Verwijderd

Topicstarter
Beste medeteakers,

Ik heb hier een probleempje. Ik heb zojuist de pc uit elkaar gehaald, omdat als ik de pc opstartte, dat hij maar 1 tikje gaf en meteen weer uit ging. Daarvoor heeft ie altijd perfect gedraait. Nu ik de pc eruit heb gesloopt, doet hij het nog steeds niet, tenzij ik de 12volt connector niet aansluit op het moederbord. Dan gaan de fans draaien. Zodra ik de 12volt wel aansluit, krijg ik weer maar 1 tikje, en dan stopt ie weer. Evenals krijg ik hetzelfde probleem als ik de processor eruit haal (kaal opgestart). Misschien is het moederbord kapot? Ik heb de cpu getest in een ander systeem, maar daar ondersteunde het bord de processor niet, maar de processor werd wel warm. Ik hoop dat jullie me begrepen hebben, en dat dit probleem word opgelost ;)

Groet,
CJ

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Je PC uitbouwen is al een goede stap om mee te beginnen, maar er zijn nog genoeg andere dingen die je kunt doen.
Daarnaast is het ook wel handig als je volledige specs geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een packard bell pc, met een pentium 4 2,93GHz/1MB/533, en het moederbord Gigabyte GA-8I915PMD

Verwijderd

Topicstarter
Evenals andere voeding geprobeerd, en geen beeps :(

Verwijderd

Wat versta je onder een tikje? Krijg je nog POST/biep-meldingen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de ventilator geeft gewoon een ''tikje'' samen met de voeding. Ik krijg geen POST of biep melding.

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-04 14:33
Is de luidspreker van de pc aangesloten?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het klinkt inderdaad als een dood moederbord. Ik heb hetzelfde gehad met een Gigabyte GA-EX58-UD4P en een ouder Gigabyte s754 moederbord. Niet om te zeggen dat het een Gigabyte kwaal zou zijn, maar in beide gevallen waren de symptomen hetzelfde en bleek het moederbord de oorzaak te zijn.

Maar voor de zekerheid zou ik de volgende dingen nog proberen:
1) Zo kaal mogelijk opstarten (geen HDD, geen optische drives, geen geheugen, geen videokaart, geen USB headers aangesloten, ...) en zien of de PC aanblijft
2) BIOS reset

Verwijderd

Topicstarter
Dat is raar opeens? Na een nachtje slapen, doet het moederbord het met de 12v aangesloten zonder processor het weer. De fan draait van de voeding, eerst deed hij dat niet. Maar als ik de processor erin doe, dan geeft ie weer een ''tikje'', en stopt ie weer. Is het nou de processor of het moederbord? Ik weet het niet meer..

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:17:
Dat is raar opeens? Na een nachtje slapen, doet het moederbord het met de 12v aangesloten zonder processor het weer. De fan draait van de voeding, eerst deed hij dat niet. Maar als ik de processor erin doe, dan geeft ie weer een ''tikje'', en stopt ie weer. Is het nou de processor of het moederbord? Ik weet het niet meer..
Dat zul je nooit weten zonder dat je het probeerd... Het kan namelijk beide zijn.
Pak een andere processor en probeer het opnieuw, of probeer een ander moederbord.

Even niets...

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Waarschijnlijk is het mobo dood en niet de CPU, in mijn ervaring zijn CPUs erg taaie rakkers, terwijl ik wel vaker dode mobo's met dezelfde symptonen gezien heb. Maar zoals al gezegd; probeer de CPU eens in een ander systeem en je hebt zekerheid.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Gert43
Hoi,

Ik denk ook dat het moederbord niet ok is. Dat wordt een ander moederbord.

[ Voor 26% gewijzigd door Gert43 op 26-07-2009 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen ander systeem om te testen, alles is namelijk AMD, behalve die van mijn vriend. Hij heeft een Asus P5Q-E en die ondersteunt de Pentium 4 2,93Ghz/1MB niet, maar de cpu word wel warm met de freezer erop. Er is tevens geen beeld omdat simpelweg de cpu niet word ondersteunt.

• Gert43
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:43:
Ik heb helaas geen ander systeem om te testen, alles is namelijk AMD, behalve die van mijn vriend. Hij heeft een Asus P5Q-E en die ondersteunt de Pentium 4 2,93Ghz/1MB niet, maar de cpu word wel warm met de freezer erop. Er is tevens geen beeld omdat simpelweg de cpu niet word ondersteunt.
Misschien dat de plaatselijke pc boer voor je de cpu kan testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gert43 op 26-07-2009 14:46 ]

Pagina: 1