• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie:

Hoe kan ik het beste een 720p (1280x720) bronbestand weergeven op mijn "Hd ready" tv (1366x786) en wat zou het verschil zijn op een Full hd monitor b.v. een 1900x1200 (heb ik wel zwarte balken m ik weet het).

Allereerst lijkt het me dat in beide gevallen gescaled moet worden dus dat komt de kwalieteit zowiezo niet ten goede.

Ook zit ik nog wat in knoop met het aansluiten van de pc op de "hd ready tv". Dit kan via vga of dvi-> hdmi. Via het laatste shijnt het echter niet mogelijk te zijn om 1366x768 signaal te versturen. Ik vraag me ook af of het vershil tussen analoog en digitaal merkbaar is. Vga kun je namelijk wel de native resolutie van mijn "hd ready" tv uitsturen.

Als laatste vraag ik me dan nog af of je verschil ziet als je het op een tft monito afspeelt met een native resolutie van 1900x1200

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je denkt moeilijk. Sluit gewoon met hdmi aan en stuur je TV aan met 720p. Het videosignaal moet toch gescaled worden. ALleen als je er intensief op gaat internetten of werken, is het essentieel dat je het scherm op native panel resolutie aanstuurt (ik stuurt mijn fullhd ook op 720p aan omdat ik dan lekker o d bank kan internetten, zonder verrekijker).

Je laatste vraag snap ik niet. Natuurlijk zie je veel verschil op en tft monitor. Het is een ander scherm en je zit er met j neus 30cm vandaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
ik bedoelde of je veel verschil ziet in een bron bestand van 720p: afgespeeld op de hd ready tv (1366x768) of afgespeeld op het 1900x1200 scherm.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je bent veel teveel met specificaties en getalletjes bezig. De uiteindelijke kwaliteit wordt veel meer bepaald door de kwaliteit van de scaler dan door de resolutie.TV's hebben meestal (veel) betere scalers dan monitors. Beide resoluties zijn hoog genoeg om alle detail te laten zien, dus dat maakt niet uit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JvS schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:41:
Je bent veel teveel met specificaties en getalletjes bezig. De uiteindelijke kwaliteit wordt veel meer bepaald door de kwaliteit van de scaler dan door de resolutie.TV's hebben meestal (veel) betere scalers dan monitors. Beide resoluties zijn hoog genoeg om alle detail te laten zien, dus dat maakt niet uit.
Dat plus dat er veel tft's zijn met een inferieur TN-panel.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Het downscalen is veel gemakkelijker dan upscalen, maar het verschilt inderdaad per tv en per aangesloten apparaat. Soms kan de tv beter upscalen en soms kan je het beter door het aangesloten apparaat laten doen.

Het is eigenlijk een kwestie van uitproberen en kijken of je verschil ziet en waar je gevoelig voor bent.

Bij het aansluiten via hdmi zijn idd meestal alleen 1280x720 en 1920x1080 mogelijk. Je kunt zeggen dat bij de eerste de tv moet upscalen en bij de 2de optie moet downscalen en dat bij vga je precies 1366x768 kunt instellen. Bij het laatste gaat het aangesloten apparaat het scalen.

Zelf ff kijken dus wat mooier is;)
Pagina: 1