Sony Vaio & ATI radeon 3470 drivers

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi,

sinds een paar dagen ben ik een trotse eigenaar van de Sony Vaio VGN-SR49VN.
deze is uitgerust een ati mobility radeon hd 3470.

na 2 dagen kreeg ik tijdens het surfen een blauw scherm en mn vaio viel uit.

na het opstarten kreeg ik een melding van windows zelf dat het aan de ati drivers lag,
ik dus gaan zoeken bij amd maar dr is helemaal geen driver(update) voor deze kaart :(

zelf ben ik langs een aantal andere forums gegaan en kwam ik bij dit terecht:
http://www.driverheaven.n...radeon-hd-3470-vista.html

wie heeft hier ervaring mee en kan mij advies geven?

Ik hoor t graag :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
ATI/AMD ondersteund geen mobility kaarten, daarvoor moet je officieel bij Sony zijn...

Echter, men heeft wel een ATI Modtool. http://www.driverheaven.net/modtool.php is wat je zoekt ;)

• SoundLab
hey bedankt voor je reply, echter zie ik dat je best veel stappen moet uitvoeren, en aangezien ik slechte ervaringen heb met zelf-klussen aan een pc, laat ik dit wel door iemand anders doen,
jij zegt ook dat Sony hier officieel verantwoordelijk is? dan maak ik gewoon gebruik van mijn pick up & return garantie..toch?

• GENETX
Dat zou in principe niet nodig moeten zijn. In dat geval moet je ze misschien aansporen dat ze een goede driver moeten leveren. In principe lijkt je probleem enkel softwarematig op het moment. In dat geval gaat men je eerst toch tot een recovery dwingen en ik weet neit of je daar zin in hebt...

• SoundLab
neeeeeeeeee dat meen je niet, ik heb em juist net weer opnieuw geinstalleerd, echte *&(*^^%& zijn het ook he,
maarja en dan? als ik vista opnieuw installeer? dan komen er niet automatisch nieuwe drivers op de vaio, die moet ik dan alsnog zelf downloaden en installeren, en ik las de stappen op driverheaven, maar geloof me, dat wil je mij niet aandoen:P ik heb nooit echt geluk wbt apparatuur

• GENETX
Maar heb je dan uberhaupt al goede drivers geïnstalleerd, of dat ook nog niet. Sony heeft ze wel op de supportsite in ieder geval. Dus als je die nog niet hebt geprobeerd moet je dat eerst doen.

• SoundLab
ik heb helemaal geen drivers geinstalleerd, ik startte mijn pc gewoon de 1ste keer op, volgde de stappen om vista te installeren, en daarna was alles vanzelf al geinstalleerd, dus ook het catalyst control center.

• GENETX
Ik denk dat je gewoon een recovry van Sony hebt uitgevoerd ipv een clean install met een echte Windows DVD.

Maar check sowieso eens de Sony site. Misschien hebben ze een nieuwere driver voor je beschikbaar.

Trouwens, welk besturingssysteem gebruik je? Vista?

• SoundLab
ja klopt ik heb wel een recovery van sony zelf uitgevoerd, als ik een clean vista installeer, dan zijn al mijn vaio applicaties verwijderd die best handig zijn.
ik heb me inderdaad geregistreerd op de sony vaio support website, echter staat er geen update beschikbaar wbt de videokaart. ik heb ze al een mailtje gestuurd..nu nog afwachten op antwoord.

btw, ik gebruik vista business 32 bit

• kawingchin
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat op de recovery staat kan misschien niet updated zijn?

Hieronder de drivers voor jouw laptop. Probeer het toch eens zou ik zelf zeggen.
http://support.vaio.sony....px?l=nl_NL&m=VGN-SR49VN_H

• SoundLab
als ik het via die link wil downloaden, krijg ik deze melding:

Updates
BELANGRIJKE OPMERKING:

Het pakket dat u wenst te downloaden, bevat de drivers die oorspronkelijk op uw toestel waren geïnstalleerd.
Deze drivers worden automatisch opnieuw op uw computer geïnstalleerd als u een systeemherstel uitvoert.
(Voor meer informatie over het herstellen van uw VAIO in zijn oorspronkelijke toestand, klikt u hier.)
Op de meeste VAIO-computers kunt u deze drivers op uw harde schijf vinden in volgende map: C:\Drivers of op uw Recovery-CD.

De drivers in dit pakket zijn geen bijgewerkte drivers.
Als er bijgewerkte versies van de voorgeïnstalleerde drivers beschikbaar zijn voor uw model, vindt u ze afzonderlijk in het gedeelte Drivers and Updates van de VAIO website of via VAIO Update als uw computer over deze functie beschikt.

Als u dus nog steeds het voorgeïnstalleerde besturingssysteem gebruikt en als u de map C:\Drivers (voor recente modellen) niet heeft verwijderd of als u uw Recovery-CD's (voor oudere modellen) nog steeds heeft, hoeft u dit pakket niet te downloaden.
Pagina: 1