Toon posts:

na aanschaf nieuwe hardware geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe configuratie aangeschaft en vista x64 geinstalleerd, maar ik heb nu problemen met draadloos internet.

configuratie:
AMD 7750+
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H
OCZ 4gb dual channel 1066mhz geheugen
wd 1 tb hdd
Vista ultimate x64

Router is van KPN (experia box), abbo = internetplusbellen

Ik kan wel op internet, maar verbinding is enorm traag en laadt de pagina's soms wel en soms niet in, download speed (volgens speedtest) is 3kb/sec terwijl ik 4mb internet heb.
Op mijn laptop draadloos. geen enkel probleem.
Dus het moet aan mijn pc liggen met vista

heb al het een en ander doorgelezen en opties zoals SSL 2.0 uitzetten, vinken bij lan-instellingen uitzetten en in de command line een command invoeren: netsh int tcp set global autotuninglevel=disable

Dit werkt allemaal niet. Ligt dit aan het feit dat ik een gedownloade versie van Vista heb of moet dit zijn op te lossen??

groeten,
wooshie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onze glazen bol zegt... niet zoveel :o

Wat dacht je van gewoon structureel te testen. Begin eens om te kijken wat je bedraad haalt vaste PCs draadloos aansluiten is sowieso vrij kansloos. Is dat in orde, dan heb je inderdaad een draadloos probleem. Is dat niet in orde, dan zit er oets op PC niveau goed mis.

Blijkt het draadloos te zijn, dan is het allicht relevant om aan te geven welk standaard je gebruikt (801.11a/b/g/draft-n?), en wat voor NIC er in je PC zit. Vervolgens kijken of je antenne goed vast zit en zo ja waar je dat ding hebt geplaatst. Maar ipv dat wij moeten gokken wat er allemaal aan de hand is zou het een goed idee zijn als je volledig en duidelijk was.

Oslik blyat! Oslik!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Heb je alle juiste drivers wel geinstalleerd?Of die standaard door vista laten bepalen?