laptop ventilator probleem

Pagina: 1
Acties:

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-12-2025
Hallo,
Na wat lucht door de lucht in en -uitgang te blazen (omdat de ventilator van mijn laptop constant op volledige snelheid draaide, zat erg veel stof in) lijkt mijn ventilator het niet meer te doen.
In het programma speedfan staan de core temperaturen op iets boven de 80 graden, zonder dat er veel gebeurt op de laptop (alleen firefox + speedfan + winxp).

De behuizing van mijn laptop wordt ook best warm nu ineens, en na een paar minuten gaat typen in firefox erg traag (wat raar is, normaal kon ik alles gewoon draaien)

Heb ik nu mijn ventilator gesloopt?

Alvast bedankt!.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit voornamelijk koeling gerelateerd is (en niet specifiek PMG) gaat dit topic richting CO.

Processors, Moederborden & Geheugen > Cooling

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je lucht erdoor hebt geblazen terwijl hij aanstond kan het zijn dat je fan dol is gedraaid (op een of andere manier gaat die weerstand dan de verkeerde kant op, been there done that verhaal). Maar als je laptop uit stond kan het moeilijk kapot zijn gegaan lijkt me. Probeer misschien eens de lucht de andere kant op ge blazen, misschien zit er wel iets voor dat het draai mechanisme blokkeert.

Get Airflow, save the world.

• pingwings
Nja hij stond niet helemaal uit, in standby (misschien stom). Niet bij nagedacht dat er misschien nog spanning op de ventilator stond.
Ik zal het proberen, hopelijk werkt dit!

Bedankt!

Edit:
Helaas werkte dit niet, wat zou er kapot kunnen gaan hierdoor? (motortje van fan of hetgene wat dat weet aanstuurt?) en is dit te vervangen?

Ik ben geen expert oid op het gebied van hardware, maar iets vervangen lukt over het algemeen wel :*)

[ Voor 40% gewijzigd door pingwings op 26-07-2009 21:41 . Reden: resultaat. ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

heb je er van de achterkant ingeblazen? dus tegen de fan in dan zou het kunnen dat je motortje spanning heeft gekregen en de geest gegeven heeft.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• pingwings
ja eigenlijk wel, zijn die motortjes te vervangen?
het is een toshiba a100-727.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vermoed dat je de hele fan moet swappen.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pingwings schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:36:
ja eigenlijk wel, zijn die motortjes te vervangen?
het is een toshiba a100-727.
Boudewijn schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:42:
Ik vermoed dat je de hele fan moet swappen.
http://www.replacedirect....ebook-koelers-,-fans.html

Als je gelukt hebt staat je model erbij, anders zou je bij de hele a100-7nn-serie kunnen kijken of er een "Koelers / Fans"-kopje staat; op "meer productinformatie" klikken, onderaan de middelste kolom staan de compatibele modellen.

[ Voor 92% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 26-07-2009 22:55 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• pingwings
bedankt!
helaas staat er bij geeneen a100-7** een ventilator op die website.
ik zal morgen ook zelf nog ff zoeken, gaat een beetje lastig op ps3.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier, nog een site: http://www.spares4it.nl/searchresults?keyall=1656
Ook kan je zoeken op het typenummer van de fan, als dat er al op staat.
Zoiets zelf doen laat (denk ik) wel de garantie vervallen.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1