• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05
Ik wil een transparante afbeelding toevoegen. (voor duidelijkheid: logo zelf is niet transparant maar de witruimte eromheen)
Maar met video bewerking progjes zoals Magix videodeluxe of met moviemaker lukt dat niet. Het transparante gedeelte word ondoorzichtig wit.

Nu kan het met Flash wel prima maar Flash slaat gescheiden op. Als ik later het filmpje wil gebruiken voor bijvoorbeeld Youtube dan kan ik alleen de flv uploaden. Het logo zit in het swf bestand.
Ook als ik alles embed in Flash en opsla als swf en een videoconverter gebruik dan word alleen het filmpje geconverteerd maar het logo neemt hij niet mee.

Weet iemand een oplossing?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Artwido schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:04:
Ik wil een transparante afbeelding toevoegen. (voor duidelijkheid: logo zelf is niet transparant maar de witruimte eromheen)
Maar met video bewerking progjes zoals Magix videodeluxe of met moviemaker lukt dat niet. Het transparante gedeelte word ondoorzichtig wit.

Nu kan het met Flash wel prima maar Flash slaat gescheiden op. Als ik later het filmpje wil gebruiken voor bijvoorbeeld Youtube dan kan ik alleen de flv uploaden. Het logo zit in het swf bestand.
Ook als ik alles embed in Flash en opsla als swf en een videoconverter gebruik dan word alleen het filmpje geconverteerd maar het logo neemt hij niet mee.

Weet iemand een oplossing?
Hoe is het logo opgeslagen? Ook met die transparante layer? Of juist niet?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Artwido
Touchdomex schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:07:
[...]

Hoe is het logo opgeslagen? Ook met die transparante layer? Of juist niet?
Ja. ik heb zowel .png als .gif geprobeerd.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-01 20:37

CoolGamer

What is it? Dragons?

Even zoeken met Google kom op dit topic waar het uitgelegd staat hoe je het kan doen met virtualdub. http://forum.videohelp.com/topic248307.html

Hier is wel een apart plaatje nodig voor de alpha-channel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Artwido
TheCoolGamer schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:17:
Even zoeken met Google kom op dit topic waar het uitgelegd staat hoe je het kan doen met virtualdub. http://forum.videohelp.com/topic248307.html

Hier is wel een apart plaatje nodig voor de alpha-channel.
hee bedankt. dat topic ga ik even goed doorlezen. :)

*update: het is gelukt met virtualdub! tnx voor deze goede tip! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Artwido op 26-07-2009 11:51 ]