Dag iedereen,
Ik heb een klein programmatje geschreven, waarbij gebruikers een aantal velden moeten invullen. Wanneer er op de knop geduwd wordt, zal er een berekening gemaakt worden.
Wanneer er in een van de tekstvelden ( || dus ... ) niets is ingevuld, mag het programma niets doen, of liever, een MessageBox geven.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik kan controleren wanneer mijn textfield leeg is ...
Ik vond het volgende topic hier op Tweakers: [JAVA] De waarde van een leeg JTextfield.
Ik moet werken met integers, aangezien het gebruik van getallen noodzakelijk is voor dit programma.
Deze persoon heeft net hetzelfde probleem als mij, en dus probeerde ik alle gegeven oplossingen even uit /// maar zonder resultaat. Wat doe ik in godsnaam verkeerd?
Ik ben ook nog maar net begonnen met progrmammeren in Java, dus het kan zijn dat er gewoon een hele domme fout inzit, in dat geval, excuseer me voor het verspillen van uw tijd.
Laten we over gaan tot de code:
Mijn code ziet er nu als volgt uit:
En nu? Wat is het probleem of hoe kan ik het oplossen?
Ik heb een klein programmatje geschreven, waarbij gebruikers een aantal velden moeten invullen. Wanneer er op de knop geduwd wordt, zal er een berekening gemaakt worden.
Wanneer er in een van de tekstvelden ( || dus ... ) niets is ingevuld, mag het programma niets doen, of liever, een MessageBox geven.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik kan controleren wanneer mijn textfield leeg is ...
Ik vond het volgende topic hier op Tweakers: [JAVA] De waarde van een leeg JTextfield.
Ik moet werken met integers, aangezien het gebruik van getallen noodzakelijk is voor dit programma.
Deze persoon heeft net hetzelfde probleem als mij, en dus probeerde ik alle gegeven oplossingen even uit /// maar zonder resultaat. Wat doe ik in godsnaam verkeerd?
Ik ben ook nog maar net begonnen met progrmammeren in Java, dus het kan zijn dat er gewoon een hele domme fout inzit, in dat geval, excuseer me voor het verspillen van uw tijd.
Laten we over gaan tot de code:
Oorspronkelijke code
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| // Declaratie int intHours = Integer.parseInt(jTextField1.getText()); int intMinutes = Integer.parseInt(jTextField2.getText()); int intSeconds = Integer.parseInt(jTextField3.getText()); int intSolution; if ((jTextField1.getText() == "") || (jTextField2.getText() == "") || (jTextField3.getText() == "")){ JOptionPane.showMessageDialog(null, "Foutmelding" ); } else { // Output intSolution = ((intHours * 3600 ) + (intMinutes * 60) + intSeconds); // Show in label jLabel6.setText(intSolution + " seconds."); } } |
Oplossing volgens sig69
Ik moet de methode .equals() gebruiken. Dit las ik ook nog in het handboek dat ik gebruik.Mijn code ziet er nu als volgt uit:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| if ((jTextField1.getText().equals("")) || (jTextField2.getText().equals("")) || (jTextField3.getText().equals(""))){ JOptionPane.showMessageDialog(null, "Foutmelding" ); } else { // Output intSolution = ((intHours * 3600 ) + (intMinutes * 60) + intSeconds); // Show in label jLabel6.setText(intSolution + " seconds."); } } |
Code volgens RedRose
Aan deze oplossing had ik zelf ook even gedacht, maar ook dit was tevergeefs.Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if ((jTextField1.getText().length() == 0) || (jTextField2.getText().length() == 0) || (jTextField3.getText().length() == 0)){ JOptionPane.showMessageDialog(null, "Foutmelding" ); } else { // Output intSolution = ((intHours * 3600 ) + (intMinutes * 60) + intSeconds); // Show in label jLabel6.setText(intSolution + " seconds."); } } |
En nu? Wat is het probleem of hoe kan ik het oplossen?