iPhone 3GS Simlock plotseling terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb van de week een iphone 3GS gekocht in de winkel voor €800,- zonder simlock. Ik heb er zelf een kaartje van HI in zitten. Getest in de winkel, werkt perfect. Nu 3 dagen later, was opeens de simlock terug terwijl ik op een feest stond. Het ene moment doet ie het, het andere moment niet meer. Een paar uur later deed ie het weer. Toen een uur later niet meer en na die tijd helemaal niet meer....

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ik heb niks geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:35

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht? Is het een officieele simlockvrije telefoon of is hij software matig ge-unlocked? Gezien wat je beschrijft lijkt het mij een software matige unlock en dus geen "officieele" simlock vrij toestel.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat je simkaart er dan niet goed inzit, maak hem eens een beetje schoon met een droge doek en stop hem er opnieuw in. De term 'Simlock' rechtsbovenin is misschien een beetje verwarrend maar eigenljk betekend het dus dat je hem nog niet ontgrendeld hebt (of je hebt dat wel gedaan maar hij denkt van niet omdat hij niet goed contact kan maken met de sim) met je pincode als je hem origineel simlockvrij (dus niet aangepast simlockvrij) hebt gekocht in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Aangezien hij contact maakt, geen contact en weer contact zit de simkaart niet goed.

Inderdaad even de kaart schoonmaken, simkaart slot uitblazen en terug erin.

Werkt het dan nog steeds niet goed dan is je simkaart waarschijnlijk al te versleten en zul je een nieuwe moeten aanvragen.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb de simkaart er een paar keer uitgehaald, maar dit had geen effect. Mijn K850i was van de trap gevallen en mijn touchscreen deed het niet meer, dus daar had ik niks meer aan...

Vervolgens mijn sim in een oude pauper samsung D900 gesopt en dan voel je dat die simkaart behoorlijk veel contact maakt bij het in- en uitschuiven. Het zou dus kunnen dat ie beschadigd is. Ik zal eens een simkaart van iemand anders proberen en anders terug naar de winkel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 19:05
Als ie softwarematig unlocked is kun je eens kijken of de laatste update van ultrasnow er op staat. Bij mij werkte het eerst wat onregelmatig en sinds de update helemaal geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 10:47
hansem schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:48:
Als ie softwarematig unlocked is kun je eens kijken of de laatste update van ultrasnow er op staat. Bij mij werkte het eerst wat onregelmatig en sinds de update helemaal geen problemen meer.
Ik neem aan dat hij niet 800,- heeft neergelegd om er zelf nog mee te lopen klooien. Als hij officieel simlock vrij verkocht is (telefoon staat simlock vrij bij apple geregistreerd) dan moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Of is je iPhone wellicht simlock vrij gemaakt door er zo'n SuperSim of vergelijkbaar in te lijmen (ja, dat wordt stiekem gedaan)? Het zou me niet verbazen als dat onvoorspelbare resultaten geeft met een neiuw type telefoon.

Zoef

Pagina: 1