[Macbook White] Nog steeds gevoelig voor haarscheurtjes?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Omdat ik zeer binnenkort mijn eerste macbook wil aanschaffen heb ik een vraagje. Ik las op verschillende fora's dat deze nog weleens last hadden / hebben van haarscheurtjes. Is dat bij de nieuwe Juni 2009 versie verholpen? Op internet kon ik er niet veel over vinden. Als dat niet het geval is ga ik voor de instap alu ;)

Voorbeeldje :

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3512/249206909643ff9fefe4.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door souljah1h op 25-07-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Zover ik weet is dat nog steeds gaande. Daarnaast: volgens mij is het prijsverschil niet meer zo hoog, ik zou sowieso de unibody pakken :)

En veel plezier!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46
En buiten dat om is het volgens mij een klein percentage dat er last van heeft.
Toentertijd hoorde je ook nog wel eens wat van whines en vergeling. Heb zelf al 2 of 3 jaar een witte Macbook, zonder problemen (hoogstens een dode accu).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

De accu is en blijft inderdaad een zwak punt. Welke laptop je ook neemt, Apple of niet. Kapot gaan ze allemaal.

Maar zoals eerder al gezegd, waarom niet gewoon een unibody? Dan weet je zeker dat hij stevig is ;)
Aluminium knapt echt niet zomaar kapot hoor :P

Hij kost wel 200 euro meer, maar dan gebruik je je laptop tenminste wel met een gerust gevoel. Tenzij je dit echt begroot of je moet echt die white willen hebben. Dit is uiteraard aan jouw. :)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Laatst online: 15-09-2023
Mijn Macbook heeft dit tot nu toe 3 keer gehad. De eerste na 6 maanden de tweede 3 maanden later en vervolgens een jaar later weer. Wat er steeds mis gaat weet ik niet maar het blijft terug komen. En nee, ik doe er niets raars mee (doe hem niet hard dicht en ik stop hem ook niet in een te overvolle tas).
Ik ken ook mensen die er geen last van hebben en ook andere die het wel een keer gehad hebben.

Het heeft geen technische gevolgende behalve dat het standby lampje nu niet meer brandt als de laptop in slaapstand staat maar daar kan ik verder zelf wel mee leven. Volgens mij ben ik zelf wel een uitzondering in dit geval. Je kunt het iig wel gratis laten vervangen (zelfs gratis als de garantie verlopen is!!!).

Als ik jou was zou ik gewoon voor de unibody gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Zoals andere je al aanraden zou ik ook voor de unibody gaan lekker van alluminium dus geen zorgen om haarscheurtjes of het versleten van verf die afbladdert door intensief gebruik (laatste was niet op macbooks gericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Same here, altijd voor unibody gaan, ik vind het sowieso niet kunnen eigenlijk dat Apple de witte nog altijd in zijn assortiment heeft, gezien de problemen die vrijwel elke gebruiker er mee heeft.

Hoewel unibody ook al plastic scheuren vertoond.

Volgens mij was er hier ergens ook iemand die scheuren in zijn omlijsting had, ik kan alleen helaas het topic niet meer vinden met de plaatjes en of Apple het uiteindelijk kosteloos gemaakt heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Underworld op 26-07-2009 12:05 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Ok bedankt voor de reply's dan ga ik voor de alu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Ik heb de titel aangepast naar "[Macbook White] Nog steeds gevoelig voor haarscheurtjes?". Alleen Macbook White omschrijft natuurlijk niet je vraag. Als iedereen dat zou doen, zou de topiclisting wel erg onoverzichtelijk worden. Probeer dus altijd ook een duidelijke titel te kiezen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Heb nu al bijna een jaar me macbook en nog geen enkel spoort van een mogelijk haar scheurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Hoedje schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:25:
Ik heb de titel aangepast naar "[Macbook White] Nog steeds gevoelig voor haarscheurtjes?". Alleen Macbook White omschrijft natuurlijk niet je vraag. Als iedereen dat zou doen, zou de topiclisting wel erg onoverzichtelijk worden. Probeer dus altijd ook een duidelijke titel te kiezen :)
Sorry voor de onduidelijke titel, ik zal erom denken! :) Heb mijn keuze nu toch eigenlijk al wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
VincentG schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:12:
En buiten dat om is het volgens mij een klein percentage dat er last van heeft.
Toentertijd hoorde je ook nog wel eens wat van whines en vergeling. Heb zelf al 2 of 3 jaar een witte Macbook, zonder problemen (hoogstens een dode accu).
dat percentage schijnt dus wel groot te zijn, veel hebben het niet door alleen. Apple en plastic >__>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Underworld schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:55:
Same here, altijd voor unibody gaan, ik vind het sowieso niet kunnen eigenlijk dat Apple de witte nog altijd in zijn assortiment heeft, gezien de problemen die vrijwel elke gebruiker er mee heeft.

Volgens mij was er hier ergens ook iemand die scheuren in zijn omlijsting had, ik kan alleen helaas het topic niet meer vinden met de plaatjes en of Apple het uiteindelijk kosteloos gemaakt heeft.
Helaas heb je ook nog mensen die denken dat wit Apple is en daarom een witte MacBook willen. mijn zusje is er zo een :S ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

--help schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:27:
[...]

Helaas heb je ook nog mensen die denken dat wit Apple is en daarom een witte MacBook willen. mijn zusje is er zo een :S ...
Of je hebt mensen zoals ik die een budget hebben van 1000 euro en daarbinnen een geschikte laptop moeten vinden. Wat niet lukt met een unibody... :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Underworld schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:55:

Dat lijkt mij eerder dat er zand of iets tussen is gekomen. Cracks op die plaats zien er aardig onmogelijk uit gezien de plek waar de krachten staan..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:45
--help schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:27:
[...]

De witte macbooks zijn ook gewoon veel mooier dan die saaie aluminium vaio lookalikes :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

sheepdog schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:44:
[...]

De witte macbooks zijn ook gewoon veel mooier dan die saaie aluminium vaio lookalikes :>
eensch..
maar gelukkig staat er een heel mooi groot 'Apple' logo op waardoor ik me er minder aan stoor.
Hoewel ik weinig problemen heb met de unibodys, vind ze sowieso mooier vormgegeven dan een vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
LED-Maniak schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:32:
[...]

Dat lijkt mij eerder dat er zand of iets tussen is gekomen. Cracks op die plaats zien er aardig onmogelijk uit gezien de plek waar de krachten staan..
dan is dat overigens wel een grote zandkorrel geweest aangezien er best een aardig stukje ruimte tussen het plastic en de rest van de behuizing zit, maar het cracked sowieso wel snel, ik was het al meer online tegengekomen en dan zie je ze in allerlei variaties.zal wel door de warmte komen en het krimpen van het plastic en uitzetten elke keer. De warmte afvoer zit net op die plek

offtopic < doe mij maar de neutralere Unibody;s die tevens steviger zijn. Dat witte vind ik veelste kitsch. De Vaio;s vind ik overigens ook in het algemeen mooi.

[ Voor 11% gewijzigd door Sn0wblind op 26-07-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:28:
[...]

Of je hebt mensen zoals ik die een budget hebben van 1000 euro en daarbinnen een geschikte laptop moeten vinden. Wat niet lukt met een unibody... :/
Ik heb vandaag voor 999 euro een unibody 13,3'' aangeschaft bij de mediamarkt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:11:
[...]

Ik heb vandaag voor 999 euro een unibody 13,3'' aangeschaft bij de mediamarkt hoor...
Hebben ze daar een actie? Of is het een oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 19:48
Tsja, als je problemen met je laptop krijgt dan zal Apple wss niet al te moeilijk doen over reparaties, vooral als je nog in je garantie periode zit....

Anyway, ik zou gewoon voor de Macbook gaan...
Waarom?
1. Omdat de MacBook 200 euro goedkoper is dan de MacBook Pro
2. Ook qua specificaties doet de MacBook niet veel onder t.o.v. de alu MacBook Pro
3. Ten slotte vind ik de MacBook veel stylischer dan de, nogal standaard uitziende, alu MacBook Pro. Maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak..

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Was dat een half jaar geleden dan ook al ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

[...]

Sorry, maar ik ga liever naar de plaatselijke Apple store dan naar de Mediamarkt. Vriend van me had laatst een MiniDisplayPort naar VGA adapter gekocht bij de MM en bij thuiskomst zaten er geen connector kapjes meer op (tegen stof en beschadiging) plus het zakje bleek dicht geniet en was niet (zoals origineel) gesealed.

Allemaal niet zo heel erg denk je, maar wat bleek. Hij was kapot! |:(
Dus we hebben beide gezegd dat we geen tweedehands spul meer wouden van de MM maar dan liever direct naar de Apple store gaan. Hier in Groningen is dat www.macme.nl

Dus tjah, das mijn ervaring met de MediaMarkt in ieder geval. :/
Wat iedereen zelf doet moet hij zelf weten, maar ik koop er liever mijn macbook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:22:
[...]

Sorry, maar ik ga liever naar de plaatselijke Apple store dan naar de Mediamarkt. Vriend van me had laatst een MiniDisplayPort naar VGA adapter gekocht bij de MM en bij thuiskomst zaten er geen connector kapjes meer op (tegen stof en beschadiging) plus het zakje bleek dicht geniet en was niet (zoals origineel) gesealed.

Allemaal niet zo heel erg denk je, maar wat bleek. Hij was kapot! |:(
Dus we hebben beide gezegd dat we geen tweedehands spul meer wouden van de MM maar dan liever direct naar de Apple store gaan. Hier in Groningen is dat www.macme.nl

Dus tjah, das mijn ervaring met de MediaMarkt in ieder geval. :/
Wat iedereen zelf doet moet hij zelf weten, maar ik koop er liever mijn macbook niet ;)
Lekkere vergelijking ook, een laptop en een adaptertje... Tevens zijn de dozen van de MacBook gewoon geseald dus valt wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:01:
[...]

Was dat een half jaar geleden dan ook al ;)
Neen, maar dit topic is van gister ;)... maar het gaat inderdaad om een ouder model, maar wel een unibody en daar gaat dit topic over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:35:
[...]

Lekkere vergelijking ook, een laptop en een adaptertje... Tevens zijn de dozen van de MacBook gewoon geseald dus valt wel wat mee.
Heb het ook wel met TV's al meegemaakt hoor. Gewoon weer dicht getaped die dozen en hoppa... weer in de verkoop. :O

Maar zorg idd ervoor dat hij gewoon gesealed is ;) Dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Tja dat is nou eenmaal zo als je iets bij MM koopt, maar daar gaat deze discussie niet over. (Buiten dat het een goede/mooie prijs is).
Ben blij dat vrijwel iedereen de witte MacBook af raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:43:
[...]

Heb het ook wel met TV's al meegemaakt hoor. Gewoon weer dicht getaped die dozen en hoppa... weer in de verkoop. :O

Maar zorg idd ervoor dat hij gewoon gesealed is ;) Dan is er niks aan de hand.
Bij een MacBook kan je echt wel zien of hij gebruikt is of niet, er zit van dat plastic verpakking materiaal om heen, dit krijg je zodra het eraf is, er echt niet meer netjes om heen.

Mijn tip is gewoon, zodra je zoiets bij de Media Markt koopt thuis goed na checken of hij niet uit de verpakking is geweest, als je dit wel constateert gewoon terug brengen. Als dit niet het geval is kun je een best goeie deal hebben. Want 999 euro is echt niet veel geld voor een MacBook unibody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ook nog een goed verhaal dan, witte Mid 2007 MacBook. Twee topcases gehad, de eerste was ruim anderhalf jaar oud: geen scheurtjes (wel vervangen wegens het toetsenbord). Tweede topcase, inmiddels weer een half jaartje oud en ook geen scheurtjes. :)

Maar ik zou wel gewoon de unibody nemen, niet zozeer omdat ik die mooier vind (want ik vind de witte net iets mooier) maar omdat die gewoon steviger is.

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 26-07-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik had hetzelfde probleem. Het is uiteindelijk keurig verholpen.

Drie maanden nadat de garantie van twee jaar was verlopen verschenen er haarscheurtjes aan beide zijkanten van het touchpad, op de bekende plek dus. Heb een Macbook van eind 2007.

Meteen naar HTR Utrecht gebracht. Daar werd ik gewaarschuwd dat als ik geen case number van Apple had, er mogelijk onderzoekskosten in rekening gebracht zouden worden. Voor een case number moest ik Apple maar bellen.

Na twintig minuten in de wacht had ik er genoeg van. Nu het een bekend probleem was rekende ik erop dat het goed zou komen. Op het innameformulier heb ik vermeld dat ik sowieso niet bereid was om kosten te voldoen.

En gelukkig werd ik na vijf dagen al gebeld dat ik 'm weer kon ophalen. En nu is alles weer zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Mijn witte MacBook heeft nooit problemen gehad. Geen verkleurende topcase, geen scheurtjes in de topcase, geen dingen die afbreken/verbuigen, geen hitte problemen, helemaal niets. Na drie jaar studeren met het apparaat en het ding heen en weer slepen in een tas ben ik er nog steeds blij mee!
Zelfs de accu houdt het nog netjes uit.

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/8611/schermafbeelding2010011u.png

Even ter contrast.
Het enige nadeel dat ik kan noemen is dat wit plastic werkelijk een hel is om schoon te houden.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Verslijt batterij in loop van tijd of battery cycles?
Ik zit na 458 cycles op 92% en dat na 24 maanden

ps
haarscheurtjes vallen niet onder verlengde garantie. De foto van de ts is een "cracked topcase", onder die naam is mijn macbook buiten garantie toch gemaakt.
Dit zijn haarscheurtjes: http://weblog.digitalepor.../apple_macbook_scheur.jpg
En dit wouden ze niet onder verlengde garantie maken... spijtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

cococless schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:17:
Verslijt batterij in loop van tijd of battery cycles?
Ik zit na 458 cycles op 92% en dat na 24 maanden
Beide. De cellen in een lithium-ion accu zijn deels gemaakt van een materiaal dat langzaam "verteert" waarbij dat sneller gaat naarmate het warmer is. Temperaturen boven de 40 °C is funest voor li-ion accu's. Daarnaast zorgen meer cycles ook voor een snellere slijtage, dus je zult een beetje een balans moeten vinden tussen beide :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
cloud atlas schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:21:
Ik had hetzelfde probleem. Het is uiteindelijk keurig verholpen.

Drie maanden nadat de garantie van twee jaar was verlopen verschenen er haarscheurtjes aan beide zijkanten van het touchpad, op de bekende plek dus. Heb een Macbook van eind 2007.
Ter correctie: het was bij mij ook een 'cracked topcase' en het waren niet de haarscheurtjes waarover cococless het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
Vandaag geconstateerd dat mijn macbook late 2009, enkele haarscheurtjes aan het vertonen is. Ze zijn erg klein, en zitten bij de magsafe oplader, links en rechts van het schermscharnier. Macbook zit altijd in een hoes, nooit laten vallen.

Ik heb appelservice gebeld, die vertelden dat het niet een bekend probleem is, echter vind ik veel filmpjes en reacties (op apple forums) mbt. hetzelfde euvel. De optie gekregen om hem langs ifactors te brengen (aankoop gedaan) en daar mogen ze het gaan beoordelen.

Nog meer macbook late 2009 gebruikers met hetzelfde euvel? Ik heb namelijk nog maar tot 22 december 2010 garantie.

[ Voor 79% gewijzigd door Sonnve op 30-11-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Zelf een MB Late 2009 gebruiker, en heb er totaal geen last van. Ook moet ik erbij zeggen dat ik er niet extreem voorzichtig mee omspring, als in, niet voorzichtiger als met een instapnotebook.

Wel merk ik dat het glimmende en maagdelijke wit zachtjes aan verkleurt. Ook de rubberen voet aan de onderkant blijkt erg vatbaar voor vuil. Maar verder doet deze het nog erg goed voor een notebook welke nu een jaar lang 'afgebeuld' wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46
Is ook geluk hebben. In het begin waren er wat kinderziektes, waar ik zelf nooit last van had.
Mijn Macbook is mid 2006. Een klasgenoot heeft er een van 08 of 09 en bijv. last van de ontstane kieren.
Op den duur kan de witte behuizing rond toetsenboard / touchpad gedeelte wat geliger worden, wat wellicht ook nog bij de nieuwste versies aanwezig kan zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1