Samsung LED 8 serie. Juiste TV of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 20:08
Beste Tweakers,

We zijn al een tijdje opzoek naar een nieuwe TV, veel verschillende TV's gezien en toen viel ons oog op de LED TV's van Samsung. Met name de 8 serie (46 inch, 200Hz).

Maar nu krijgen wij bij verschillende winkelketen heel erg verschillende reacties. Maar het enige minpunt wat wij toch veel horen is betreft de manier hoe de televisies in donkere scenes weergeeft, er zou een meer grijze tint komen en soms is het zelfs zo dat je niks ziet. Nu lees ik dat ook op internet, maar is dit daadwerkelijk ook zo bevestigd door mensen die het toestel daadwerkelijk hebben?

Raden jullie dit toestel ook aan? Of raden jullie een ander toestel aan.
In dat geval heb ik hier wat eisen:
- 46" tot 55"
- 100Hz tot 200Hz (Liefst 200Hz)
- Geluid speelt geen rol
- Full HD -> Meerdere HDMI aansluitingen

-> Maximale prijs 3500€ (dat wil niet zeggen dat hij direct zoveel moet kosten)

Alvast Bedankt,

Claaslexion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Ik zou persoonlijk gaan voor de Philips 46PFL9704 welke uit is of zeer binnenkort uit zou moeten gaan komen. Ik heb persoonlijk de Philips 32PFL9604, het kleine broertje die vorige maand is uit gekomen en ben uiterst tevreden.

Het ambilight is toch wel een echte aanwinst hoewel ik eerst mijn twijvels had. Het is gewoon veel rustiger aan de ogen. En wil je het toch even niet aan hebben, een knopje op de afstandsbediening en hij is uit. Daarnaast is het ook te gebruiken als sfeer verlichting (zoals die bekende licht bollen van Philips).

Beeld kwaliteit is zeer goed, en bij de 46 nog beter aangezien deze local led dimming heeft. Dus per pixel zit er ook een led. En bij de Samsung is het zo dat deze de leds rondom het scherm heeft. Dus vandaar het grijze aspect. Dit is bij de Philips dus niet zo. Ook is de 46 200hz, full hd... ehm... wat je ook noemt, het zit erop. Behalve een senseo koffie apparaat 8)7 :+

Dus ja, ik zou me nog eens gaan oriënteren op Philips tv's en vooral de modellen van dit jaar en de 9000 serie.
En je kan nog eventueel naar Sony kijken. Maar persoonlijk vind ik de Philips 9000 serie toch rijker uitgerust.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Tja. Iedereen zal zijn of haar televisie aanraden als goede televisie (mooi voorbeeld hierboven). Het beste is om in mindere mate af te gaan op anderen en vooral zelf bekijken hoe jij de beeldkwaliteit van de 8 serie van Samsung vindt.

Ik zou bijna zeggen, Ferry34 kom er maar in, hij heeft altijd goede adviezen en gedetailleerde posts betreft het uitzoeken van LCD/plasma televisies. Misschien moet je op het forum even naar wat posts van hem zoeken, in het Panasonic plasma topic en Samsung LCD topic staan er zeker een aantal.

En ja Ferry34, dat is een veer in je reet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als het je vooral om het detail gaat in donkere scenes zou ik zonder meer voor plasma gaan. Speelt geld geen rol dan een Pioneer Kuro en anders bijv. een Panasonic 46V10. Over al die tv's zijn wel eigen topics op GoT.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
LogiForce schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:06:
Beeld kwaliteit is zeer goed, en bij de 46 nog beter aangezien deze local led dimming heeft. Dus per pixel zit er ook een led.
Yeah right :X
En bij de Samsung is het zo dat deze de leds rondom het scherm heeft. Dus vandaar het grijze aspect.
Ook niet waar.
Dit is bij de Philips dus niet zo. Ook is de 46 200hz, full hd... ehm... wat je ook noemt, het zit erop. Behalve een senseo koffie apparaat 8)7 :+
Laat miij raden? U is ieeetsjes Philips-minded wellicht?
En je kan nog eventueel naar Sony kijken. Maar persoonlijk vind ik de Philips 9000 serie toch rijker uitgerust.
Verrassend!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Claaslexion schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:41:
Raden jullie dit toestel ook aan? Of raden jullie een ander toestel aan.
In dat geval heb ik hier wat eisen:
- 46" tot 55"
- 100Hz tot 200Hz (Liefst 200Hz)
- Geluid speelt geen rol
- Full HD -> Meerdere HDMI aansluitingen

-> Maximale prijs 3500€ (dat wil niet zeggen dat hij direct zoveel moet kosten)
Als je het alleen op specificaties en gemiddelde gebruikersbeoordelingen zoekt: Vergelijk flatscreen televisie tussen de 46" en 55" met 100Hz of 200Hz refreshrate, Full HD, 2 of meer HDMI aansluitingen en gesorteerd op prijs + afmeting + gebruikers beoordeling + expert beoordeling + aantal hdmi ingangen

Een 55" scherm is in ieder geval prima mogelijk met jouw eisen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Haha, mn handen begonnen al te jeuken NvM! (en bedankt voor het compliment ;) ).

Logiforce: het klopt in ieder geval niet dat de Philips een led achter iedere pixel heeft. Die techniek bestaat nog niet.
De tv is ingedeeld in sectoren die kunnen worden gedimd en dat zullen er ongeveer 128 zijn.

Juist doordat een plasma iedere cel afzonderlijk kan aan- en uitzetten is het contrast zo hoog. Daarom zullen de fabrikanten in de toekomst wel proberen om achter iedere pixel een led te krijgen, maar zover is het nog niet.

Ik heb nog geen ervaringen met de Philips led lcd's. Wel een keertje eentje zien hangen in een beurs en het zag er mooi uit.
Heel anders dan de lcd's van Philips met conventionele backlight, wat een matig beeld zeg. Zelfs de Aurea met de prachtige lichteffecten, had een matig beeld hoor. Wat een beeldfouten maakt dat ding zeg!

Het heeft weinig zin om uit te leggen wat ik mooi vind, het gaat erom wat jij mooi vindt.
Bedenkt wat voor content je op je tv wilt gaan kijken en test dit in de winkel. Neem mee die xbox, dvd's, ps3 of whatever ;)

Waarom wil je een 200hz? Al is die 50hz, als het beeld maar mooi en vloeiend is toch?
Vaak zijn dat soort dingen leuke marketing geblaat, net als het dynamische contrast.

Net als die edge lit leds. Die zijn helemaal niet zo goed, omdat deze niet die local dimming hebben. Daardoor mis je het hele voordeel van de leds en krijg je de problemen van de conventionele backlight weer terug!
Zwartweergave is goed, maar zodra je niet precies recht voor het beeld zit wordt het ineens paars/grijs. Details in het zwart verdwijnen als sneeuw voor de zon, ook omdat de backlight gaat dimmen. Dat zie je ook bij dat dynamische contrast. Als de scène donker is gaat de tv de backlight dimmen. Als je dus een conventionele backlight of edge lit led hebt, wordt het hele scherm gedimd ipv alleen de donkere stukken. Je mag 1 keer raden wat er dan met de details in het zwart en de kleuren gebeurt.

Maar misschien zie jij dat helemaal niet en daarom moet je zelf gaan testen! Ik kijk in een verduisterde kamer, maar als jij in een zonnige kamer kijkt dan zie je dit soort dingen helemaal niet.
Net als beeldfouten etc. Veel mensen hebben een lcd in de huiskamer en vinden het beeld prachtig. Ik zie dan allemaal fouten die zij helemaal niet zien en anderen vallen weer juist dingen op die ik niet zie.

Het uiterlijk van de Samsung is echt gelikt, misschien wel de allermooiste.

Het beste beeld zul je krijgen als je een Pioneer 5090 (€2500) of nog beter de KRP500. De Panasonic G10 en V10 zitten daar vlak achter, maar kosten een stuk minder. De Samsung PS850 komt daar weer net na, maar heeft ook dat prachtige uiterlijk.
De lcd's doen het beter in hele lichte kamers met veel zon, de plasma's geven het beste beeld.
Als je een lcd koopt, neem dan in ieder geval een led lcd en zeker niet eentje met conventionele backlight.

Ik heb zelf de Samsung ook niet en het gaat er dus om wat jij mooi vindt. Ga dus naar de winkel, neem content mee die je thuis ook gaat kijken (neem een paar voor jou bekende dvd's mee) en verander vooral de beeldinstellingen.
Met je armen over elkaar staren naar blu-ray en demo's heeft geen enkele zin! Als je nog geen hdtv hebt dan is een blu-ray op iedere tv indrukwekkend als je niet weet waar je op moet letten.
Haal de tv in de winkel meteen van de Dynamische stand af waar die altijd op staat, verschrikkelijk beeld is dat. Ook als je m thuis neerzet is dat absoluut het eerste wat je moet doen!

Kijk bijvoorbeeld naar de zwartweergave, details in het zwart, kijkhoek (blijven de kleuren en het zwart wel hetzelfde als je een meter opzij zit?), motion handling (gaat het beeld vloeiend?), motion resolution (blijft het beeld scherp bij bewegende beelden), hoe is de weergave van blu-ray (kan de tv de blu-ray daadwerkelijk in 72/96 of 120 hz weergeven?).
Wat ook erg belangrijk is: hoe is de weergave van SD (denk aan gewone digitale tv, dvd's en bijv de Wii). Hier zie je vaak behoorlijke verschillen. Kijk hiernaar in de winkel!
Je begrijpt dan analoge tv op zo'n ding echt geen gezicht is en je absoluut digitale tv moet hebben.

Laat ff weten welke het geworden is en hoe je de tv vindt! Heb je vragen, stel ze hier ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Ferry34 op 26-07-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
Toen ik bij de BCC/MediaMarkt kwam vond ik toch de LED TV van Samsung het gaafste beeld geven, persoonlijk vind ik die het mooiste, maar toen las ik dus van die "grijstinten" maar daar heb ik niks van gezien.

We zijn er toch uit dat we wel voor een LCD willen gaan. Aangezien we toch wel in een lichtere kamer zitten.
Ook zagen we een Sony Bravia KDL-52Z4500, die is wat groter dan de LED van Samsung, maar de prijs verschilt toch ~800 euro. Maar waar zit dat verschil in?

Waar we de TV eigenlijks voor gebruiken is:
- Gewone TV (Digitaal ontvangst via Humax IRHD-5000C
- Films/Series (DVDs/Bluray's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sony is de enige die RGB-leds gebruikt als achtergrond. In deze vergelijking zorgt dit voor een erg hoog contrast en erg goed beeld. http://gizmodo.com/501372...oull-never-guess-who-wins Dit is echter wel door Sony zelf georganiseerd, dus hou daar rekening mee. XBR-8 is een amerikaans model. Voor Europa is dat de X4500 (46 en 55 inch). Naast de features vind ik de 100hz technologie van Sony erg netjes.

Als je nu zo'n type TV wilt hebben dan is de keuze beperkt omdat led-lcd schermen nu pas uitkomen. Na de zomer komen meestal weer nieuwe modellen uit, dus misschien dat je even kan wachten.

Vergeet niet dat een winkel veel lichter is dan een woonkamer dus dat het lastig vergelijken is. Verder staan de tv's in winkels beroerd afgesteld (mede door het felle omgevingslicht). Heb je uberhaupt interesse in plasma? Ik zou het serieus overwegen. Een lichtere kamer is namelijk wat anders dan vooral overdag kijken of met veel lampen aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 26-07-2009 11:50 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het ook erg lastig is tegenwoordig mede door de vele opties. En Ferry34 verwoordde het goed, veel mensen zien 'fouten' en bepaalde zaken totaal niet. Heb met m'n ouders dan ook de ue40b7020 uitgezocht, omdat ie superdun is en m'n moeder dat toch het mooiste design vond. Puur voor digitale sateliet tv kijken en wellicht af en toe een dvd/blu-ray voldoet die tv prima en zij vinden het analoge beeld op mijn 3 jaar oude 27" ook al prachtig dus dat zegt genoeg. Veel mensen hechten teveel waarde aan geleuter als ik MOET perse 100 of 200 hrz en ik MOET perse Full HD hebben op m'n 37" scherm, terwijl ze verder niet veel verstand hebben van wat ze er mee kunnen en vaak gebruiken ze het geeneens of zien ze het verschil toch niet. Blijft dus erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
Het probleem in onze kamer is dat de TV dichtbij 4 ramen staan waar toch aardig wat licht in valt. Dus vandaar kiezen we toch voor een LCD TV, aangezien we niet een reflectie willen zien.

Nu heb ik mij nog wat meer verdiept in LCD tv's en zag Sony Bravia en de Samsung toch goed naar voren komen. Maar ik las ook dat de Bravia toch veel last van het zogenoemde "clouding" heeft.

Toen ik bij de BCC was zag ik ook de Samsung LED 7 serie 55" (Kost 2999,99€) en ook de Samsung LED 8 serie 46" (Kost 2999,99€). Maar waar zit het verschil dat de prijs hetzelfde is en toch de andere veel groter is.

Ik denk dat ik een keuze ga maken tussen:
- Sony Bravia's
- Samsung LCD tv's (LED of niet)

Tussen de 46 en 55"
Prijs tot 3000€

Nog tips?

En even totaal wat anders:
Hoe adviseren jullie het kopen van een TV bij een online winkel? Dit is namelijk toch aardig wat goedkoper, het verschilt bij sommige TV`s toch wel ~500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf een Pioneer Kuro plasma en ben zeer kritisch voor goede beeldweergave. Ik heb laatst de Samsung LED series in de winkel gezien, en dit is imho pas de eerste generatie LCD tv's die zich kan gaan meten met de huidige plasma schermen qua contrast. Ik was echt stomverbaasd dat deze techniek al zo ver gekomen is. Zwart is echt zwart, zoals het hoort. Niet meer dat vage grijs zoals je in de andere LCD schermen tegenkomt.
Dus als je nu voor een lcd zou willen gaan, zou ik zeker naar de Samsung kijken.
En aangezien je zelf al voor de Samsung serie 7 of 8 wilt gaan zou ik zeggen: vooral doen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
http://reviews.cnet.com/4321-6482_7-6661380.html

Hier heb je een kleine uitleg van de verschillen tussen conventionele backlight, led backlight met local dimming en de edge lit leds.
De conventionele zijn de minste, de edge lit zijn iets beter en de local dimming geven het beste beeld van alle lcd's!
De Samsung 9 serie schijnt die local dimming te hebben.

Ga nou geen tv kopen zonder hem te testen, de verschillen zijn fors.

Online kopen?

Daar zijn meerdere opmerkingen over te plaatsen.
Vraag naar de garantie. Wanneer de tv's via paralelle import is ingevoerd, heb je een beperkte garantie.
Bij Samsung en Panasonic heb je bijvoorbeeld 2 jaar garantie aan huis. Dat is erg handig want bij een defect komt er gratis een monteur bij je thuis en die gaat de tv ter plekke proberen te repareren.

Is de tv echter via paralelle import binnen gekomen, dan heb je de gewone 2 jaar garantie en moet je de tv opsturen bij een defect! Daar word je echt niet vrolijk van.

Voor €500 kan je dat risico wel nemen, maar er is in jouw geval een ander punt.
Aangezien je niet weet welke tv je moet nemen, moet je absoluut in de winkel gaan testen. Als je dit uitgebreid gaat doen (en dat moet je echt doen), dan vind ik dat je die service moet waarderen door de tv daar ook te kopen als je dat model wilt.
Ik vind het geen stijl van mensen die eerst alles aan zo'n verkoper vragen en uitgebreid gaan vergelijken en de tvv dan doodleuk online gaan kopen, bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoah ben ik niet eens, genoeg verkopers die uit hun nek lullen en je naar de mond praten ook al geven ze daarbij soms nuttige info. Zo wist de verkoper bij de mediamarkt me te vertellen dat Samsung geen modellen had die niet op 00 eindigen binnen NL. Dus de ue40b7020 was een buitenlands model volgens hem, terwijl ie gewoon op de NL samsung site staat en het dezelfde tv is als de 7000 enkel de kleurrand is zilver ipv rood. Jij als consument mag toch zeker wel info op elke manier mogelijk krijgen (de verkoper krijgt gewoon z'n loon) en dan zo goedkoop mogelijk je tv kopen. Ik vind een prijsverschil van 200 euro geeneens de service waard laat staan 300-500 euro. En zelf naar een winkel rijden met je defecte tv of hem moeten opsturen is gewoon een kwestie van wat je er zelf voor over hebt, je vindt het toch wel klote dat je tv kapot is hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
Natuurlijk bekijken wij in de winkel om verschillende TV's te bekijken, het zou ook zeer dom zijn om doodleuk via internet te bestellen zonder in de winkel te hebben gekeken. Maar bij mij gaat het erom, ik heb de TV's gezien, en ben er zo goed als uit. Maar de prijs verschil 800 euro met MM/BCC en lokale winkels hier.

Maar uiteindlijk tot koop overgaan bij een webwinkel, nu komt ons het bestellen bij CoolSound.nl het beste uit, aangezien deze in Zwolle is, en dat is het dichstbij voor ons. En ik ga inderdaad even bellen of het een "nederlands" model is. En dan gaan we hem zelf ophalen omdat we dat toch wat "veiliger vinden.

EDIT:
En met de 9 serie bedoel je -> http://www.avblog.nl/samsung-series-9-lcd-tvs/ ? Zoja, wat is dan het grote verschil tussen Samsung LED 8 serie en de Samsung 9 serie?

[ Voor 12% gewijzigd door Claaslexion op 27-07-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Er zijn enkele modellen geweest met leds met local dimming, daarna heeft Samsung de edge lit leds modellen uitgebracht. Die met local dimming hadden een betere beeldkwaliteit en er zouden weer modellen komen die de local dimming zouden krijgen.
Wellicht de 9 serie, maar volgens mij is die er nog niet en heb jij daar niets aan?
Samsung komt tegenwoordig met zóveel modellen uit, dat ik ben gestopt met het helemaal te volgen.
Volgens engadget heeft de 8500 ook local dimming, maar ik weet niet wanneer en of deze naar Nederland komt. Deze is sowieso behoorlijk onbetaalbaar. De 46 inch kost al $3600! Dan koop ik wel de Pioneer 6090 60 inch, de 50 inch Pioneer kost maar €2100.
http://www.engadgethd.com...l-dimming-led-backlights/

Als jij de 8 serie in de winkel de tv hebt bekeken en je vindt het beeld mooi, dan moet je m gewoon nemen natuurlijk.

(je moest s weten hoeveel mensen dit wèl doen: een hdtv kopen zonder deze überhaubt in het echt hebben getest. Daarna posten ze op internet over dat de tv 24p niet vloeiend afspeelt of dat er een grote inputlag op de tv zit! |:(
Ook het in de winkel bekijken zonder de beeldinstellingen te veranderen is natuurlijk kompleet nutteloos;) )

[ Voor 97% gewijzigd door Ferry34 op 30-07-2009 18:23 ]

Pagina: 1