Toon posts:

plaatselijke uploadblokkering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem begon volgens mij toen ik het knopje in het gaatje achterin de modem had ingedrukt om deze te resetten.
Het probleem is dat de xbox en pc beneden een erg lage upload hebben. Dit denk ik omdat in de chat ik mensen wel goed kan horen, maar ik bij hun de hele tijd wegval. En omdat ik op speedtest.net erg lage upload scores haal danwel helemaal geen upload score, maar een upload error.
De pc boven heeft helemaal nergens last van en internet gewoon rustig op 26ms/6mb/0.8mb
Wat heb ik gedaan: De firewall van de pc beneden uitgezet.
De regels van mijn firewall in de router gecontroleerd.
Voorbeeld regel:
Lan to wan Rule 2 Active y Source IP 192.168.1.55 Destination IP any Service any tcp/any udp Action:Forward Schedule:no Log:disable Alert:No
De nieuwste firmware voor de zyxel 2602hw-61 van telfort.nl proberen te instaleren (maar volgens mij zat deze er al op)
In nat sua only heb ik alle poorten voor de pc beneden opengezet. Start Port No. all ports End Port No. all ports Port Translation all ports IP Address 192.168.1.55
Getest met UPNP uit en aan
De kabels gecontroleerd, de kabels van gat verwisseld (immers de pc boven werkt prima dus misschien was die poort misschien goed).

Misschien zie ik nog iets over het hoofd, maar ik zie geen reden waarom de pc boven perfect op het internet gaat en de pc en xbox beneden een beperkte upload krijgen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

Reptile209

- gers -

Kan het zijn dat de PC boven extreem netwerkverkeer genereerd (bijv. door downloads, torrents, virussen, etc)? Dan trekt hij namelijk de verbinding voor de andere apparaten dicht. Makkelijkste test: zet de PC boven eens uit, als de andere twee dan wel normaal werken, heb je (een deel van) het probleem gevonden.
Probeer eens te pingen naar bijvoorbeeld google.nl vanaf beide PC's, krijg je dan packetloss? Welke OS-en staan er op je PCs?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:02:
Kan het zijn dat de PC boven extreem netwerkverkeer genereerd (bijv. door downloads, torrents, virussen, etc)? Dan trekt hij namelijk de verbinding voor de andere apparaten dicht. Makkelijkste test: zet de PC boven eens uit, als de andere twee dan wel normaal werken, heb je (een deel van) het probleem gevonden.
Probeer eens te pingen naar bijvoorbeeld google.nl vanaf beide PC's, krijg je dan packetloss? Welke OS-en staan er op je PCs?
pc's aan en uit heb ik getest (zelfs de stroom ervan afgehaald)

Ik gebruik XP
De ping resultaten naar google (run, command, /ping google)
Beneden:
packets sent = 4, received = 4 , lost = 0 (0% loss)
approximate roundtrip times in milli-seconds:
minimum = 32ms, maximum = 35ms average = 33ms

Boven:
Ping statistics for 72.14.221.104:
packets sent = 4, received = 4 , lost = 0 (0% loss)
approximate roundtrip times in milli-seconds:
minimum = 32ms, maximum = 34ms average = 33ms

Geen echt verschil.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 00:59 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

packetloss doe je met pathping ;)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ah prima ik ben em nu aan het draaien, bedankt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

duurt funking lang maar je krijgt iets van wat statitiek achtigs. beter dan 5123 keer pingen en je suf lezen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Beneden:
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/pathping.jpg
Boven:
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/pathping2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet echt hoe ik die cijfers moet lezen. Het ziet er naar uit dat beneden er meer data verlies optreed?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:10:
Ik weet niet echt hoe ik die cijfers moet lezen. Het ziet er naar uit dat beneden er meer data verlies optreed?
Klopt: 2% tussen je netwerkkaart en het volgende ethernetapparaat en 5 daarna.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Als het tussen de netwerk kaart en router
en
tussen de router en wat erna komt zit.

Dan ligt het probleem dus bij router? Wel vreemd dat ik daar boven geen last van heb.

Verwijderd

Topicstarter
kick.
Misschien moet ik ergens een modem vandaan halen/lenen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

Reptile209

- gers -

Heb je de mogelijkheid (en de zin...) om de PC's eens fysiek om te wisselen? Als het beeld dan gelijk blijft (dus boven goed en beneden slecht), ligt het toch ergens aan je kabels. Zit er misschien een grote stoorzender vlak bij een kabel (dikke subwoofer, dimmer, elektra kabels)?
Als de PC van boven ook beneden goed werkt en die van beneden het boven ook niet doet, zit het mogelijk in de netwerkkaart van de probleem-PC. Altijd even beginnen met een herinstallatie van de drivers, probeer eventueel een Linux live-CD om driverproblemen uit te sluiten.
Tot slot zou het nog de router kunnen zijn, maar eigenlijk zie ik dat niet gebeuren aangezien de XBox hetzelfde probleem heeft en het verwisselen van poorten op de router niet leek te werken. Als je een routertje kunt lenen, is dat natuurlijk een mooie test.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1