• fajii
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06-2017
Ik heb een probleem, ik vrees dat mijn moederbord het plotseling heeft begeven, maar weet het niet zeker. Als ik de computer aanzet krijgt alles gewoon stroom (fans cpufan harddisks videokaart etc) maar de monitor krijgt geen signaal en als ik alles eruit haal, (vidkaart, ram hdds whatever) gaat hij niet piepen.

Ik heb een ASUS digital home psw dh deluxe moederbord.

Wat denken jullie?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Zeker weten doe je het pas als je onderdelen gaat uitwisselen, anders blijft het giswerk. Zie ook deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• fajii
mijn videokaart is een pci2 kaart en daar heb ik dr maar 1 van.. dus dat gaat moeilijk.
verder heb ik ook geen vergelijkbaar moederbord bij de hand.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

zit er onboard video op? dan zou je de kaart eruit kunnen laten en dan gewoon starten met 1 latje ram.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• fajii
nope, jammer genoeg niet.

Verwijderd

Voeding en CPU zouden ook nog een mogelijkheid zijn.
Maar ja je komt er alleen achter als je dingen gaat uitwisselen. ;)

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-04 14:33
Wat al gezegd is, de onderdelen een voor een uitwisselen en dan kijken wat er wel doet en niet doet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem inderdaad de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Als iets niet werkt kan dat een aantal verschillende oorzaken hebben en die zijn enkel te achterhalen door de onderdelen stuk voor stuk te testen, wil je het zeker weten.

Omdat dit topic niet voldoet aan het PMGbeleid (daarin staat immers dat de troubleshooter de eerste stap is) gaat dit topic op slot. Mocht je na het doornemen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen dan kun je natuurlijk een nieuw topic openen, waarin je aangeeft wat je hebt gedaan, wat de volledige specs zijn en waar je tegenaanloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.