Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag heb ik de batterij van mijn oude horloge, een eenvoudige Casio WS-100H, vervangen. Op de batterij die al aanwezig was in de horloge stond de volgende mededeling:
After battery replacement,
contact
AC with battery (+)
using tweezers
Ik heb geen idee wat ze hiermee bedoelen :P Het horloge werkt met een nieuwe batterij, dus daarvoor moet ik het niet weten, maar ik vraag me echt af wat men hier mee bedoelt en wat het nut ervan zou zijn :) Het gaat om een CR2016 3V lithiumbatterij van Sony.

Het lijkt me erg sterk dat je de batterij voor één of andere reden zou moeten verbinden met de netstroom... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AC is geen netstroom he.
Dat is wisselspanning, wel nog steeds raar icm een batterij.

Het algemeen Horloge topic, deel 5

Ook een goede plek om het te vragen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Is er niet ergens een puntje waar AC bijstaat? Dan zou het 'All Clear' ofzo kunnen wezen, en reset je de logica in je horloge naar een 'known state' toe. Als je de spanning weghaalt en er weer opzet, is er namelijk een kans dat er ergens een bit omvalt wat later voor problemen zorgt; door je horloge te resetten ontloop je dat.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
goed gegokt sprite :)
http://www.fixya.com/supp...ttery_replacement_g_shock

oftewel:

The reset trick works with other Casio Alarm Chrono digital watches, such as my old Model W-720, as well. After the new lithium coil cell is installed and secured with the spring clip, the watch may show random segments in the LCD display or may simply be blank. Insert a sewing needle, paper clip, or blade of a small jeweler's screwdriver into the hole on the back of the movement stamped "AC" (All Clear) to momentarily connect the gold plated contact at the bottom of the hole to the stainless steel battery clip. The battery clip in most such Casio watches is connected to the "+" terminal of the coin cell. This will reset the CMOS chip and it should start up with the watch displaying 12:00 and the date at 1-1. Then, use the control buttons to set the time and date in the normal fashion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Beetje spuit 11, maar nu een link met foto's.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Aha, weer wat bijgeleerd :P Het punt met AC erbij heb ik niet zien staan, maar het zal er wel geweest zijn :)

Dat AC geen netstroom is weet ik. Maar bij bruikbare wisselstroom in een gewoon huishouden denk ik direct aan netstroom :P
Pagina: 1