Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huidige verbinding ondersteund maar 8mbit

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Dag mensen,

Thuis heb ik sinds jaar en dag een ADSL abonnement van HetNet die momenteel niet hogere snelheden ondersteund dan 8mbit. Het abonnement is zo ongeveer de goedkoopste voor de verbinding die hier ondersteund word en dat is ook niet hoger dan 8mbit.

Maar nu zou ik graag sneller internet willen hebben omdat de prijs voor 20mbit van een andere provider ongeveer hetzelfde is als wat ik nu betaal voor 8mbit maar het gaat niet ook alleen om de prijs maar ook om het feit dat het downloaden niet zo snel gaat als dat van kabel. Alleen het grote probleem is dat de verbinding die hier ligt dus momenteel niet grotere snelheden ondersteund dan 8mbit.

Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is dat je ergens een aanvraag kunt doen voor kabelinternet en hoe dit verder in zijn werk gaat. Want met de huidige verbinding is het gewoon niet mogelijk om sneller internet te krijgen wat toch een beetje frustrerend :/

Alvast bedankt,
Fjerpje

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek uit welke kabelboer je TV-verbinding verzorgt en bel de klantenservice voor informatie? Check ook hoe lang je ADSL-abo nog loopt en wat je opzegtermijn is.

Maar dit is toch makkelijk zelf te bedenken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
www.google.nl en dan trefwoord UPC of ZIGGO ,CAIWAY
Verder kan je het zelf wel vinden,nu ik je wat heb geholpen

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
gambieter schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:06:
Zoek uit welke kabelboer je TV-verbinding verzorgt en bel de klantenservice voor informatie? Check ook hoe lang je ADSL-abo nog loopt en wat je opzegtermijn is.

Maar dit is toch makkelijk zelf te bedenken? :)
Ja inderdaad ja maar er ligt hier geen kabel dus ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn om kabel aan te vragen zodat kabel hier gelegd kan worden. Want het is namelijk niet zo dat hier in de omgeving kabel ligt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fjerpje schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:27:
Ja inderdaad ja maar er ligt hier geen kabel dus ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn om kabel aan te vragen zodat kabel hier gelegd kan worden. Want het is namelijk niet zo dat hier in de omgeving kabel ligt.
Dan nog zul je met de kabelaar moeten overleggen die jouw regio beheert. Dat zijn ook de enigen die je kunnen vertellen wat er mogelijk is. Dus nog steeds gewoon de kabelaar bellen.

Maar dat gaat prijzig worden, en dat alleen maar om iets sneller te downloaden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Is er in het hele dorp geen kabel of woon je van de weg af? Sowieso loopt het ontzettend in de kosten om een kabel aan te laten leggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Tja.. als je te ver van de centrale woont, of er gewoon geen ADSL2(+) dekking is, houd het op. Enige is om te gaan bundelen... Maar goed, wat is er mis met 8Mbit? Downloaden is dan wat langzamer, maar goed, so be it...

Kabelinternet.. tja, als je je kabelprovider al zo gek krijgt zal het vrij prijzig worden... Reken ongeveer 40-50 eur/meter. Dus een metertje of 300 graven naar het dichstbijzijnde punt kost je ongeveer 12.000-15.000 eur. Als je dat nog in je portomonee hebt, ja, dan kun je het prima overwegen... (maar ja, dan laat je meteen glas leggen als je zo'n budget hebt)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 26-07-2009 21:47 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fjerpje schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:27:
[...]

Je woont dus ergens in de middle of nowhere? Er zijn weinig huizen over die nog niet aangesloten zijn op kabel. Een kabelprovider die zal niet voor een klant een kabel naar je toe gaan leggen, daarvoor is dat te duur. Misschien als je een hoop buren mee kan krijgen dat er wat te regelen valt (ligt ook aan je kabelprovider, bij bedrijven als UPC/Ziggo geef ik je weinig kan eigenlijk). Bedrijven zijn toch al erg terughoudend met investeringen momenteel.

Zit je op adsl1 dat het niet sneller gaat of is het de afstand tot de centrale?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 26-07-2009 22:06 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Kom op, een beetje eigen inzet voor je een topic opent mag wel.

1) Als je daadwerkelijk erachter bent dat de KPN wijkcentrale die aan jouw koperlijn hangt bijvoorbeeld maar 1 type ADSL netwerk ondersteunt (bijv. alleen KPN Bitstream, t/m ADSL1 dus), so be it.

2) Ga je vervolgens op zoek naar een kabelaar, dan is het een kwestie van deze kabelaar bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.