• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Hallo,

Ik heb een mobo met onboard HD3200 van ATI. Mijn 42" philips is via HDMI aangesloten op mijn HTPC.
Ik heb deze week Windows 7 64bit geïnstalleerd.
Als ik mijn resolutie op 1920*1080 dan vult hij niet mijn volledig beeld. Ik krijg dan een zwart kader rond om rond.
Goed, tot daar geen probleem, in XP had ik dit ook, en de "Scaling" optie van de CCC lost dit op.
Nu heb ik echter het probleem, dat als ik MCE op start, hij deze scaling volledig negeert. Andere full screen applicaties draaien goed (bv Chess). Maar enkel MCE trekt zich niets aan van die scaling.

Op het internet heb ik niet bijster veel gevonden rond dit probleem.

Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

MCE =? Windows Media Center? In dat geval: de applicatie heeft vaak een eigen refreshrate/resolutie combinatie, zet hem eens identiek aan de desktop. Zelfde antwoord geld voor andere applicaties (hoe lang ik moest zoeken omdat XBMC niet full screen wou en de desktop wel, totdat ik er achter kwam dat ik de desktop zoals het hoort op 50Hz had, en XBMC op 60).

Installeer trouwens ook de nieuwe 9.7 driver eens, ik vond het op mijn mobo met HD3200 een immense verbetering onder W7.

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Thx Umbrah, je hebt gelijk. Mijn desktop stond op 29i Hz. (heeft hij zelf gekozen)
En als ik hem op 50Hz zet, doet Media Center het inderdaad wél goed.

Alleen is mijn beeld enorm korrelig op alles behalve die 29i of 25i Hz.
Nuja, volgens de spec's van mijn tv, kan hij een pc enkel op 1024*768 weergeven, dus ben ik al heel blij dat het deze manier wel werkt.

Nieuwste drivers had ik al geinstalleerd. Dat is altijd het eerste wat ik doe bij problemen met een videokaart :)

Bedankt voor de hulp!