• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of je wel of niet Exchange 2007 op een Primary Domain controller kan installeren ?
wat ik zo snel op google kan vinden is het niet slim maar waarom precies kom ik niet echt uit

ik dacht zelf altijd dat het en alleen op een member server kan, en dat ms het niet support.

maar nou had ik laatst een discussie met iemand die zij dat hij altijd exchange op een PDC installeert bij bedrijven tot 10 users inclusief file en data op 1 'zware''server en dat ms het wel adviseerde :?
2 servers voor 10 users vind ik zelf ook wel een beetje to mutch. Hoe kan je dat dan het beste oplossen als ze Exchange willen?

zit er een limiet aan hoeveel users je hebt en of de hardware het aan kan?

hij stuurde me nog dit linkje
http://www.microsoft.com/sbs/en/us/editions-overview.aspx

Wat zijn nou de nadelen om het niet te doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Slux op 26-07-2009 12:38 . Reden: Moest Primary Domain Controller zijn ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is de enige configuratie waarin het handig is Exchange uberhaupt op een domaincontroller te installeren. Kijk ook eens op Microsoft.com waarom.

Oh, en als je toch al zo bezig bent: GEEN OUTLOOK op je Exchange server installeren!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
sanfranjake schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:20:

Oh, en als je toch al zo bezig bent: GEEN OUTLOOK op je Exchange server installeren!
Ja dat doe ik ook nooit, omdat ik dat overal lees :) Maar waarom is dat eigenlijk?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:20:
Dit is de enige configuratie waarin het handig is Exchange uberhaupt op een domaincontroller te installeren. Kijk ook eens op Microsoft.com waarom.

outlook mocht inderdaad niet op een sbs2003 server geinstalleerd worden ivm mapi dll's maar op een 2007 bak mag het gewoon hoor :) (zou alleen niet weten waarom, maar het is wel weer supported)

Microsoft does not support installing Exchange Server components and Outlook on the same computer

http://blogs.msdn.com/ste...ve/2004/07/03/172257.aspx

en

http://blogs.msdn.com/dgo...exchange-2007-server.aspx

Exchange 2007 kan keurig op een Domaincontroller geinstalleerd worden. (=SBS2008 immers) ook in kleine testomgevingen kan het, mocht het voor productie zijn in een non-sbs omgeving dan zou ik het je niet aanraden ivm performance en veiligheid

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 26-07-2009 13:39 ]

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Powershell schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:34:
outlook mocht inderdaad niet op een sbs2003 server geinstalleerd worden ivm mapi dll's maar op een 2007 bak mag het gewoon hoor :) (zou alleen niet weten waarom, maar het is wel weer supported)
True, maar wat win je er mee? Je kan er iig weer in vastbijten en zeggen dat het een slecht advies is, maar ik zie sowieso niet waarom. De meute onthoudt zich ditsoort details immers minder goed dan jij of ik ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:18:
[...]

True, maar wat win je er mee? Je kan er iig weer in vastbijten en zeggen dat het een slecht advies is, maar ik zie sowieso niet waarom. De meute onthoudt zich ditsoort details immers minder goed dan jij of ik ;)
Blackberry software bv. die heeft een werkende outlook nodig om connectie te maken met de Mailboxen in exchange. als je de software installeerd op de console van je SBS bak dan moet je lokaal outlook hebben.

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1