Toon posts:

DVD Brander niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wat vreemd probleem. Sinds 1,5 dag herkent mn pc mn brander niet meer. Althans, wanneer er geen schijf, of een lege schijf in zit. Wanneer ik er een dvd in stop, word hij direct herkent en kan hem ook afspelen. Maar wanneer er dus een lege schijf of niets in zit, krijg ik bij verscheidene programma's de melding: no devices found.

Heb al van alles geprobeerd, diverse programma's laten scannen op virussen en spyware, wel wat infecties gevonden, maar na herstel geen verbetering. Voor de zekerheid ook een andere SATA aansluiting geprobeerd, maar ook geen verschil. Al lijkt me dit wel logisch, aangezien hij dus wel dvds afspeelt.

Er draait windowx xp pro op de machine.

Ik ben echt ten einde raad, ben zelf niet een complete leek, maar ik heb alles geprobeerd wat ik zelf kon bedenken en gevonden heb na een hoop googlen.

DVD Decrypter geeft de volgende melding (als ik een volle dvd erin stop, en vervolgens een lege, dan ziet DVD Decrypter heel eventjes het apparaat, vervolgens deze melding)

CreateFile Failed!

Device '\\.\Cdrom0'

Reason: Het maximum aantal geheimen dat op een systeem mag worden opgeslagen is overschreden.

Hele rare melding, maargoed

Als er iemand die een tip voor me heeft hoor ik dat graag!

Alvast bedankt,

Groetjes Bob

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Toevallig geouwehoerd met Deamon Tools of een andere variant met dezelfde functionaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Deamon Tools er inderdaad op draaien, zal dat er eens af gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Deamon Tools verwijderd, maar zonder resultaat.
Wanneer ik een dvd in de speler stop, kan ik deze zonder problemen met DVD Decrypter rippen, maar zodra die er uit is kan ie de brander niet meer vinden. Ook bij schijfbeheer issie dan verdwenen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Alle software verwijderen die met branden te maken heeft, daemon tools, alcohol, nero, image software etc.

Dan de kontroller van de brander bij hardware verwijderen.
Reboot.
Installeer nero.
Branden proberen.

(Indien je een uitoepteken(geel) bij hardware hebt van de brander dan zoeken op upper lower filter.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat je zei, echter nog hetzelfde resultaat. Er staat ook geen geel uitroepteken voor het apparaat, dus is goed opnieuw geinstalleerd?

Nero geinstalleerd, en die geeft een melding over dat ik niet de juiste rechten heb om de brander te gebruiken.
Maar ben al administrator.

Heb je nog een idee?

In ieder geval bedankt voor je hulp!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-02 09:42
Microsoft FixIT
Draai dit eens, is een tooltje van microsoft, heeft bij mij al vaker het probleem opgelost.

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Verwijderd

Topicstarter
dank je! alleen ik krijg een melding dat ze alleen vista ondersteunen?

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-02 09:42
Sorry, daar heb ik overheen gelezen.
Hij werkt inderdaad niet voor xp geloof ik

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Verwijderd

Topicstarter
Via de microsoft site kwam ik op deze pagina:

Microsoft Windows XP
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Zoek in het navigatievenster naar de volgende registersubsleutel en klik vervolgens op deze registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Klik in het rechterdeelvenster op UpperFilters.

Opmerking Mogelijk wordt ook de registervermelding UpperFilters.bak weergegeven. Als dat het geval is, hoeft u die vermelding niet te verwijderen. Klik alleen op UpperFilters. Als de registervermelding UpperFilters niet wordt weergegeven, moet u mogelijk toch de registervermelding LowerFilters verwijderen. Hiertoe gaat u verder met stap 7.
Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen.
Klik in het rechterdeelvenster op LowerFilters.

Opmerking Als de registervermelding LowerFilters niet wordt weergegeven, kan het probleem helaas niet met behulp van deze inhoud worden opgelost. Ga in dat geval naar de sectie Volgende stappen voor informatie over hoe u kunt zoeken naar andere oplossingen of naar meer Help op de Microsoft-website.
Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen.
Sluit de Register-editor af.
Start de computer opnieuw op.

Ik heb deze stappen gevolgd, maar ik heb geen UpperFilter of LowerFilters staan?
Iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
het is me inmiddels gelukt de firmware up te daten, wel met een omweg. Hij kon natuurlijk de drive niet vinden, dus er een dvd ingestopt, toen zag ie m wel en kon ie updaten.
Mooie meldingen van nieuw apparaat gevonden, geinstalleerd etc.

Rebooten, en weg was ie weer.
Pagina: 1