat de kans dat de interne glasvezel breekt en dan ben je dus je signaal kwijt. Coaxiale kabel heeft hier minder last van en heeft vandaar mijn voorkeur. Maar als je goede optische kabels koopt dan is de mantel wat dikker en dan kan je wel wat buigen, maar nog steeds niet te ver. En moet "goed" bedoel ik dus niet een kabel van €4,95, maar eerder iets van €20 - €30. Dus geen Monster Cable of Profigold van €99,- de meter...
  • Dus zoals gezegd kan je voor die Inverto IDL 5550 kiezen voor optisch of coaxiaal.
  • PS3 zit je aan optisch vast aangezien deze geen andere digitale output heeft welke je receiver ook aan kan. Al kan je optisch wel omzetten naar coax, maar dat zou ik niet doen als het niet nodig is.
  • De PC kan ik weinig over zeggen. Als je een gewone geluidskaart (of onboard) hebt kan het met mini-jack 3,5mm naar tulp stekkers. Maar meeste nieuwe moederborden hebben tegenwoordig ook optische en coaxiale uitgangen. Maar dat weet je zelf het beste wat je moederbord heeft.
Okey top ik weet genoeg :)
Pagina: 1