Toon posts:

Is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2hp572h.jpg

Ik was net een bestand aan het downloaden. Volgens firefox had ik iets van een 100-200 kbs
Maar in het ctrl alt del venster keert hij altijd terug naar 0???

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 14:11 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja dat is normaal.

Die snelheid is voor het (W)LAN, en heeft 0,0 met de internet snelheid te maken.

Ey!! Macarena \o/

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
RaZ schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:12:
Ja dat is normaal.

Die snelheid is voor het (W)LAN, en heeft 0,0 met de internet snelheid te maken.
:? Als je een file download van het internet zie je dat wel tegelijk terug in je Task Manager hoor. Die maakt geen onderscheid tussen LAN en WAN verkeer.

Als de TS download met 200KB/s dan moet dat terug te zien zijn in de Task Manager, als enkele procentjes welliswaar maar toch.

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 14:40
RaZ schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:12:
Ja dat is normaal.

Die status is ook van je internet verbinding. Over deze lijn gaat ook de verbinding naar je router/modem.

Maar aangezien je met 100 a 200 kb p/s op een 82944 kb verbinding download, is dat nog minder dan een procent. Dus de pieken en dalen zitten hem niet in je internet download, maar het overige verkeer.

Als je wil zien met wat voor verbindingen hij bezig is, kan je bijv de gratis app wireshark downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door nicket84 op 25-07-2009 14:19 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
nicket84 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:17:
[...]

Maar aangezien je met 100 a 200 kb p/s op een 82944 kb verbinding download, is dat nog minder dan een procent. Dus de pieken en dalen zitten hem niet in je internet download, maar het overige verkeer.
Het staat niet goed aangegeven op de screenshot, want Task Manager geeft de snelheid in Megabit per seconde weer en niet Megabyte. Er vanuit gaande dat de TS praat over 100-200KB/s hebben we het hier over 1 of 2%.

Verwijderd

Topicstarter
Er is sowieso iets mis met het netwerk maar ik moet nog uitzoeken of dat aan de router ligt of aan mijn usb-netwerkkaart of mss zelfs aan mijn laptop want zelfs al sta ik vlak naast de router dan haal ik max 400 kBs terwijl ik vroeger met gemak boven de 1 MBs ging als ik zo een test deed op www.speedtest.nl
Maar dat doet er even niet toe want ik vind het raar dat hij telkens van die pieken terug naar omlaag gaat terwijl ik echt nix anders doe dan die download open laten staan. Het is een http download dus rechtstreeks van rapidshare en ik heb nix anders aanstaan, geen msn en andere dingen ofzo.
Ook valt mijn usb netwerkkaart de hele tijd uit zonder dat ik hem daadwerkelijk loskoppel en dan moet ik hem er weer uit en insteken om weer verbinding te maken en als ik 5 meter dichter wandel met mijn laptop dan valt mijn usb netwerkkaart niet uit. ook geeft hij op dit moment aan dat ik 162 Mbs verbinding heb via het draadloos netwerkicoontje onderaan in de startbalk maar daaronder staat wel "laag" bij signaalsterkte en dat is ook zo want ik heb hier een slechte ontvangst. Maar ik krijg dezelfde drops bij het ctrl alt del venster als ik dichter bij de router zit en max 100-200 kbs betere verbinding.
Wrs kunnen jullie dus nooit raden hoe dat mogelijk is. Maar kijk ik ga eens zoeken achter mijn cd's van die laptop en windows er opnieuw opzetten want zelfs firefox opstarten duurt al 2 minuten :')
En dan zal ik eens moeten uitzoeken of het aan de usb netwerkkaart ligt. Het is een belkin N1 wireless adapter. Dat spul heeft een jaar geleden 90 of 100 euro gekost en wordt wel aardig heet. Het zou wel erg zijn als het daaraan ligt, maarjah ik had een goede nodig en van mijn moeder moet de draadloze router blijven staan waar hij nu staat.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

klik en klik

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
USB netwerkadapters vind ik zowieso waardeloos, investeer liever in een pcmcia-kaartje. Waarom USB overigens? Heeft je laptop geen ingebouwde Wifi-kaart?

[ Voor 27% gewijzigd door Frankie02 op 25-07-2009 16:07 ]

Pagina: 1