Ik heb me al helemaal suf gegoogled maar kan nergens iets van nuttige info vinden.
Het probleem is als volgt:
bios netjes ingesteld, 3x raptor aan poort 0,1 en 2 gehangen van de SB750 en poort 0,1,2,3 als RAID ingesteld. dvd en meukschijf aan poort 4&5.
(poort 4&5 ingesteld als legacy IDE in bios)
booten naar raid controller scherm, raid 0 ingesteld voor de drie raptors.
reboot
vervolgens start alles netjes op, krijg ik het raid config scherm, hij zoekt zn schijven en geeft aan dat de raid functional is. Helaas blijft de cursor hier knipperen en is er geen beweging meer in te krijgen. ctrl+alt+del werkt zelfs niet meer en als ik handmatig reset kan ik ook niet meer de bios inkomen omdat ie eerst langs het raidscherm wil. dan moet ik clear cmos om de raid controller uit te zetten.
al geprobeerd:
bios geflashed naar f3k (nieuwste), uiteraard load optimized defaults daarna gedaan.
dvd en samsung loskoppelen en poort 4+5 mee op te nemen in raid modus.
onboard IDE poort aan/uit.
2x gsata meuk controller aan/uit.
in qflash DMI data gereset en cmos gereset.
sata kabels verwisseld.
2 schijven uit de raid verwijderen, met ctrl+f het raid config in en proberen de array te deleten, maar hij loopt vast zodra je het del array scherm in bent.
Het lijkt dus echt de sb750 te zijn waar die compleet op vastslaat.
Als ik namelijk de raid uitzet start ie wel door.
In het delete LD menu zie ik wel een 2e raid 0 staan zonder details erachter. met 1 drive, deze heb ik nooit ingesteld.
specs:
phenom 2 955
ocz platinum 1333 cl 7 (2x2gb)
sapphire 4870 1gb
auzentech xplosion
3x raptor 36gb
dvd brander
samsung 500gb
coolermaster UCP 900 watt
Ik hoop dat iemand per ongeluk iets dergelijks al eerder heeft meegemaakt want ik kom er zelf niet meer uit.

Edit:
Ik ben nu de 3 raptors per stuk aan het secure erasen om te kijken of de sb750 toevallig daarover viel...
Het probleem is als volgt:
bios netjes ingesteld, 3x raptor aan poort 0,1 en 2 gehangen van de SB750 en poort 0,1,2,3 als RAID ingesteld. dvd en meukschijf aan poort 4&5.
(poort 4&5 ingesteld als legacy IDE in bios)
booten naar raid controller scherm, raid 0 ingesteld voor de drie raptors.
reboot
vervolgens start alles netjes op, krijg ik het raid config scherm, hij zoekt zn schijven en geeft aan dat de raid functional is. Helaas blijft de cursor hier knipperen en is er geen beweging meer in te krijgen. ctrl+alt+del werkt zelfs niet meer en als ik handmatig reset kan ik ook niet meer de bios inkomen omdat ie eerst langs het raidscherm wil. dan moet ik clear cmos om de raid controller uit te zetten.
al geprobeerd:
bios geflashed naar f3k (nieuwste), uiteraard load optimized defaults daarna gedaan.
dvd en samsung loskoppelen en poort 4+5 mee op te nemen in raid modus.
onboard IDE poort aan/uit.
2x gsata meuk controller aan/uit.
in qflash DMI data gereset en cmos gereset.
sata kabels verwisseld.
2 schijven uit de raid verwijderen, met ctrl+f het raid config in en proberen de array te deleten, maar hij loopt vast zodra je het del array scherm in bent.
Het lijkt dus echt de sb750 te zijn waar die compleet op vastslaat.
Als ik namelijk de raid uitzet start ie wel door.
In het delete LD menu zie ik wel een 2e raid 0 staan zonder details erachter. met 1 drive, deze heb ik nooit ingesteld.
specs:
phenom 2 955
ocz platinum 1333 cl 7 (2x2gb)
sapphire 4870 1gb
auzentech xplosion
3x raptor 36gb
dvd brander
samsung 500gb
coolermaster UCP 900 watt
Ik hoop dat iemand per ongeluk iets dergelijks al eerder heeft meegemaakt want ik kom er zelf niet meer uit.
Edit:
Ik ben nu de 3 raptors per stuk aan het secure erasen om te kijken of de sb750 toevallig daarover viel...
[ Voor 11% gewijzigd door Rangourthaman op 26-07-2009 14:35 ]