IDE masterkanaal kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Heb laatst een beetje liggen kloten met master/slave instellingen. Maar opeens deed het master-kanaal van IDE2 het niet meer! :(
Ik heb vanalles geprobeerd, andere kabel, master/slave weer omwisselen, maar de cdrom op het masterkanaal bleef het niet doen, of het nou de fikker of de cdrom-drive was. Toen ik er een HDD op aansloot deed hij het wel :? Kan dit in de bios zitten, of heb ik die poort gewoon ver#$kt? Ik vind het erg raar dat een HDD het wel deed. Plz help!

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

1. De aansturing van wat jij het master kanaal noemt bevindt zich OP DE DRIVE zelf.
Integrated Drive Electronics = IDE.

2 Als het niet meer werkt op die CD zal de elctronica op die CD speler die niet meer werkt kaduk zijn.

3 Kan je hem nog wel als slaaf gebruiken als je geluk hebt.

4 De electronica op het mobo zijn dus wat simpele poortjes, daarom werkte die HD wel.

? weet jij wat.

• Fauna
De beide drives hebben geen probleem met master-kanaal, getest op een andere computer.
Ook ff alle defaults in de bios geladen, geen effect. :(

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
hoe bedoel je hij wordt niet meer gevonden
niet door je bios of door windows

mischien een virus (bios) :(

mogelijk als het in windows is
kan je eens zoeken naar "noide" in je registry

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Fauna
In de bios ziet hij ook nix.
Met auto HDD detect is hij meteen klaar bij secondary master, maar bij secondary slave is hij langer bezig omdat hij daar wel een drive ziet. MAar in windhoos ziet hij dus ook nix. :( In de registry geen 'noide' gevonden.