Toon posts:

PII 400 -> ????

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil m'n PII 400 overclocken >:)
maar kweet nog niet hoe .. :'(
CPU bus freq omhoog of freq multipl.??of allebij ?? verders viper 550 en P2B-F ..

anyone ?????
(ja ik weet dat er ook nog een coolertje in moet hier en daar ..., maar die draad heb ik al gelezen... thanx by the way)

Verwijderd

Topicstarter
o ja, en heb gewoon 100 mhz SDRAMmetje 128

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
bus op 112 zetten, mp zit namelijk vast, als dat stabiel is kun je verder proberen hogere busspeeds te pakken tot ie onstabiel wordt, de setting daarvoor is dan je maximale speed zonder extreme maatregelen te nemen

Verwijderd

En als je een oude PII 400 hebt kun je ook de multiplier op 4,5 of 5 zetten. Gewoon ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
in m'n boekje van asus p2b staat dat multiplier te veranderen is, maar dat volts niet te zijn veranderen.
als m'n mobodat kan, kan n'n procc. dat toch ook ?? :)
moet ik multiplier zo laag mogelijk houden dan ???

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37

johnwoo

3S-GTE

Tegenwwordig zit de multiplier in de CPU ingebakken, en maakt het niks uit wat de multiplier op je mobo is (dacht ik); de CPU reageert daar niet op. Als je een iets oudere hebt kan het wel (was iets met stukje tape op bepaald pinnetje - moet je ff zoeken)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Je kan de m-plier op 124 zetten, hij draait dan op 496mhz.
Dit alles zonder probs

Verwijderd

Topicstarter
de bus speed ..
ervaring ????

Verwijderd

Ik heb zelf ook een PII 400 @ 448Mhz

Door de Bus Speed op 112Mhz te zetten!
Maar jij moet oppassen, dat jou cache memory niet te warm word!! Anders krijg je namelijk Back-Flips naar windows als je een potje heftig Q2 aan het spelen bent. Dit houd in dat je Cache memory te warm word!
Daarom kun je beter een Alpha Cooler op je PII zetten. Houd er dan wel ff rekening mee dat je je box van je CPU moet slopen en dat dus je garantie vervalt!!!!!

GreetZzzzz Sniper!!!!

Verwijderd

Topicstarter
is een 2 of 3 blower-fan niet genoeg dan ?
ik wou vooronder een 8cm. fan laten blazen en het er boven weer uit zuigen door een slot ventilator,(maar niet in een slot, maar helemaal bovenin ergens op vastmaken) die zit dan automatisch in de buurt van de proc ....
Pagina: 1