Toon posts:

VPN maar geen Netbios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een IPSEC VPN tussen twee locaties.

Aan een kant een SonicWall TZ150, aan de andere kant een Linksys BEFSX41.
Alles met de VPN werkt prima, echter wat ik merk is dat al het VPN verkeer nog steeds over de firewall van de linksys gaat. Op de sonicwall kan ik dit netjes bypassen, is dit ook mogelijk op de linksys?

Nu probeer ik echter files te sharen maar hier lukt het niet. Zaken zoals VNC, FTP, HTTP etc.. gaan wel goed. Ik kan niet op een andere computer komen via het netwerk adres, drives mappen gaat ook niet.

Is er nog iets wat ik over het hoofd zie? Ik kan wel naar PCs achter de sonicwall, maar niet andersom. Netbios broadcast allow staat aan beide kanten aan.

Volgende vraag, ik wil een fileserver in het netwerk opnemen. Wat is het beste protocol om hiervoor de gebruiken? SMB, of toch iets anders?

mvg.,
Martin

Verwijderd

Topicstarter
(Kick)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als vnc goed werkt dan is de netwerk waarschijnlijk wel goed.

- weet je zeker dat je firewall niet loopt te bokken?
- met je kan niet op een andere computer komen, bedoel je dan. totaal geen respons en een timeout c.q. onvindvaar, of krijg je een passwoord prompt of een weigering

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
het probleem zit er dus in dat ik wel vanaf het netwerk aan de linksys naar de overkant kan (Sonicwall blokkeert dus geen VPN traffic), maar vanaf de sonicwall kant kan ik niet naar de linksys kant met file share. De linksys gooit dus al het VPN verkeer ook door de firewall, nu heb ik hier de optie aanstaan om Netbios verkeer door te laten.....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja, en een antwoord op de vraag ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
geen respons dus en firewall log geeft niets aan.
Pagina: 1