Nieuwe headphones

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 16:29

Morenoo91

Flexible Mexican

Topicstarter
Goedemiddag mede-tweakers
Ik kom hier voor wat advies, namelijk ik zit te twijfelene dusse de AKG K450's (Vanaf ~70 euro) en de Grado SR-60/80 (Vanaf ~90 euro) en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met 1 van deze headphones of advies?
Ik zal ze gewoon gebruiken bij mijn Nokia 5800 voor naar school / naar werk etc.

BVD!

PSN: MGFlexican.

Verwijderd

Tja, beetje een vreemde keus. Die Grado's winnen 't probleemloos wanneer je veel bas en overall volume wil, maar de AKG laat de SR-80 ver achter zich wanneer 't gaat om precisie, detaillering, etc. 't Is nogal afhankelijk van je muzieksmaak waar je de voorkeur aan geeft, en zoals altijd bij speakers en headphones: ga vooral zelf luisteren.

En als je gaat luisteren, luister dan ook 's naar de Sennheiser PX-200. Die heb ik zelf gekozen toen ik een compacte koptelefoon zocht. Qua geluid komt 'ie meer in de richting van de AKG (geen basmonster), maar z'n draagcomfort is m.i. beter. Je oren gaan niet zweten als je 'm langer dan een uur op hebt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zou je wellicht je TS iets uit kunnen breiden met een produkt overzicht?
Specs, Reviews, prijzen, plaatjes en pricewatch linkjes? Ook even aangeven waarom je twijfelt tussen deze w modellen? plus en minpunten? Dan heeft je topic iets meer overlevingskans.

Misschien dat eea voor jezelf ook de keuze duidelijker maakt.

Wise enough to play the fool

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik weet niet hoe het zit met de AKG, maar de Grado's lijken mij ongeschikt om 2 redenen:
• Het is een "open" model, dus wanneer jij op school/werk even muziek wil luisteren, stoor je de mensen om je heen.
• Hoewel het geen echt lastig aan te sturen hoofdtelefoon is, zal de Grado niet optimaal presteren met een nokia als bron, beter is dan een IEM, zoals bijv de Shure modellen. Bijkomend voordeel is dan dat punt 1 ook wegvalt.

Dit wil echter niet zeggen dat de Grado SR80 een slechte hoofdtelefoon is, ik vind alle Grado's erg fijn. Ze zijn alleen niet zo geschikt voor portable gebruik.

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 16:29

Morenoo91

Flexible Mexican

Topicstarter
teacher schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:33:
Zou je wellicht je TS iets uit kunnen breiden met een produkt overzicht?
Specs, Reviews, prijzen, plaatjes en pricewatch linkjes? Ook even aangeven waarom je twijfelt tussen deze w modellen? plus en minpunten? Dan heeft je topic iets meer overlevingskans.

Misschien dat eea voor jezelf ook de keuze duidelijker maakt.
Heel erg bedankt, maar dat is niet meer nodig. Ik zal hier volgende keer wel mee beginne
Myn keuze is gevalle op de AKG K-450

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Morenoo91 op 26-07-2009 03:03 ]

PSN: MGFlexican.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Morenoo91: Bedankt voor die mededeling; bedankt voor je bijdrage aan het forum om duidelijk te maken waarom je die keuze hebt gemaakt; en bedankt om de waarde van dit topic compleet 0.0 te maken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.