GuitarWeed schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 03:15:
Het grote nadeel wat de rechtheid betfreft is dat alle foto's zonder statief zijn gemaakt met een lens met een redelijk grote hoek, dus de lijnen zijn niet recht te krijgen, laat staan vanuit de losse hand.
Je kunt toch bijdraaien en dan snijden (in Photoshop) of gewoon croppen en draaien in één keer in LR?
@Killzone
Idd, de horizon staat bijna nooit horizontaal, zie de opmerkingen hierboven.
7 had niet met een blauwe lucht gemaakt kunnen worden, omdat Ierland geen wolkenloze luchten kent

Haha de lucht die er op dat moment hangt kun je inderdaad vrij weinig aan doen..
1) qua kleur het best
2) ik zie eigenlijk niet zoveel, twee halve gebouwen en wat kranen..
3) niks meer over de horizon, wel had je misschien een detail kunnen nemen, van dichterbij, ik zie niet echt waar je heen wilt met deze foto
4) zwanen zijn leuk, de grote ruimte eromheen is jammer vind ik, croppen / zoomen?
5) goede foto van mensen op straat, de beste qua sfeer
6) wat was er zo bijzonder aan deze foto, die fietsen? ik snap hem niet
7) bizar hoog ding ja, vanuit bijna de hele stad te zien.. prima plaat in de set
Overall gezien vind ik je foto's nogal flets overkomen. Ook gebeurt er vrij weinig (kan gebeuren) maar ook dan kun je misschien toch wel sfeervollere platen laten zien dan dit zou ik zeggen. Niet om je de grond in te boren, maar ik heb vrij weinig met foto's als 2, 4 en 6. Ben zelf in februari er een paar dagen geweest en had ook m'n camera bij, ik heb in ieder geval een andere indruk van Dublin gekregen.
(Weet niet precies wat de regels in dit deel van het forum zijn, daarom vraag ik het aan TS, zou ik misschien wat foto's mogen posten? Niet dat die perfect zijn hoor, echt niet, denk alleen dat ik heel anders tegen de stad aan kijk dan jij
EDIT: zojuist gezien, is niet toegestaan om zomaar foto's in andermans topic te plaatsen, wilde dat sowieso al niet doen, maar de vraag blijft wel staan: GuitarWeed, het is aan jou om te bepalen.)
[
Voor 4% gewijzigd door
Wouter87 op 29-07-2009 21:21
]