[PHP] PokerStars gebruikersnaam verifieren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 07:21
Hallo,

Ik ben bezig met een website voor een klant, waarbij in een formulier een gebruikersnaam bij Pokerstars moet worden opgegeven. Iemand zou daar dus zomaar wat in kunnen vullen maar het is echt de bedoeling dat om te kunnen registreren, de persoon in kwestie over een account bij Pokerstars beschikt.
Nu heb ik geprobeerd te zoeken naar een API of iets dergelijks bij Pokerstars, maar dat lijkt er niet te zijn. Wat ik namelijk wil doen, is een simpele verificatie uitvoeren dat de opgegeven username ook daadwerkelijk bestaat.

Weet iemand misschien of dit mogelijk is, of dat dit niet gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Contact opnemen met Pokerstars? Als het is afgeschermd door hun, kan je vrij weinig nog doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-07 22:42

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als Pokerstars daar geen API voor aanbied is het eigenlijk niet mogelijk. Je zou een formulier kunnen maken waar ze hun Pokerstars gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dat dan het script controleert of dat dan correct is door daar in te loggen. Maar je wachtwoord zomaar doorgeven aan een andere sites is natuurlijk iets wat mensen niet zomaar (zouden moeten) doen.

[ Voor 3% gewijzigd door CoolGamer op 25-07-2009 13:41 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Allerlaatste theoretische manier zou zijn om via curl te proberen in te loggen op de pokerstars site en dan de response uit te lezen. Maar dan verandert pokerstars hun site even dit weekend en jouw product werkt dan niet meer...

Gewoon eerst pokerstars benaderen, ik neem aan dat de klant goed contact met pokerstars heeft ( waarom anders deze eis ) dus gewoon even bellen / mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Is er niet iets mogelijk met de reactie van het inloggen?
M.a.w. krijg je daar een andere reactie (unknown username, bad password) ?
Misschien kan je op applicatieniveau in de TCP laag iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het mogelijk om de gebruiker een Pokerstars gebruikersnaam op te laten geven, en dan aan deze gebruiker (via Pokerstars) een bericht te sturen met een unieke bevestigingscode (of een link om het bevestigen makkelijker te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook prima je eigen api schrijven, naja , api ;)

Gewoon een random signup-botje. Zolang er bij pokerstars geen Captcha aan de gang is , kan dat prima. Als je kennis van PHP hebt moet dat prima mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 18:35

Pogostokje

* twiet *

Botjes hebben de neiging geblokkeerd te worden op IP adres. :)

Als de klant legitieme bedoelingen heeft en dit met medewerking van Pokerstars doet, zal hij moeten samenwerken met Pokerstars. Simpel. Alle andere methodes lopen de kans om geblokeerd te raken vroeger of later.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Lijkt me niet dat je usernames op kan vragen; dat zou een mogelijk security/privacy leak zijn. Bovendien, stel dat je er achter komt dat een account bestaat, dan kan het toch nog steeds gewoon een random account naam zijn? Dan heb je nog steeds geen garantie dat de gebruiker een account heeft.

Waarom heb je dit nodig? Misschien dat het anders kan.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:46:
Misschien is het mogelijk om de gebruiker een Pokerstars gebruikersnaam op te laten geven, en dan aan deze gebruiker (via Pokerstars) een bericht te sturen met een unieke bevestigingscode (of een link om het bevestigen makkelijker te maken).
Lijkt me ook het beste. je kan dat doen door $0.01 over te maken, maar of je dat wilt. Dan vraag je bijvoorbeeld de exacte tijd van de transactie, die in je log staat.

[ Voor 42% gewijzigd door Zoijar op 25-07-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:46:
Zoiets is inderdaad de beste oplossing, anders zou je zelfs iemand anders gebruikersnaam in kunnen vullen.

Ik zie in een screenshot van hun software wel dat je bij het aanmelden de beschikbaarheid van een username kan controleren. Misschien kan je dat verkeer met een packetsniffer onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kunt via een eigen PokerStars rekening 1c proberen over te maken naar de username; als deze niet bestaat krijg je een melding, als deze wel bestaat krijg je een vraag of je zeker weet dat je deze 1c wilt overmaken (waarop je natuurlijk nee antwoordt).

Het is niet via PHP, maar vziw de enige manier.

[ Voor 9% gewijzigd door kunnen op 26-07-2009 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 07:21
Hartelijk dank voor alle replies! Bij nader inzien laat ik de accountverificatie dan maar achterwege... We zijn wel een legitieme Pokerstars affiliate, maar er lijkt voor niemand een API of iets dergelijks beschikbaar te zijn, jammergenoeg. En bots worden inderdaad op IP-adres geblokkeerd.
Pagina: 1