'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
1. Installeren
2. FAQ doorlezen
3. * Run the exe installer
* Select admin port and remember this port
* Launch FileZilla Server Interface
* Enter port from above, enter (new) password for administration, click ok/connect
* Create a user and/or group with permissions to a home directory.
* Add additional directory and set the alias name to display within home directory (e.g. /AliasName)
* Complete
En het is tevens de eerste hit op Google, dus wat daar niet duidelijk aan is
[google=windows ftp server]
[ Voor 54% gewijzigd door r0b op 25-07-2009 23:00 ]
Active en pasive poorten.
Thx voor je reactie. Ga er direct naar kijken.r0b schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:58:
FileZilla is tegenwoordig wel één van de makkelijkste - en gratis; http://filezilla-project.org/
1. Installeren
2. FAQ doorlezen
3. * Run the exe installer
* Select admin port and remember this port
* Launch FileZilla Server Interface
* Enter port from above, enter (new) password for administration, click ok/connect
* Create a user and/or group with permissions to a home directory.
* Add additional directory and set the alias name to display within home directory (e.g. /AliasName)
* Complete
En het is tevens de eerste hit op Google, dus wat daar niet duidelijk aan is
[google=windows ftp server]
Ben filezilla niet tegengekomen in mijn zoekopdracht maar met jouw link kan ik zeker uit de voeten.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Windows Server 2008 met IIS (Internet Information Server), heeft ingebouwd FTP. Je geeft aan gezocht te hebben, waar heb je op gezocht, met welke zoektermen. Wat heb je zelf al geprobeerd? Het FTP protocol is ook erg insecure hoor, wachtwoorden enzo worden gewoon cleartext over de lijn gestuurd.Switcherd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:52:
Beste tweakers,
Graag zou ik een ftp server opzetten thuis.
Ik heb hier enige tijd op lopen googlen maar kan zo 1,2,3 geen duidelijke informatie vinden over hoe en wat.
Verschillende progs tegengekomen maar het werd me allemaal niet duidelijk...
Daarom mijn vraag aan jullie:
Mijn idee is om één partitie als ftp map te gebruiken op mijn win 7 bak.
Netwerk hangt achter een Linksys WAG54G2.
Alvast bedankt,
[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 25-07-2009 23:29 ]
Moet je eens zien wat je aan licentie kosten mag gaan betalen dan kun je beter een externe harde schijf kopen met een FTP functie erin en zit je ook niet met de grafische zooi die ze in 2008 erin hebben gegooid.shadowman12 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:27:
[...]
Windows Server 2008 met IIS (Internet Information Server), heeft ingebouwd FTP.
Graag wil op bovenstaande bericht wel even reargeren.bobsqaud schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:28:
[...]
Moet je eens zien wat je aan licentie kosten mag gaan betalen dan kun je beter een externe harde schijf kopen met een FTP functie erin en zit je ook niet met de grafische zooi die ze in 2008 erin hebben gegooid.
Je kunt namelijk ook een 180 dagen evaluatie versie gebruiken, dan kost het je bijna niks
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 25-07-2009 23:31 ]
Of je download gewoon filezilla. Is makkelijker sneller en blijft werkenshadowman12 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:30:
[...]
Graag wil op bovenstaande bericht wel even reargeren.
Je kunt namelijk ook een 180 dagen evaluatie versie gebruiken, dan kost het je bijna niks.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Nu zou ik wel dom zijn maar via welk adres kunnen mijn vrienden nu connecten met mijn ftp? Of is filezilla enkel voor lokaal gebruik? Kan het nergens vinden
Met je extern ip. Zie bv. http://www.myip.nl/ Wellicht moet je eerst nog poorten mappen. Zie: Het Grote PoortmappingsverhaalSwitcherd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:17:
Heb net filezilla server geinstalleerd en ingesteld.
Nu zou ik wel dom zijn maar via welk adres kunnen mijn vrienden nu connecten met mijn ftp? Of is filezilla enkel voor lokaal gebruik? Kan het nergens vinden
http://www.google.nl/sear...server+&btnG=Zoeken&meta=
Of Filezilla in dit geval:
http://www.google.nl/sear...+server+filezilla&spell=1
[ Voor 32% gewijzigd door Kixtart op 26-07-2009 14:26 ]
☻/
/▌
/ \
Super bedankt allen!