Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 00:10
Ik wil een Airport Express gaan halen mede vanwege de mogelijkheid om audio te streamen en verder om zo een draadloos netwerk aan te leggen. Nu wil ik in dit netwerk een hard disk opnemen via de Airport Express. Ik weet dat de Airport Express een USB poort heeft voor met name een printer. Ik ben echter in de handleiding tegen gekomen dat je er ook een hard disk aan kunt pluggen alleen bij mijn weten heeft de Airport Express dit nooit ondersteund, kan dit met de nieuwe N nu wel en heeft dit tot en met de G nooit gekund? Het wordt namelijk verder ook helemaal niet aangestipt in de handleiding en ook niet op de site van Apple.

Een andere vraag is, mocht de hard disk worden ondersteund, kun je er dan ook een USB-hub aan hangen om zo een printer en een hard disk in het netwerk op te nemen zoals dat bij de Extreme ook het geval is?

Zelf heb ik een MacBook die alleen G ondersteunt en wil ik geen grof geld uitgeven aan een Extreme en een Express om een hard disk en streaming audio in het netwerk op te nemen.

Resume:
Kan de nieuwe Airport Express een hard disk opnemen in zijn netwerk?
Kan de nieuwe Airport Express via een USB-hub meerdere apparaten opnemen in zijn netwerk?

Benieuwd of jullie dit weten of eventueel kunnen testen met jullie eigen Airport Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Meerdere printers kan met een usb hub, maar harddisks kunnen nog steeds niet werkend worden aangesloten.

Einde discussie :p

PS: Het gaat hier uitsluitend over de USB aansluiting op het apparaatje..

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 25-07-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Heb het me ook wel eens afgevraagd. Maar blijft toch wel jammer :P

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
[/quote]

Als ik tussen de regels door lees beweer je dat je via de ethernetpoort wel een NAS o.i.d. kunt aansluiten?
Er werd mij namelijk verzekerd dat dat niet mogelijk was.

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Een nas zou wel moeten kunnen, gezien de ethernetpoort ook gewoon gebruikt kan worden voor je pc.Een nas is in principe niets anders dan een embedded pc. Probeer het eens! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 238860 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:32:
Meerdere printers kan met een usb hub, maar harddisks kunnen nog steeds niet werkend worden aangesloten.

Einde discussie :p

Dit klopt niet...
Hier een Airport Express met en 4-poorts USB hubje: 3x HDD (200/250/500B HFS+) en 1x een printer (HP). Het betreft overigens het nieuwste N-model wat hier staat. Zal kijken of ik straks even een screenshotje + foto kan maken :)

!!! Deze post is incorrect !!!

[ Voor 3% gewijzigd door Zegato op 28-07-2009 17:11 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:31
Zegato schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:51:
[...]

Dit klopt niet...
Hier een Airport Express met en 4-poorts USB hubje: 3x HDD (200/250/500B HFS+) en 1x een printer (HP). Het betreft overigens het nieuwste N-model wat hier staat. Zal kijken of ik straks even een screenshotje + foto kan maken :)
Dat zou wel mooi zijn, heb vrijdag er eentje gekocht. Een printer die heb ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Zegato schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:51:
[...]

Dit klopt niet...
Weet je zeker dat het een Airport Express is en geen Airport Extreme? Het gaat om die veredelde poweradapter met muziek, niet om die platte witte broodtrommel.

In de specs van de Express staat namelijk niets over harddisks via USB, alleen over printers. Daarentegen staat op de voorpagina van de extreme heel pontificaal dat hij ook drives kan sharen.

Ik lees op diverse plaatsen op internet (zoals bijvoorbeeld dit forum) mensen heel stellig beweren dat het niet werkt. Als het toch kan ben ik heel benieuwd hoe, dan kan ik er ook nog eens een schijfje aan hangen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

dawuss schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:09:
[...]

Weet je zeker dat het een Airport Express is en geen Airport Extreme? Het gaat om die veredelde poweradapter met muziek, niet om die platte witte broodtrommel.

In de specs van de Express staat namelijk niets over harddisks via USB, alleen over printers. Daarentegen staat op de voorpagina van de extreme heel pontificaal dat hij ook drives kan sharen.

Ik lees op diverse plaatsen op internet (zoals bijvoorbeeld dit forum) mensen heel stellig beweren dat het niet werkt. Als het toch kan ben ik heel benieuwd hoe, dan kan ik er ook nog eens een schijfje aan hangen :)
Inderdaad, het werd ineens een frustratie, dat ik zelf maar even ben gaan testen :P. Heb zojuist even een Seagate ext. HD aangesloten op mijn Airport Express, (met de stroomvoorziening via een USB hubje gezien de Airport Express deze namelijk niet van stroom kan voorzien). En de andere USB kabel in de Express dus
Als ik via het Airport configuratie programma kijk naar de diverse tabbladen, speciaal die van 'Printers', zie ik nergens mijn HD. De optie zit er gewoon niet tussen. Tenzij Zegato een oplossing heeft natuurlijk? Ben benieuwd...

edit:
Blijft wel raar gezien in de handleiding blz. 29. van de TS:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_harddsk_express.jpg
(clickable)

Ik heb zelf ook gewoon de nieuwste (n) versie overigens.

Het staat trouwens ook in de help files van het Airport Conf. programma:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_schijven.jpg
(clickable)

Er zou dus in de knoppenbalk nog een optie "Schijven" moeten zijn...
Zoals bij de Extreme:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/airportextreme/features/images/utility_screencapture_20080115b.jpg

Krijg dus steeds meer het idee dat deze feature puur alleen voor de Extreme is.
In het overzicht staat trouwens ook dat alleen de Airport Extreme HD's aan kan

[ Voor 29% gewijzigd door Underworld op 28-07-2009 15:40 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 06:55
Als het al mogelijk zou zijn lijkt me de snelheid om te huilen. Op een extreme is dat al niet best op een nog zwakkere cpu (minder users vermoedt dat) die in de express zit ben je 2 dagen bezig met een dvd image :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
rhodium schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:57:
[...]

Dat zou wel mooi zijn, heb vrijdag er eentje gekocht. Een printer die heb ik niet :+
Underworld schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:11:
[...]

Inderdaad, het werd ineens een frustratie, dat ik zelf maar even ben gaan testen :P. Heb zojuist even een Seagate ext. HD aangesloten op mijn Airport Express, (met de stroomvoorziening via een USB hubje gezien de Airport Express deze namelijk niet van stroom kan voorzien). En de andere USB kabel in de Express dus
Als ik via het Airport configuratie programma kijk naar de diverse tabbladen, speciaal die van 'Printers', zie ik nergens mijn HD. De optie zit er gewoon niet tussen. Tenzij Zegato een oplossing heeft natuurlijk? Ben benieuwd...

edit:
Blijft wel raar gezien in de handleiding blz. 29. van de TS:

[afbeelding]
(clickable)

Ik heb zelf ook gewoon de nieuwste (n) versie overigens.

Het staat trouwens ook in de help files van het Airport Conf. programma:
[afbeelding]
(clickable)

Er zou dus in de knoppenbalk nog een optie "Schijven" moeten zijn...
Zoals bij de Extreme:
[afbeelding]

Krijg dus steeds meer het idee dat deze feature puur alleen voor de Extreme is.
In het overzicht staat trouwens ook dat alleen de Airport Extreme HD's aan kan
Mijn excuses, heb de Airport Extreme doorelkaar gehaald met de Express :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

franssie

Save the albatross

Ik ben bang dat TS een copy-and-paste fout van Apple gevonden heeft, want hoe kan je nu printen van een harddisk ;)
Jammer - was toch leuk geweest.
offtopic:
net zoals de zo gemiste mogelijkheid je internet te sharen via de ethernetppoort (als ie dan toch al naast je versterkerstaat zoals bij mij gelijk je spelcomputer / dreambox aan inet hangen -heb er een kabel voor moeten trekken).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 09:56
Ik ben in de MyCom-winkel geweest en wat ik graag wilde, namelijk:
- 1 printer aansluiten
- meerdere harde schijven aansluiten (oa MyBook Home Edition)
was mogelijk op 1 USB-poort met behulp van een HUBje..

Dit was volgens de verkoper de enige oplossing om te voorkomen dat ik én een losse Netgear-dinges-router te kopen en én een losse print-dinges :?
Ik ga het voor een NON-Apple-pc gerbuiken. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
JoostdeSuproost schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:52:
- 1 printer aansluiten

Dit was volgens de verkoper de enige oplossing om te voorkomen dat ik én een losse Netgear-dinges-router te kopen en én een losse print-dinges :?
Volgens de Apple-site moet dit lukken als het een powered hubje is.
http://74.125.77.132/sear...nk&gl=nl&client=firefox-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
JoostdeSuproost schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:50:
[...]

Volgens de Apple-site moet dit lukken als het een powered hubje is.
http://74.125.77.132/sear...nk&gl=nl&client=firefox-a
Hoeft alleen een powered te zijn als hij teveel stroom trekt van de AE. \
Heel veel info hier..
http://www.apple.com/airp...res/harddrivesharing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
JoostdeSuproost schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:52:
- 1 printer aansluiten

Zo snel je harde schijfen wilt aansluiten moet je niet gaan voor de Airport Express, maar de Airport Extreme, welke printers en schijfen aankan. http://apple.com/airportextreme/

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 20:36
Voor mij is juist de AirTunes optie van de Express van groot belang. Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit ook werkend te krijgen op de Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Beidde aanschaffen. Hoef je ook niet meer die lelijke printer naast je stereo te zetten. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
DaSaN schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:16:
Voor mij is juist de AirTunes optie van de Express van groot belang. Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit ook werkend te krijgen op de Extreme?
Helaas is dat niet mogelijk... Airtunes _/-\o_ though

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 12:06

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb het nieuwste Airport Express model en bij mij werkte het NIET. Doe ermee wat je wilt maar ik heb niet verder gezocht het deed het niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
DaSaN schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:16:
Nope, kan niet. De AE heeft geen line-out.
Pagina: 1