Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:03
Bridge camera is een term voor het segment camera's die de 'brug' (bridge) vormen tussen DSLRs en de traditionele compact camera's .

Misschien kunnen we dit topic gebruiken als hulpmiddel voor persona die van plan zijn een dergelijke camera te kopen maar welke na eigen onderzoek toch nog wat imput van buitenaf nodig heeft.
Misschien is het handig om de wensen van mensen te begrijpen aan de hand van deze vragenlijst (welke overigens openstaat voor handige toevoegingen):

code:
1
2
3
4
5
[b]-Prijs:[/b]
[b]-Ik ga de camera gebruiken voor:[/b]
[b]-Specifieke voorkeur(en):[/b]
[b]-Eigen bevindingen tot dusver:[/b]
[b]-Ik wil graag hulp met:[/b]

Ikzelf heb ook enkele hulp nodig, hier is mijn invulling van het lijstje:

-Prijs: ~300 Euro
-Ik ga de camera gebruiken voor: voornamelijk buitenfotografie, zowel stilstaande als bewegende dingen en daarbij ook zowel dingen ver weg als dichtbij. Ook binnenfotografie zal incidenteel voorkomen.
-Specifieke voorkeur(en): accu als stroomvoorziening (batterijen ervaar ik op een of andere manier als wat onhandig).
-Eigen bevindingen tot dusver: Panasonic FZ28 welke bijzonder positief komt uit de review van DPreview
-Ik wil graag hulp met: het vinden van alternatieven die voldoen aan mijn eisen om die in overweging te nemen bij het besluiten van welk toestel ik uiteindelijk ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens de talloze reviews die ik heb gelezen zijn enkel de FZ28 en Canon SX10 goede kandidaten in die prijsklasse.
Mijn lichte voorkeur gaat naar de SX10 maar die heeft als grootste nadeel de VGA filmresolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Twister336 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:09:
Volgens de talloze reviews die ik heb gelezen zijn enkel de FZ28 en Canon SX10 goede kandidaten in die prijsklasse.
Mijn lichte voorkeur gaat naar de SX10 maar die heeft als grootste nadeel de VGA filmresolutie.
Filmen zal ik sporadisch tot nooit gaan gebruiken. Uit welke aspecten van de camera komt de voorkeur voor de SX10 bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De filmfunktie is voor mij wel belangrijk. Ik heb zelf de FZ7, een voorganger van de FZ28 en daar is het geluid toch behoorlijk slecht. Dit zou nauwelijks verbeterd zijn bij de recente modellen.
Het kantelbaar scherm en het iets hoger zoombereik zijn de andere zaken die mij eerder doen kiezen voor de SX10. Eigenlijk is de SX1 voor mij de (bijna) ideale camera maar daar hangt helaas een fors prijskaartje aan die overigens nog geen eurocent is gedaald sinds de introductie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zoek ook een bridge camera,

Deze modellen hebben we mijn intresse tot nu toe.

Sony DSC-H20 225 euro
Sony DSC-H50 259 euro
Canon PowerShot SX10 IS 313 euro
Pentax Optio X70 345 euro

Maar ik ben nog wel een leek op fotogebied maar erg geintresseerd (vandaar een bridge camera). Dus mijn vraag zijn dit goede modellen?
Zijn deze modellen waar voor hun geld?
En is het prijsverschil gerechtvaardigd tussen deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
stansfield schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:47:
Ik zoek ook een bridge camera,

Deze modellen hebben we mijn intresse tot nu toe.

Sony DSC-H20 225 euro
Sony DSC-H50 259 euro
Canon PowerShot SX10 IS 313 euro
Pentax Optio X70 345 euro

Maar ik ben nog wel een leek op fotogebied maar erg geintresseerd (vandaar een bridge camera). Dus mijn vraag zijn dit goede modellen?
Zijn deze modellen waar voor hun geld?
En is het prijsverschil gerechtvaardigd tussen deze modellen?
Wat ik wel weet is na een keer 'Canon Powershort SX10 IS vs. Panasonic FZ28' te Googlen is dat velen, vrijwel elke eigenlijk, de Panasonic boven de Canon zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Dat is wel weer een goed punt. En een nieuw model erbij om te vergelijken.

De sony's vallen eigenlijk al af??

Dus maar even flink wat reviews lezen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
stansfield schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:34:
Dat is wel weer een goed punt. En een nieuw model erbij om te vergelijken.

De sony's vallen eigenlijk al af??

Dus maar even flink wat reviews lezen op internet.
De Panasonic FZ28 krijgt een fantastische review op DPreview.com, ze geven hem zelfs het label 'highly recommended', en dat is volgens mij echt een pro-site, dus ik vind dat een heel goed teken. Ik ben er bijna zeker van dat de FZ28 de camera wordt voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

breinonline

Are you afraid to be known?

SpartanArmada schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:42:
[...]
De Panasonic FZ28 krijgt een fantastische review op DPreview.com, ze geven hem zelfs het label 'highly recommended',
Let wel: dat label geven ze bij veel camera's. Let vooral op de sterke en zwakke punten uit die review en kijk of die met je wensen overeenkomen, dan maak je geen miskoop.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je koopt de opvolger?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SpartanArmada

over welke camera heb je het nu? De link van dpreview verwijst naar de fz8 namelijk.

De fz28 heeft denk ik wel wat Image Quality issues die te maken hebben met de vrij kleine sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

breinonline schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:41:
[...]
Let wel: dat label geven ze bij veel camera's.
Idd, heb je andere camera's al bekeken op die site... Niet bepaald een predikaat waar ik veel waarde aan hecht.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is vandaag pas aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Alsnog vind ik dat dit beter past in Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 : bridge camera's zijn nog steeds 'normale' digitale cams, ondanks een dikkere body en featureset dan de reguliere compacts.

Zo heel veel mensen zijn er op dit moment niet op zoek naar een bridge cam dat het een eigen topic behoeft :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.